مدتی پیش شرکت فیس بوک با معرفی گیم خود به نام Horizon Worlds شروع به ایجاد تب و تاب در متاورس کرد و سرمایه گذاری های زیادی در این زمینه انجام داد. البته در آن زمان پروژه هایی مانند دیسنترالند و سندباکس با تعداد زیادی کاربر فعال، در حال فعالیت بودند.

با این پروژه ها بود که کلمه متاورس بصورت عمومی بین مردم دهان به دهان شد و قیمت ارز دیجیتال این بازی های متاورسی شروع به افزایش چشم گیری نمود. در این مطلب قصد داریم علاوه بر معرفی بهترین بازی های متاورس، به بررسی نقاط ضعف و قوت آنها مپردازیم، پس با ادامه مطلب همراه ما باشید

بازی متاورس دیسنترالند (Decentraland)

Decentraland امروزه یکی از محیط های شناخته شده دنیای متاورس برای علاقه مندان به Metaverse است. همانطور که میدانیم این دنیای مجازی غیرمتمرکز توانسته است با سرعت قابل توجه انواع کاربران را به خود جلب کند.

علاوه بر این، در داخل اپلیکیشن می‌توانید آثار هنری، املاک مجازی و همچنین NFT بسازید و بر پایه شبکه اتریوم خرید و فروش کنید.

بازی جذاب متاورسی دیسنترالند

افراد می توانند با ایجاد آواتار خود در پلتفرم دیسنترالند به راحتی به متاورس دسترسی پیدا کنند و این یکی از بهترین و ساده ترین راه برای ورود به دنیای متاورس است و همچنین به هر کسی که مایل به ساخت آواتار خود است اجازه می دهد تا این کار را در اکانت شخصی خود انجام دهد.

برای دسترسی کامل به تمام بخش های بازی دیسنترالند باید کاربران کیف پول متامسک یا تراست ولت رو از طریق افزونه مرورگر خود به پلتفرم متصل کنند تا در صورت تمایل به خرید و فروش لباس، زمین و … بپردازند.

مقاله پیشنهادی: بهترین بازی هایی که ارز دیجیتال میدهند

در ادامه آموزش میدهم تا چطور کیف پول خود را به بازی متصل کنید اولین مرحله ای که باید انجام بدید این است که از یک صرافی معتبر ارز دیجیتال ایرانی ارز دیجیتالی مانا با نام اختصاری MANA تهیه کنید و به کیف پول متامسک و یا تراست ولت که راحت ترین کیف پول برای این بازی است را واریز نمایید.

اکستنشن کیف پول را بر روی مرورگرتون نصب کنید در مرحله بعد وارد وب سایت دیسنترالند شوید و اکانت خودتون رو بسازید و کیف پول رو به بازی متصل کنید.

اما اگر شما نخواهید در این بازی از امکانات پولی استفاده نکنید میتوانید به عنوان مهمان در این بازی حضور داشته باشید اما اگر میخواهید بازی هیجان انگیز انجام بدید و هم پول در بیارید که وقتتون به هدر نره میتوانید که با سرمایه گذاری کم شروع کنید و به کسب درآمد از متاورس از طریق این بازی بپردازید.

مقاله پیشنهادی: ایا سرمایه گذاری در متاورس خوب است؟

در سال 2017 که بازی جذاب متاورس دیسنترالند ساحته شد، ارز مانا با قیمت حدود 0.01 تتر عرضه شد و با محبوب تر شدن این بازی بین کاربران رشد چشم گیری تا حدود قیمت 4.65 USDT در سال 2021 رسید.

بیشتر مطالعه کنید:  آموزش خرید تتر با پی پال (PayPal)

بازی متاورس Horizon Worlds

Horizon Worlds یک بازی ویدئویی آنلاین رایگان است که میتوانید با گجت های واقعیت مجازی این بازی را انجام بدید و همچنین Horizon Worlds توسط شرکت متا برای Oculus ساخته شده است و از این وب سایت میتوانید اپلیکیشن Horizon Worlds رو دانلود کنید.

بازی جذاب متاورسی horizon worlds

محیط شبیه سازی شذه بازی Horizon Worlds به کاربران این امکان را می دهد که به صورت آنلاین با دوستان و یا افراد دیگر در فضایی بی نهایت قابل تنظیم ارتباط برقرار کنند. به عبارت دیگر، Horizon Worlds اولین بازی رسمی معرفی شده توسط شرکت متا به دنیای Metaverse است. یک برنامه اجتماعی که به کاربران اجازه می دهد با هم ارتباط برقرار کنند و فعالیت های مختلفی را انجام دهند. علاوه بر این، کاربران می توانند به مکان های مختلف بروند، در طیف وسیعی از فعالیت ها با سایر کاربران شرکت کنن و از این تجربه لذت ببرند.

در اصل محیط شبیه سازی شده Horizon Worlds میخواهد به کاربرانش این امکان رو بدهد که از هر جای دنیا و در هر موقعیتی هستند بتوانند با دوستان خود در این محیط حس دنیای واقعی را داشته باشند و حس کنار هم بودن رو به یکدیگر انتقال بدن، با یکدیگر روابط کاری را در این محیط شبیه سازی شده گسترش بدهند.

در اپلیکیشن Horizon Worlds هیچ راه درآمدی مانند بازی دیسنترالند ندارد اما شرکت متا در آینده نزدیک برنامه ای برای این بخش نیز دارد.

بازی متاورس سندباکس (The Sandbox)

Sandbox چیزی نیست جز یک پلتفرم جامعه محور که گفته می‌شود به سازندگان و هنرمندان اجازه می‌دهد از تجربیات بازی voxel و همچنین دارایی‌های خود در بلاک چین کسب درآمد کنند. این توکن‌های غیرقابل مثلی (NFT)، لایه جدیدی از پیچیدگی را به بازی ارائه می‌دهند. علاوه بر این، ایده Play-to-Earn به سادگی بیان می‌کند که گیمرها می‌توانند توکن‌های SAND درون بازی کسب کنند.

بازی جذاب متاورسی سند باکس

بازی پر طرفدار Sandbox که رقیب اصلی بازی دیسنترالند به حساب میاد. خلق دنیای دیجیتالی در دنیای واقعی که اصلی ترین ویژگی بازی سند باکس می باشد، به بازیکنان این جازه رو میدهد که فراتر از حد تخیل خود رفته و با به وجود آوردن و ارتباط با دوستان در متاورس سند باکس خود را محدود نکنند.

در بازی سند باکس با ساخت آواتار های جذاب و ساخت و ساز ملک و کلی کار های هیجان انگیز دیگر میتوانید به کسب درآمد از بازی بپردازید. ارز دیجیتالی سند که ارز بومی بازی سند باکس به حساب میرود که بر روی بلاک چین اتریوم پایه گذاری شده است.

قیمت ارز دیجیتال سند باکس با افزایش کاربران و محبوبتی که بین بازیکنانش داشت توانست در سال 2021 به حدود قیمت 7.5 تتر برسد اما در سال 2032 همراه با ریزش بازا ارز دیجتال قیمت سند به حدود 0.40 تتر رسیده است که فرصت بسیار مناسبی برای این ارز می باشد.

بازی متاورس Crypto Voxels

Crypto Voxels یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین اتریوم است که در چند ماه گذشته محبوبیت زیادی به دست آورده است. درست مانند بازی های The SandBox و Decentraland، دنیای مجازی Crypto Voxels نیز به قطعات زمینی تقسیم شده است که بازیکنان می توانند به راحتی خریداری کنند. از آنجایی که زمین نیز یک NFT است.

بیشتر مطالعه کنید:  آشنایی با انواع شبکه تتر در هنگام خرید تتر

بازی جذاب متاورسی cryptovoxels

می توانید به سادگی هر آنچه را که می خواهید بسازید. این سیاره از شهری به نام ORIGIN CITY تشکیل شده است که شامل خیابان های متعلق به THE CORPORATION و بسته های متعلق به افراد است.

بازی Crypto Voxels برخلاف دیگر بازی های متاورسی هیچ توکن و یا ارزی برای داخل برنامه ندارد و تنها راهی که میتوانید در این بازی به خرید و فروش زمین، اواتار، NFT و یا … بپردازید از طریق ارز دیجیتال اتریوم می باشد.

بازی متاورس axieinfinity

یکی از پر طرفدارترین بازی های متاورسی این روزهاست که سر و صدای زیادی کرده است. در این بازی فوکس بازیکن بر روی خرید ملک و ساخت و ساز نیست و هدف اصلی با اکسی های بامزه سر و کار دارید.

بازی جذاب متاورسی axieinfinity

هنگام ورود به بازی اکسی اینفینیتی و متصل کردن کیف پول خود به بازی شما اولین اکسی که خریداری کردید وارد مرجله کسب درامد از این بازی میشید. ویژگی منحصر به فردی که هر اکسی دارند این است که شما در هنگام خرید آنها باید چند پارامتر را در نظر بگیرید که خرید مناسب و سود آوری برای شما داشته باشد مثال باید از سلامتی اکسی ها، مهارت های آنها، سرعت در انجام کارها و … با خبر باشید

ارزهای که در بازی اکسی اینفینیتی وجود دارد ارز AXS و SLP می باشد و قیمت ارز اکس در جال حاضر حدود 5.93 تتر می باشد و در اوج قیمت خود نرخ 157 تتر را تاچ کرده بوده. ارز SLP با ریزش عجیبی که داشت از قیمت حدود 0.36 تتر به قیمت 0.0017 تتر رسیده است و هلدر های خودش را تقریبا نا امید کرده است.

بازی متاورسی Fortnite

متفاوت تر از هر بازی متاورسی دیگر که هیجان و مبارزه تن به تن رو میتونید تو این بازی تجربه کنید توسط کمپانی مطرح Epic Games توسعه داشده است.

بازی جذاب متاورسی Fortnite

ذر این بازی جذاب متاورسی میتوانید شخصیت های کتاب و فیلم و … را در بازی بسازید و به مبارزه بروید مثلا میتوانید شخصیت جیسون استاتهام و جان ویک رو به بازی دعوت کنید و با هم مبارزه کنند.

افرادی که به دنبال بازی اکشن هستند و در کنار بازی کردن هم میخواهند از متاورس کسب درامد کنند پیشنهاد ما به شما بازی فورتنایت هست.

بازار خرده‌فروشی رو (Retail Row) امکان دسترسی به تمام نیازهای که در بازی fortnite دارید را میدهد و از این طریق میتوانید با ارزهای بیت کوین، ریپل و منرو از سایت row برای بازی فورتنایت لباس، اسلحه و … خرید و فروش کنید و به کسب درامد بپردازید.

بازی fortnite را میتوانید برو روی سیستم عامل ویندوز و مک و لینوکس نصب کنید و همچنین میتونید بر روی موبایل خود نیز نصب کنید و تجربه بهتری داشته باید.

در پایان، نظر شما در مورد متاورس چیست؟ در قسمت نظرات زیر به ما اطلاع دهید. برای دانستن بیشتر در مورد چنین گزارش هایی، مقالات دیگری را که در وب سایت خود داریم بررسی کنید. از وقتی که گذاشتید متشکریم و اگر محتوای ما را آموزنده یافتید، آن را با دوستان سرمایه گذار خود به اشتراک بگذارید!