هدف از ارائه تتر فیک چیست؟

تتر بزرگترین ارز دیجیتال پایدار در میان تمامی استیبل کوین ‌ها می باشد. از این رو برخی از افراد کلاهبردار در صدد ارائه تتر فیک به کاربران بازار کریپتو می باشند. ارز دیجیتال تتر به دلار آمریکا متصل شده‌ و از دید سرمایه‌گذاری، خرید ارز دیجیتال تتر آن بسیار کم‌ریسک‌تر است. ولی برخی از کاربران قربانی پیام های متنی فیشینگ می شوند که کلاهبرداران برای آنها ارسال می کنند. در این پیام ها به آنها اطلاع میدهند که مبلغ زیادی USDT دارند. این پیام فریبنده را به صورتی القا می کنند که هیچ شکی در آن نباشد، به طوری که بسیاری از مردم روی لینک فیشینگ داده شده کلیک می کنند.
اغلب افرادی که بدون تحقیق و مطالعه در بازار کریپتو وارد می شوند، احتمال افتادن آنها به دام کلاهبرداری ها بیشتر می شود.

بسیاری از توکن هایی که سعی در ورود به بازار کریپتو را دارند، از نوع توکن های تقلبی هستند. تتر فیک نیز از انواع این توکن ها به حساب می آید. برای تشخیص تتر واقعی از تتر تقلبی چند راه وجود دارد که در ادامه آمده است.

بیشتر مطالعه کنید:  آیا قیمت تتر و دلار کاغذی با هم برابر هستند؟

روش های شناخت تتر اصلی از تتر فیک چیست؟

یکی از راه های تشخیص تتر فیک توجه به آدرس شبکه حامل آن است. زیرا مقدار دارایی هر توکن در یک آدرس یونیک قرار می گیرد. تتر در شبکه های مختلفی انتشار می یابد که معروف ترین آنها شبکه اتریوم و شبکه ترون هستند.
آدرس تتر واقعی در شبکه اتریوم 0xdac17f958d2ee523a2206206994597c13d831ec7 می باشد. بنابراین هر تتر در آدرسی غیر از این در شبکه اتریوم، تتر تقلبی خواهد بود.
آدرس تتر در شبکه ترون نیز TR7NHqjeKQxGTCi8q8ZY4pL8otSzgjLj6t می باشد. آدرس تتر فیک متفاوت از این آدرس می باشد.
لیست آدرس های معتبر تتر در تمامی شبکه های حامل تتر در صفحه مربوط به Tether در قسمت holders و در بخش Contracts وب سایت کوین مارکت کپ آورده شده است.

راه دیگر شناخت تتر واقعی از تتر فیک توجه به لوگوی تتر می باشد. اگر لوگویی به غیر از لوگوی سمت راست و بالای صفحه بالا باشد، کاربران باید از سرمایه گذاری روی آن حذر نمایند.

بیشتر مطالعه کنید:  خرید تتر همان سرمایه‌گذاری روی دلار است؟

چگونه برای شناسایی تتر از آدرس Contract میتوان استفاده کرد؟

هر کوین دارای یک آدرس قرارداد یا Contract است که قبل از ارسال کوین برای امنیت کیف پول مورد نظر، تراکنش را تایید و امضا می کند. این کد در وب سایت هایی از جمله Tronscan، Coinmarketcap یا Etherscan با توجه به بلاکچین حامل تتر مورد نظر ارائه شده است. اگر Contract code مربوط به تتر بر روی شبکه حامل آن را در یکی از وب سایت ها ببینید، می توانید اطلاعاتی شامل تعداد هولدر های ارز و تعداد تراکنش های آن را ببینید. در این صورت تشخیص تتر اصلی از تتر فیک امکان پذیر خواهد شد. 

توجه به میزان مارکت کپ تتر، روش دیگری برای تشخیص تتر واقعی از تتر فیک است. ارزش بازار تتر در تاریخ 23 آگوست 2022 در وب سایت کوین مارکت کپ برابر با 67,547,206,277 دلار میباشد. اگر با کلیک بر روی نماد USDT ارزش بازار آن نمایش داده نشد، احتمال دارد که تتر تقلبی باشد. 

مدیریت کوین پایدار تتر با پشتوانه ارز فیات به صورت متمرکز است. اگر نهاد سازنده آن تصمیم به فریز کردن آدرس آن بگیرد، صاحبان تتر نمیتوانند دارایی خود را برداشت کنند. یکی از راه های مطمئن جهت سپرده سازی دیجیتالی استفاده از استیبل کوین دای است که استیبل کوین غیر متمرکز محسوب میشود