علیرغم اینکه صرافی ارز دیجیتال کوین‌بیس با شکایت نقض اوراق بهادار در ایالات متحده مواجه است، اما سهام این شرکت اخیراً در حال افزایش بوده و مدیران ارشد آن، از جمله مدیرعامل برایان آرمسترانگ، سهام خود را در بحبوحه رشد سهام در ماه گذشته به فروش رسانده‌اند. (یعنی مجموعاً 88058 سهم به ارزش حدود 6.9 میلیون دلار در 6 جولای).

از زمانی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه این شرکت به اتهام ارائه اوراق بهادار ثبت نشده شکایت کرد، سهام کوین بیس بیش از 50 درصد به ارزش خود افزوده است.

بر اساس داده‌های TradingView، سهام کوین‌بیس 51 درصد افزایش یافت و از حدود 52 دلار در 6 ژوئن به 78.7 دلار در 7 ژوئیه رسید. سهام همچنین در 6 ماه گذشته حدود 133 درصد افزایش یافته بود، در حالی که رشد سال به سال آن تقریباً 50 درصد است. در میان این رشد قابل توجه نیز، برخی از سهامداران عمده Coinbase به فروش برخی از سهام خود ادامه دادند.

بیشتر مطالعه کنید:  احتساب مالیات بر سود دارایی‌های دیجیتال نیجریه!

بر اساس پرونده های رسمی در SEC، این تراکنش‌ها شامل فروش 4580 سهام توسط Gokul Rajaram عضو هیئت مدیره Coinbase، فروش 1818 سهام توسط مدیر ارشد حقوقی Paul Grewal و فروش 7335 سهام توسط مدیر ارشد حسابداری جنیفر جونز بوده است. پیش از این نیز 74375 سهام کوین‌بیس در تاریخ 29 ژوئن فروخته شد و به ارزش 5.2 میلیون دلار رسید.

در طی این شکایت، SEC در نامه‌ای ادعا می‌کند که Coinbase از نقض قوانین اوراق بهادار آگاه بوده است؛ این شکایت در حالی صورت گرفت که برخی از مدیران کوین‌بیس سهام خود را به طور منظم می‌فروشند و برخی از سرمایه‌گذاران اصلی نیز همچنان به توقف فعالیت خود ادامه می‌دهند.

https://cointelegraph.com/news/coinbase-shares-up-50-since-sec-sued-exchange