به دلیل وجود درخواست‌ صندوق‌های نقدی بیت‌کوین و افزایش قیمت آن، برخی ادعا دارند که پیش‌بینی تقاضای موسساتی پیش‌رو تقریبا غیرممکن شده که به همین دلیل درخواست‌هایی طبق نظر فعالین این صنعت، تحت عنوان “مسابقه بزرگ انباشت” راه‌اندازی شده است.

در هفته گذشته، شرکت‌های Fidelity، Invesco، Wisdom Tree و Valkyrie همراه با شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری BlackRock، درخواستی برای صندوق معاملاتی نقدی بیت‌کوین و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارائه کرده‌اند. برخی از تحلیلگران باور دارند که همین عامل، باعث افزایش ۱۹٪ قیمت بیت‌کوین و رسیدن آن تا مبلغ ۳۰٬۲۴۰ دلار در ۱۶ ژوئن شده است.

طبق این درخواست، کامرون وینکلوس، یکی از تاسیس کنندگان صرافی رمز ارز جمینی، در تاریخ 21 ژوئن اعلام کرد که “ذخیره بزرگ بیتکوین” میان موسسات و سرمایه‌گذاران خرده‌فروش آغاز شده است. وی همچنین اشاره داشت که خرید بیتکوین پیش از راه‌اندازی صندوق‌های معاملاتی نقدی، مشابه خرید پیش از عرضه عمومی اولیه آن خواهد بود.

بیشتر مطالعه کنید:  حمله سایبری به ارزهای دیجیتال بروکر مؤسساتی FPG

از سوی دیگر رئیس هیئت مدیره شرکت MicroStrategy، مایکل سایلور نیز در این درباره تاکید می‌کند که ممکن است به زودی سرمایه‌گذاران خرده‌فروش کنار گذاشته شوند.

منبع: https://cointelegraph.com/news/great-accumulation-bitcoin-begun-gemini-cofounder-winklevoss