استخراج ارز دیجیتال لایت کوین با توجه به این که این رمز ارز مبتنی بر بیت کوین است، کار را کمی راحت‌تر می‌کند؛ چرا که اگر با استخراج بیت کوین آشنا هستید، یادگیری در مورد استخراج لایت کوین نیز آسان خواهد بود، اما چند تفاوت کلیدی با یکدیگر دارند. مثلا در لایت کوین، به جای 10 دقیقه زمان بلوک (در بیت کوین)، 2.5 دقیقه زمان بلوک نیاز است. یا این که لایت کوین به جای عرضه حداکثر 21 میلیون سکه، 84 میلیون سکه دارد. در نهایت نیز، لایت کوین به جای استفاده از الگوریتم SHA-256 مانند بیت کوین، از الگوریتم رمزگذاری استفاده می‌کند.

اما به طور کلی شناخت این تفاوت‌ها اهمیت چندانی در نحوه استخراج ارز دیجیتال لاین کوین ندارد و تنها چیزی که برای شروع فرآیند استخراج لازم است وجود یک رایانه خواهد بود تا بتواند الگوریتم رمزگذاری را اجرا کند. در واقع پس از اتصال سخت‌افزار و دانلود نرم‌افزار مربوطه، می‌توانید استخراج لایت کوین را آغاز نمایید. در ادامه مطلب مراحل انجام این پروسه را به طور کامل شرح داده‌ابم که مطمئنا این موضوع می‌تواند شما را در دیگر موارد مرتبط با ارزهای دیجیتال مانند خرید و فروش تتر نیز یاری کند. دعوت می‌کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

چگونه لایت کوین را در 4 مرحله استخراج کنیم؟

چگونه لایت کوین را در 4 مرحله استخراج کنیم؟
چگونه لایت کوین را در 4 مرحله استخراج کنیم؟

ممکن است شروع استخراج ارز دیجیتال لایت کوین دلهره‌آور به نظر برسد، اما گروه دیجیکس24 این فرآیند را در 4 مرحله ساده کرده‌اند که با دنبال کردن مراحل زیر، آغاز این فرآیند آسان شده است. البته باید به خاطر داشته باشید که استخراج ارز دیجیتال لایت کوین از نظر مصرف انرژی برق و به کارگیری سخت‌افزار فیزیکی هزینه‌بر خواهد بود؛ بنابراین دقت به این موارد نیز توصیه می‌شود تا بتوانید یک معامله پرسود را رقم بزنید.

مرحله اول: تهیه سخت‌افزار استخراج ارز دیجیتال لایت کوین

استخراج ارز دیجیتال لایت کوین به یک سخت‌افزار نیاز دارد که اغلب به عنوان “ریگ ماینینگ لایت کوین” شناخته می‌شود. به بیانی دیگر، در ابتدای روی کار آمدن لایت کوین، کامپیوترهای معمولی داخلی می‌توانستند برای استخراج استفاده شوند اما با پیوستن رایانه‌های بیشتر به شبکه، پیچیدگی الگوریتم اثبات کار لایت کوین نیز افزایش یافت؛ بنابراین هرچه ماینرهای بیشتری وجود داشته باشند، حل الگوریتم دشوارتر است که این مساله نیازمند افزایش قدرت کامپیوتر خواهد بود. به همین منظور اکثر ماینرها برای رقابت با سایر ماینرها و منابع ماینینگ به خرید ASIC (مدارهای مجتمع ویژه) نیاز دارند.

به عبارتی دیگر، برای استخراج ارز دیجیتال لایت کوین ، ماینرها باید ASIC هایی را خریداری کنند که برای اجرای الگوریتم رمزگذاری طراحی شده‌اند. خوب است بدانید ASIC الگوریتمی است که Litecoin نیز مانند Dogecoin برای استخراج بلاک‌ها از آن استفاده می‌کند. به علاوه از آنجایی که این ارز‌های مختلف الگوریتم یکسانی دارند، ماینرهایی که لایت کوین را استخراج می‌کنند ممکن است به طور همزمان Dogecoin را نیز استخراج کنند.

مرحله دوم: دانلود نرم‌افزار استخراج ارز دیجیتال لایت کوین

هنگامی که یک ریگ ماینینگ لایت کوین را راه‌اندازی کردید، گام بعدی شما دانلود نرم‌افزار آن است که شما را به بلاک چین لایت کوین متصل می‌کند. در واقع این نرم‌افزار وظیفه توزیع و تقسیم کار در بین ماینرها را بر عهده دارد و بلوک‌های جدیدی را به بلاک چین لایت کوین اضافه می‌کند. ضمنا چندین نرم‌افزار رایگان وجود دارند که منبع باز و کاربرپسند هستند و می‌توان برای استخراج لایت کوین از آنها استفاده کرد. همچنین برای کاربران باتجربه‌تر در این زمینه، گزینه‌های زیادی نیز موجود است که امکان سفارشی‌سازی و استخراج چندین رمز ارز را به طور همزمان برای آنان فراهم می‌کند. توجه داشته باشید که این موارد اغلب هیچ رابط کاربری ندارند و استفاده از آنها برای مبتدیان و کسانی که با کدنویسی آشنا نیستند دشوار خواهد بود.

بیشتر مطالعه کنید:  تتر فیک چیست و ۳ روش تشخیص تتر فیک

مرحله سوم: پیوستن به یک منبع استخراجی

حتی با وجود جدیدترین سخت‌افزار و نرم‌افزار، استخراج ارز دیجیتال لایت کوین به صورت انفرادی بی نتیجه خواهد بود. بدین معنی که ماینرهای انفرادی نمی‌توانند با منابع بزرگی که توسط شرکت‌های وابسته حمایت می‌شوند رقابت کنند. خوشبختانه، منابع و گروه‌های بسیاری برای استخراج ارز دیجیتال لایت کوین وجود دارند که می‌توانید به آنها ملحق شوید و در پی آن، قدرت محاسباتی خود را با گروه ترکیب کنید تا به طور جمعی به رقابت بپردازید. برای پیوستن به این منایع شما باید هزینه‌ای را به اپراتور گروه بپردازید اما دقت داشته باشید که سود آن کمی کمتر است، ولی استفاده از منبع‌های استخراجی تضمین می‌کند که دریافت پاداش‌ها به صورت مکرر و مداوم باقی می‌مانند. توصیه می‌کنیم برای این کار در ابتدا گروه‌ها و منابع را مقایسه کنید، زیرا هزینه‌ها، ساختارها یا فرکانس‌های پرداخت‌ در هر کدام از آنها با یکدیگر متفاوت هستند. پس از انتخاب گروه و منبع مطمئن، می‌توانید گام بعدی را شروع و به استخراج و دریافت ارز دیجیتال بپردازید.

مرحله چهارم: آغاز استخراج لایت کوین

هنگامی که یک گروه با کارمزد و فرکانس پرداخت قابل قبول را انتخاب کردید، آماده شروع استخراج لایت کوین خواهید بود. برای این منظور ابتدا باید سخت‌افزار استخراج ارز دیجیتال لایت کوین خود را روشن و نرم‌افزار انتخابی خود را برای اتصال به بلاک چین لایت کوین اجرا کنید. در مرحله بعد نیز باید جزئیات مربوط به منبع استخراج انتخاب شده و آدرس کیف پول لایت کوین (برای پرداخت‌ها و دریافتی‌ها) را تکمیل نمایید. پس از این مرحله می‌توانید استخراج ارز را انجام دهید.

استخراج لایت کوین چقدر هزینه دارد؟

استخراج لایت کوین چقدر هزینه دارد؟
استخراج لایت کوین چقدر هزینه دارد؟

با افزایش رقابت‌ها، قیمت تجهیزات استخراج لایت کوین نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است. از آنجایی که منابع بزرگ ماینینگ این تقاضا را افزایش می‌دهند و بر فضای ماینینگ تسلط پیدا می‌کنند، بنابراین تجهیزات استخراج نیز باید قدرتمندتر شوند که همین امر افزایش قیمت را نیز به دنبال خواهد داشت. این در حالیست که برخی از ماینرهای ASIC می‌توانند از 500 دلار شروع کنند، در نتیجه تجهیزات و دکل استخراج حرفه‌ای نیز می‌تواند بیش از 15000 دلار هزینه داشته باشد. توجه داشته باشید که معمولا بیش از یک سال طول می‌کشد تا یک ماینر این پول را پس بگیرد.

در ادامه، زمانی که یک سکوی ماینینگ در محل قرار گرفت، باید به آن انرژی مورد نیاز را ارائه داد. در حالت ایده‌آل، هزینه برق نسبتاً پایین است، اما اگر یک دکل به شکل روزانه کار کند، به زودی هزینه‌ها شروع به انباشته شدن می‌کنند. ضمن این که هزینه برق نیز از کشوری به کشور دیگر متفاوت خواهد بود.

برای داشتن شانس بازدهی، هر ماینر باید لایت کوین را از طریق یک منبع استخراجی استخراج کند، زیرا پیوستن مداوم به یک دکل خاص هزینه دارد و اپراتور نیز درصدی از این هزینه‌ها را برای استفاده از شبکه دریافت می‌کند. هزینه‌های منابع معمولاً بین 1 تا 3 درصد متغیر هستند و از لایت کوین استخراج شده گرفته می‌شوند؛ ضمن این که مابقی آن نیز بین اعضای گروه توزیع خواهد شد.

بیشتر مطالعه کنید:  آیا قیمت تتر و دلار کاغذی با هم برابر هستند؟

هزینه نهایی که باید در نظر بگیرید، کارمزدیست که در هنگام فروش هر رمزنگاری، مورد نیاز است. اگر قصد دارید تمام لایت‌کوین‌هایی را که استخراج می‌کنید بفروشید، باید هزینه‌ای را به صرافی ارز دیجیتال یا کارگزاری که برای تسهیل تراکنش دخیل هستند، پرداخت نمایید. البته که این هزینه‌ها در میان مبادلات، متفاوت هستند و می‌توانند حداقل‌ترین میزان را نیز شوند، اما همچنان باید در هزینه کلی لحاظ گردند.

یک ماینر لایت کوین چقدر می‌تواند درآمد داشته باشد؟

یک ماینر لایت کوین چقدر می‌تواند درآمد داشته باشد؟
یک ماینر لایت کوین چقدر می‌تواند درآمد داشته باشد؟

مقدار لایت کوینی که یک ماینر می‌تواند به دست آورد به چند عامل بستگی دارد که برخی از آنها در آموزش ارز دیجیتال مطرح شده‌اند. همچنین در بخش بالا و در مورد هزینه‌های استخراج نیز به قسمت‌هایی از آن پرداخته شد. اما به طور کلی، بازدهی سرمایه باید نسبت به سرمایه‌گذاری اولیه‌ای که در برای سخت‌افزار و همچنین هزینه برق الکتریکی پرداخت شده است کافی باشد. اگر اینطور نیست، شروع به استخراج LTC هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

بهترین شانس برای یک ماینر به منظور کسب سود، استفاده از منبع ارزان برق، تهیه سخت‌افزار کم هزینه و پیوستن به یک منبع استخراج لایت کوین است. قابل ذکر است که از بین این 3 مولفه، به طور بالقوه فقط و فقط پیوستن به یک گروه و منبع استخراجی برای همه علاقمندان به استخراج لایت کوین امکان‌پذیر خواهد بود. به این دلیل که هزینه برق بسته به موقعیت مکانی متفاوت است و در حال حاضر رقابت زیادی برای دریافت و تهیه سخت‌افزار کم هزینه برای استخراج وجود دارد که تقریبا کمی کار را دشوار می‌کند.

 

آخرین عاملی که تعیین می‌کند یک ماینر لایت کوین چقدر می‌تواند درآمد داشته باشد، هزینه لایت کوین است. قیمت LTC باید به اندازه‌ای بالا باشد که هزینه‌های مربوط به استخراج را پوشش دهد. در غیر این صورت، یک ماینر به جای کسب درآمد، پول خود را از دست خواهد داد

چگونه می‌توان لایت کوین را در منزل استخراج کرد؟

چگونه می‌توان لایت کوین را در منزل استخراج کرد؟
چگونه می‌توان لایت کوین را در منزل استخراج کرد؟

لایت کوین تقریباً در هر رایانه‌ای در خانه قابل استخراج است، اما این بدان معنا نیست که آن رایانه، حتما می‌تواند لایت کوین را به شکل سودآور استخراج کند اما با این حال، هر کامپیوتری این قابلیت را دارد تا نرم‌افزار استخراج ارز دیجیتال لایت کوین را دانلود کرده و به اجرا در آورد.

مدت زمان استخراج لایت کوین و ساده‌ترین راه برای انجام آن

مدت زمان استخراج لایت کوین و ساده‌ترین راه برای انجام آن
مدت زمان استخراج لایت کوین و ساده‌ترین راه برای انجام آن

مدت زمانی که برای استخراج یک لایت کوین صرف می‌شود همانطور که عنوان شد به عواملی مانند سخت‌افزار مورد استفاده برای استخراج، سختی، پاداش و سود آن بلاک بستگی دارد که با بالا رفتن سختی بلاک، مدت زمان استخراج هر LTC نیز تخمین زده می شودو ضمن این که با کاهش سود بلاک، مدت زمان استخراج 1 LTC نیز افزایش می‌یابد. تنها راه برای کاهش مدت زمان ماین یا استخراج یک LTC، دستیابی به تجهیزات استخراج قدرتمندتر است.

اما ساده‌ترین راه برای استخراج لایت کوین دانلود نرم‌افزاری است که سخت‌افزارهای (CPU و GPU) رایانه شما را پشتیبانی می‌کند. البته باید توجه داشته باشید که این مورد نیز تنها دلیل برای سودآور بودن استخراج لایت کوین نیست.

جمع بندی

لایت کوین یک ارز دیجیتال است که برای اکثر ارزهای فیات و همچنین بیت کوین قابل معامله خواهد بود و تا زمانی که هزینه استخراج ارز دیجیتال لایت کوین از سوددهی آن بیشتر نباشد، ارزش استخراج دارد. همچنین سودآوری استخراج لایت کوین به کیفیت سخت‌افزار استخراج، سختی بلاک لایت کوین، پاداش و سود بلاک و قیمت فعلی LTC نیز وابستگی خواهد داشت؛ به شکلی که هرچه قیمت بالاتر و سخت‌افزار نیز بهتر باشد، استخراج LTC دارای سود بیشتری است.

در قسمت دیدگاه کاربران می‌توانید سوالات و نظرتان خود را با مشاوران دیجیکس ۲۴ در میان بگذارید.