استخراج ارز با کارت گرافیک یکی از به صرفه‌ترین روش‌های ماینینگ به شمار می‌آید که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به سود بیشتر دستیابی پیدا کنید. البته بهتر است بدانید که تنها قابلیت استخراج برخی ارزها برای شما سودآور خواهد بود، در غیر این صورت نمی‌توانید روی سود ماینینگ ارزهای دیجیتال با کارت گرافیک چندان حساب کنید. مطلب امروز از دیجیکس ۲۴ به این موضوع اختصاص داده شده است، پس در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین ارزهایی بپردازیم که می‌توانید از طریق کارت گرافیک استخراج نمایید.

استخراج ارز با کارت گرافیک یعنی چه؟

امروزه بازار ارزهای دیجیتال به یکی از پر اهمیت‌ترین مباحث در تجارت تبدیل شده و بسیاری از معاملات بین المللی از طریق این واحد ارزی انجام می‌شوند. به طور کلی برای تولید ارز دیجیتال در بستر بلاک چین به استخراج و ماینینگ کردن نیاز دارید، البته روش‌های زیادی برای ماینینگ وجود دارد که از مقرون به صرفه‌ترین آن‌ها می‌توان به استخراج ارز با کارت گرافیک اشاره کرد.

زمانی که از GPU برای استخراج ارز استفاده می‌شود، برای اینکه بتوان واکنش‌ها را تایید و معادلات و الگوریتم‌های ریاضی در بلاک چین را حل نمود از ظرفیت محاسباتی واحد پردازش استفاده می‌شود. پس از بررسی محاسبات و حل معادلات یک بلاک جدید به بلاک چین اضافه خواهد شد که سود استخراج ارز دیجیتال نیز براساس همان بلاک چین تعیین می‌گردد.

در زمان استخراج ارز با کارت گرافیک به چه چیزی نیاز دارید؟

برای اینکه بتوان به سود محاسباتی مورد نظر در زمان استخراج ارز با کارت گرافیک رسید، به سخت‌افزارهای پشتیبان قدرتمند نیاز دارید؛ زیرا این فرآیند به انرژی الکتریکی زیادی احتیاج خواهد داشت. با توجه به این که در زمان استخراج ارز با کارت گرافیک گرمای زیادی تولید خواهد شد، از این رو وجود سیستم‌های خنک کننده به یک الزام تبدیل می‌شود؛ پس بهتر است ارزی را برای استخراج انتخاب کنید که در عین سودآوری بالا، کم هزینه نیز باشد.

همچنین استخراج ارز با کارت گرافیک به شکل انفرادی انجام می‌شود که در صورت نیاز می‌توانید به یک منبع استخراجی یا اصطلاحا استخر متصل شوید. توجه داشته باشید که در هر حالت میزان سودآوری ماینینگ به فعالیت شما در استخر بستگی خواهد داشت. گفتنی است که عوامل زیادی در میزان پاداش و سود به دست آمده تاثیرگذار هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تراکم استخر یا منبع، هزینه خدمات دریافتی و دیگر نودها اشاره کرد.

بیشتر مطالعه کنید:  رمز ارز ایپ کوین (APE) چیست؟ معرفی کامل و نحوه سفارش و خرید آن

ارزهایی که با کارت گرافیک استخراج می‌شوند کدام‌اند؟

به طور کلی با استفاده از کارت گرافیک می‌توان ارزهای زیادی را استخراج نمود، اما بهترین انتخاب شما باید سودآورترین نیز باشد تا بتوانید با توجه به میزان هزینه‌های پرداختی در نهایت به یک پاداش قابل توجه دست پیدا کنید. یکی از مهم‌ترین نکات پیش از استخراج ارز با کارت گرافیک توجه به “الگوریتم هش” در هر بلاک چین است، زیرا تمام الگوریتم‌های هش نمی‌توانند از این استخراج پشتیبانی کنند.

با توجه به استانداردهای پشتیبانی برای استخراج ارز با کارت گرافیک لازم است بدانید که میزان هزینه‌های استخراج در پاداش نهایی تاثیر زیادی دارد که همین امر سبب شده تا برای کاهش هزینه‌ها از میان تنوع بالای ارزها، یکی از موارد زیر را انتخاب نمود.

گرین

راز موفقیت “گرین” به عنوان بهترین ارزی که با کارت گرافیک استخراج می‌شود، پاداش بلوک نسبتا بالای آن است. بهتر است بدانید که این ارز هیچ سقف و محدودیتی برای عرضه ندارد و به نوعی می‌توان آن را یک ارز دیجیتال متمرکز معرفی کرد که به منظور افزایش حریم خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. گفتنی‌ست که با استفاده از گرین تمامی جزئیات استخراج ارز، آدرس‌ها و تراکنش‌های شما به صورت مخفیانه و پنهانی باقی می‌مانند.

مونرو

از مهم‌ترین مزایای استخراج ارز مونرو با کارت گرافیک می‌توان تراکنش سریع و ایمن آن را نام برد که بر اساس چهارچوب‌های تعیین شده برای حفظ حریم خصوصی فوق العاده انجام می‌گیرد.

زی‌کش

هدف از تولید این ارز دیجیتال، می‌توان به کاربرد بسیار ساده آن در تجارت الکترونیک اشاره کرد که از امنیت و سرعت زیادی نیز برخوردار است. لازم است بدانید این شبکه از الگوریتم equihash پیروی می‌کند که منجر به ساده شدن استخراج ارز با کارت گرافیک می‌شود.

دوج کوین

بدون شک دوج کوین اولین و آخرین انتخاب ایلان ماسک برای استخراج ارز با کارت گرافیک یا هر روش دیگری است؛ از مهم‌ترین مزایای استفاده از این ارز می‌توان خرید ساده و پرداخت آسان را نام برد که به صاحبان کسب و کار امکان انجام انواع معاملات می‌دهد.

بیشتر مطالعه کنید:  دلار کاغذی چیست؟ آموزش تبدیل دلار به تتر ۲۰۲۳

لازم است بدانید که راز محبوبیت دوج کوین حمایت و پشتیبانی همه جانبه ایلان ماسک از آن است، همچنین از مزیت دیگر آن می‌توان به هزینه کم راه اندازی، بلاک تایم کوتاه و پاداش مناسب برای شبکه اشاره کرد.

لایت کوین

تراکنش پرسرعت در مقابل کارمزد پایین راز موفقیت و محبوبیت لایت کوین است که به واسطه پیروی از پروتکل Scrypt و پاداش بلوک بسیار مناسب، توکن بومی LCT را به عنوان یک انتخاب ایده آل معرفی می‌کند و می‌تواند به واسطه کارت گرافیک استخراج شود. لایت کوین همچنین با سابقه درخشان و فوق العاده خود از مزایای زیادی برخوردار است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان کاربرد ساده، کارمزد کم و سرعت بالا را نام برد.

ریون کوین

این نوع از ارزهای دیجیتال که در بستر ماینینگ با کارت گرافیک سوددهی بیشتری به همراه دارند، با نام RVN شناخته شده و امکان پرداخت ساده و فوری را برای شما فراهم می‌کنند. از مهم‌ترین ویژگی‌های قابل توجه این ارز می‌توان به بلاک تایم ۶۰ ثانیه‌ای آن اشاره کرد که به نوعی یک مزیت به شمار می‌آید.

بیت کوین گلد

بدون شک یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج توسط کارت گرافیک، بیت کوین گلد است که نام آن در صدر جدول تمامی وب سایت‌های معتبر قرار دارد. این ارز دیجیتال با قابلیت پرداخت سریع و مقرون به صرفه به عنوان یک واحد منبع باز غیرمتمرکز شناخته می‌شود.

با وجود محبوبیت زیادی که این ارز دیجیتال در میان معاملات بین المللی دارد اما در دسته معدود ارزهایی است که می‌توان آن را از طریق کارت گرافیک استخراج کرد. توجه داشته باشید که بیت کوین گلد ماهیت غیر استیبل کوین دارد از این رو قیمت آن تقریبا ثابت است.

اتریوم کلاسیک

موارد عنوان شده از مهم‌ترین و بهترین ارزهای دیجیتال هستند که می‌توان به واسطه کارت گرافیک استخراج نمود. همچنین میزان پاداش و سوددهی این ارزها نسبت به دیگر موارد، به دلیل ماینینگ کم هزینه‌ای که دارند، بیشتر است.

جمع بندی

استخراج ارز با کارت گرافیک موضوع چالش برانگیز و محبوب اکثر فعالین بازار ارزهای دیجیتال است که هر روزه بر تعداد آنها افزوده می‌شود و افراد بیشتری را به دلیل سوددهی بالا و کاربرد آسان به سمت خود می‌کشاند.

و اما به عنوان نکته مهم پایانی، باید گفت فقط ارزهایی را می‌توان با GPU ماین کرد که مکانیزم و فناوری PoW را پشتیبانی و ساپورت کنند. البته بهتر است که ارز انتخابی قابلیت Mining شدن با کارت گرافیک را داشته باشد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در این باره می‌توانید با کارشناسان دیجیکس ۲۴ در ارتباط باشید.