کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) یکی از محبوب ترین و پر طرفدارترین کیف پول های نرم‌افزاری غیرمتمرکز است که برای ذخیره دارایی ها، خرید، فروش و تبدیل ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کیف پول برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS در دسترس کاربران قرار دارد.

تراست ولت جزو دسته کیف پول های غیرحضانتی است. این بدان معناست که کلیدهای خصوصی کاربران در اختیار خود و بر روی گوشی موبایل آن‌ها ذخیره می‌شود. این قابلیت کاربران را مقدور میسازد تا کنترل کامل بر دارایی‌های خود داشته باشند و نگران دسترسی اشخاص ثالث به ارزهای دیجیتال خود نداشته باشند.

کیف پول تراست ولت از بیش از 70 بلاکچین مختلف و هزاران ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. این کیف پول همچنین از قابلیت‌های دیگری مانند استیکینگ، NFT و DApp نیز پشتیبانی می‌کند. در این مقاله قصد داریم بصورت جامع و قدم به قدم نحوه تبدیل ارز در تراست والت را به شما آموزش دهیم. برای تبدیل ارز به تتر در تراست ولت، می توانید از دو روش زیر استفاده کنید:

  • روش اول: استفاده از بخش سواپ (Swap) تراست ولت
  • روش دوم: استفاده از صرافی های غیرمتمرکز (DEX) در تراست ولت

هر کدام از این دو روش مزایا و معایب خود را دارند که در ادامه، هر دو روش را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

نحوه تبدیل ارز در تراست ولت از بخش سواپ (Swap)

در این روش، شما می توانید تمام ارزهای دیجیتال‌ای که در تراست ولت پشتیبانی می‌شوند را به تتر یا سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم تبدیل کنید. برای انجام این کار، مراحل زیر را به ترتیتب انجام دهید:

مقاله پیشنهادی: خرید اتریوم در تراست ولت

اپلیکیشن تراست ولت را باز کنید و به بخش Swap بروید

مطابق تصویر زیر، در اپلیکیشن موبایل کیف پول تراست ولت بر روی گزینه swap کلیک کنید تا وارد بخش تبدیل ارزهای دیجیتال شوید.

نحوه تبدیل ارز در تراست ولت

انتخال توکن مبدا

در بخش swap کافیست در قسمت اول که در تصویر مشخص شده است، رمزارزی که قصد تبدیل آن را دارید انتخاب کنید. موجودی شما در قیمت زیر این بخش نمایش داده می‌شود تا نیازی به برگشت به کیف پول و مشاهده موجودی نباشد.

اموزش تبدیل ارز در تراست ولت

انتخاب توکنی یا ارز دیجیتال مقصد

مطابق تصویر، در بخش مشخص شده توکنی که قصد تبدیل توکن اول به آن را دارید انتخاب کرده و مطابق بخش اول میتوانید مقداری که نیاز به تبدیل دارید را وارد کنید.

آموزش تبدیل ارز به تتر در تراست ولت

مقدار ارز دیجیتالی که قصد تبدیل آن را دارید، وارد کنید

حال مطابق تصویر مقدار که قصد تبدیل ارز در تراست ولت دارید را وارد نمایید. شما در این بخش میتوانید یا مقدار توکن مبدا که قصد تبدیل دارید یا مقدار توکن مقصد که میخواهید دریافت نمایید را وارد نمایید و باقی بخش ها بصورت اتوماتیک محاسبه و تکمیل می‌گردند.

چگونه در تراست ولت ارز را به تتر تبدیل کنیم

در پایان بر روی گزینه Swap کلیک کنید

با کلیک بر روی گزینه swap، در صورت کافی بودن موجودی شما، عملیات سواپ (swap) بر اساس نرخ حدوی تبدیل ارز دیجیتال که بالای این گزینه نمایش داده می‌شود انجام شده و پس از کسر کارمزدهای مربوطه به حساب شما واریز می گردد.

نحوه تبدیل تتر به ترون در تراست ولت

نحوه تبدیل ارز در تراست ولت به کمک صرافی های غیرمتمرکز (DEX)

در این روش، به شما آموزش می‌دهیم تا عملیات تبدیل ارز دیجیتال در تراست ولت را از طریق صرافی های غیرمتمرکز انجام دهید. هنگام استفاده از صرافی های غیرمتمرکز معتبر برای تبدیل، خرید و فروش تتر و ارزهای دیجیتال، به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • بررسی کارمزدهای صرافی غیرمتمرکز قبل از تبدیل ارز دیجیتال: کارمزدهای صرافی های غیرمتمرکز معمولاً بیشتر از کارمزدهای صرافی های متمرکز است و عدم توجه به آن ممکن است باعث ضرر شما شود
  • استفاده از صرافی های غیرمتمرکز معتبر: صرافی های غیرمتمرکز معمولاً توسط نهادهای دولتی مجوز ندارند. بنابراین، احتمال کلاهبرداری در آنها بیشتر است. پس تنها از صرافی های معتبر مانند پنکیک سواپ، یونی سواپ، 1inch که در بخش Discover تراست ولت قال مشاهده می‌باشد استفاده کنید

در ادامه به بررسی فرآیند تبدیل ارز دیجیتال در کیف پول تراست ولت را قدم به قدم به شما آموزش می‌دهیم.

از منو پایین برنامه تراست ولت به بخش Discover بروید

برای دسترسی به بخش تبدیل ارز با صرافی های غیرمتمرکز در تراست ولت از منو پایین اپلیکیشن بر روی گزینه Discover کلیک کنید و از بخش Defi صرافی غیرمتمرکز مورد نظر را انتخاب نمایید. ما آموزش تبدیل ارز در تراست والت را در صرافی غیرمترکز پنکیک سواپ پیش خواهیم برد.

تبدیل تتر trc20 به bnb در تراست ولت

مراحل انجام کار در تمام صرافی های غیرمترکز نیز تقریبا شبیه به هم بوده و اگر قصد تبدیل ارز دیجیتال در صرافی دیگری دارید، می‌توانید مراحل زیر را طی کنید.

ورود به صرافی و اتصال تراست ولت به صرافی غیرمترکز

پس از انتخاب صرافی غیرمترکز مورد نظر، در مرورگر خود وارد صرافی شده و از قسمتی که در تصویر مشخص شده است بر روی گزینه Connect کلیک نمایید تا پنکیک سواپ به کیف پول تراست ولت متصل گردد.

تبدیل تتر trc20 به ترون در تراست ولت

سپس از بخش Connect Wallet کیف پول تراست ولت را انتخاب نمایید. پس از انتخاب تراست ولت بصورت اتوماتیک به مرورگر داخلی اپلیکیشن تراست ولت (Browser) بازگردانده می‌شوید. حال میتوانیم باقی مراحل تبدیل ارز در تراست ولت را پیش ببریم.

از پایین صفحه بر روی گزینه Trade کلیک کنید تا به بخش swap یا تبدیل ارز در تراست ولت پنکیک سواپ وارد شوید.

تبدیل تتر به اسمارت چین در تراست ولت

توکن ارز دیجیتالی که قصد تبدیل آن را دارید انتخاب کنید

از بخش مشخص شده در تصویر توکن یا رمزارزی که میخواهید تبدیل کنید را انتخاب نمایید. علاوه بر جستجو بر اساس نام توکن، میتوانید آدرس کانترکت قرارداد هوشمند توکن مورد نظر را که قصد تبدیل دارید را در این بخش وارد نمایید.

نحوه تبدیل ارز در تراست ولت

توکن مقصد را انتخاب کنید

از بخش مشخص شده در تصویر، توکن یا رمزارزی که میخواهید توکن انتخاب شده در مرحله قبل را به آن تبدیل کنید، انتخاب نمایید.

تبدیل تتر به اتریوم در تراست ولت

مقدار ارز دیجیتالی که قصد تبدیل آن را دارید، وارد کنید

پس از انتخاب توکن مبدا و مقصد، الان باید مقدار توکنی که قصد تبدیل دارید را وارد کنید. در قسمت مشخص شده مقدار رمزارزی که قصد تبدیل آن را دارید را وارد کنید تا مقدار توکن مقصد بصورت حدودی برای شما محاسبه گردد.

تبدیل تتر trc20 به bep20 در تراست ولت

از بخش Slippage Tolerance میتوانید تنظیمات مربوط که به سرعت انجام تبدیل، کارمزد تبدل رمزارز و سایر گزینه ها را بصورت دلخواه تغییر دهید. پیشنهاد ما به شما این است که در صورت لزوم فقط دو بخش اول که در تصویر مشخص کرده ایم را به تنظیمات دلخواه تغییر دهید.

اگر تجربه کافی کار با صرافی های غیرمترکز را ندارید و برای اولین بار است که تبدیل ارز دیجیتال در تراست ولت و صرافی پنکیک سواپ را انجام می‌دهید، تغییری در سایر گزینه ها ایجاد نکنید.

سپس Swap را فشار دهید

در انتهای صفحه تمام موارد مربوط به تبدیل ارز دیجیتال مانند Minimum received و Trading Fee را میتوایند با جزئیات کامل مشاهده کنید. در نهایت با بررسی نرخ تبدیل و کارمزد تراکنش، بر روی گزینه swap کلیک کنید تا فرآیند تبدیل ارز در پنکیک سواپ انجام شود.

چگونه در تراست ولت تبدیل ارز کنیم

نکات مهم قبل از تبدیل ارز در تراست ولت

قبل از تبدیل ارز در تراست ولت به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • نوع ارزهای دیجیتالی که قصد تبدیل آنها را دارید، بررسی کنید: تراست ولت امکان تبدیل ارزهای دیجیتالی را که بر روی یک بلاکچین مشترک قرار دارند را فراهم می‌کند. بنابراین، اگر قصد دارید ارزی را به ارزی با بلاکچین متفاوت تبدیل کنید، باید از یک صرافی متمرکز استفاده کنید. بطور مثال چون بلاکچیک بیت کوین و اتریوم با بگدیگر متفاوت هستند، امکان تبدیل این ارزهای دیجیتال به یکدیگر بصورت مستقیم در تراست ولت مقدور نمی‌باشد.
  • کارمزدهای تبدیل را بررسی کنید: کارمزدهای تبدیل در تراست ولت توسط صرافی غیرمتمرکزی که برای انجام معامله انتخاب می‌کنید، تعیین می‌شود. بنابراین، قبل از انجام هرگونه معامله، از کارمزدهای آن مطلع شوید.
  • امنیت کیف پول خود را بررسی کنید: تراست ولت یک کیف پول غیرحضانتی است. این بدان معناست که کلیدهای خصوصی شما در اختیار خود شما قرار دارد. بنابراین، برای محافظت از دارایی‌های خود، از یک رمز عبور قوی و یک روش احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده کنید.

کارمزد تبدیل ارز در تراست ولت

کارمزد تبدیل ارز در تراست ولت توسط صرافی غیرمتمرکزی که برای انجام معامله انتخاب می‌کنید، تعیین می‌شود. بنابراین، قبل از انجام هرگونه معامله، از کارمزدهای صرافی ها مطلع شوید.

کارمزدهای تبدیل معمولاً به عنوان درصدی از ارزش معامله محاسبه می‌شوند. علاوه بر این، ممکن است کارمزدهای دیگری نیز برای استفاده از شبکه بلاکچین وجود داشته باشد. چند نمونه از کارمزدهای تبدیل ارز در تراست ولت عبارتند از:

  • کارمزد تبدیل بیت کوین به تتر در صرافی پنکیک سواپ حدود 0.005 درصد است.
  • کارمزد تبدیل اتریوم به USDC در صرافی یونی سواپ حدود 0.3 درصد است.
  • کارمزد تبدیل بایننس کوین به BUSD در صرافی بایننس سواپ حدود 0.1 درصد است.

برای اطلاع از کارمزدهای تبدیل ارز در تراست ولت، می‌توانید از بخش “تراکنش‌ها” در کیف پول خود استفاده کنید. در این بخش، می‌توانید کارمزدهای تبدیل ارز دیجیتال را برای هر صرافی غیرمتمرکز بررسی کنید.

برای کاهش کارمزد تبدیل ارز در تراست ولت، می‌توانید از موارد زیر استفاده کنید:

  • از صرافی غیرمتمرکزی استفاده کنید که کارمزدهای کمتری دارد.
  • برای تبدیل ارزهای دیجیتال با حجم بالا، از صرافی غیرمتمرکزی استفاده کنید که کارمزدهای حجمی ارائه می‌دهد.
  • هنگام تبدیل ارزهای دیجیتال، از شبکه بلاکچینی استفاده کنید که کارمزدهای کمتری دارد.