بهترین راه برای خرید آنی ارز دیجیتال مراجعه به صرافی‌های کریپتویی معتبر است. در حال حاضر، علاوه‌بر صرافی‌های شناخته‌شده خارجی، تعداد زیادی از صرافی‌های معتبر ایرانی نیز در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

شما برای پیدا کردن بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال باید به موارد مختلفی مانند میزان اعتبار و سابقه صرافی مورد نظر توجه داشته باشید. همچنین مطالعه نظر سایر کاربران نیز می‌تواند در انتخاب صرافی مناسب به شما کمک کند.

در این مطلب، قصد داریم تا شما را با یکی از بهترین گزینه‌ها برای شروع سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، یعنی عرضه اولیه سکه (ICO) آشنا کنیم.

عرضه اولیه (ICO) چیست؟

بسیاری از افرادی که در بازار ارزهای دیجیتال مشغول به معامله و سرمایه‌گذاری هستند، به خوبی با مفهوم عرضه اولیه سکه یا همان Initial Coin Offering آشنایی دارند.

عرضه اولیه سکه یا ICO یکی از متداول‌تری روش‌ها برای جمع‌آوری سرمایه‌ مورد نیاز جهت راه‌اندازی انواع پروژه‌های بلاک چینی مرتبط با ارزهای دیجیتال است. عرضه اولیه ممکن است پیش از راه‌اندازی یا پس از شروع به کار پروژه انجام شود.

البته بیشتر توسعه‌دهندگان پروژه‌های کریپتویی تمایل دارند که عرضه اولیه را پیش از راه‌اندازی پروژه انجام دهند تا بتوانند سرمایه اولیه لازم جهت بهینه‌سازی و بهبود کیفیت محصول نهایی را تامین کنند.

مقاله پیشنهادی: پرسودترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

عرضه اولیه سکه برای نخستین بار در سال 2014 میلادی مورد توجه قرار گرفتو یعنی زمانی که ویتالیک بوترین و سایر اعضای تیم توسعه‌دهنده شبکه بلاک چین اتریوم، تصمیم گرفتند که سرمایه اولیه مورد نیاز خود را از طریق ICO جمع‌آوری کنند.

خرید سریع ارز دیجیتال در عرضه اولیه سکه یا همان ICO در سال 2017 میلادی به اوج خود رسید. در این بازه زمانی کمپین‌های متعددی برای تامین بودجه پروژه‌های بلاک چینی به ازای اهدای توکن بومی شبکه راه‌اندازی شد.

مهم‌ترین مزایای عرضه اولیه سکه (ICO) عبارتند از:

  • آنلاین بودن رویداد: به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا بتوانند بدون هیچ مشکلی در عرضه اولیه توکن‌های مختلف شرکت کنند
  • نقدینگی بالا: توکن‌های خریداری‌شده در عرضه اولیه سکه معمولا نقدینگی بالایی دارند و سرمایه‌گذاران می‌توانند فرآیند تبدیل ارز دیجیتال به پول فیات را انجام دهند
  • بازدهی بالا و پرسرعت: به دلیل افزایش محبوبیت پروژه‌های بلاک چینی در میان کاربران، سرمایه‌گذاری در عرضه اولیه پروژه‌های مختلف، بازدهی پرسرعت و سودآوری زیادی دارد

تفاوت‌های ICO با IPO

از آنجا که عرضه اولیه ارز دیجیتال شباهت‌های زیادی با عرضه اولیه سهام دارد، ممکن است برخی از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران این دو مفهوم را با یکدیگر اشتباه بگیرند یا تصور کنند که ICO تفاوت خاصی با IPO ندارد.

با وجود شباهت‌هایی که ممکن است بین این دو روش عرضه اولیه وجود داشته باشد، IPO و ICO دو رویکرد کاملا متفاوت برای جمع‌آوری سرمایه مورد نیاز پروژه به شمار می‌آیند.

در عرضه اولیه سهام، شرکت‌های خصوصی برای ایجاد تحول و پیشرفت در کسب‌وکار خود به سراغ عرضه سهام شرکت می‌روند. در نتیجه سرمایه‌گذارانی که در عرضه اولیه سهام شرکت می‌کنند، به شرکای تجاری شرکت مورد نظر تبدیل می‌شوند. اما خرید آنی ارز دیجیتال در عرضه اولیه سکه یا همان ICO با عرضه اولیه سهام تفاوت‌های زیادی دارد.

مهم‌ترین تفاوت‌های عرضه اولیه سکه با عرضه اولیه سهام عبارتند از:

  • برگزاری رویداد ICO به صورت آنلاین انجام می‌شود
  • برای شرکت در رویداد ICO نیاز به ارائه حداقل سرمایه به عنوان ضمانت نیست
  • برگزاری ICO نیازمند دریافت مجوز نیست
  • توکن‌های فروخته‌شده در ICO نسبت به سهام نقدینگی بهتری دارند
  • ریسک سرمایه‌گذاری در ICO نسبت به IPO بسیار بیشتر است
  • در مورد عرضه اولیه سکه قوانین مشخصی وجود ندارد
  • در ICO سرمایه‌گذاران به شرکای پروژه تبدیل نمی‌شوند، بلکه تنها از سود توکن‌ها بهره‌مند خواهند شد

بهترین عرضه اولیه‌های ارز دیجیتال

تمامی معامله‌گران و سرمایه‌گذارانی که قصد خرید آنی ارز دیجیتال در عرضه اولیه سکه را دارند، تمایل دارند که به سراغ بهترین و پربازده‌ترین پروژه‌ها بروند. شناسایی بهترین عرضه اولیه های ارز دیجیتال مهم‌ترین پیش‌نیاز برای سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های بلاک چینی و کریپتویی به شمار می‌آید.

وبسایت‌های معتبری وجود دارند که می‌توانند در زمینه شناسایی بهترین عرضه‌های اولیه ارز دیجیتال به معامله‌گران کمک کنند. از برترین وبسایت‌های فعال در این زمینه می‌توان به icohotlist و cryptototem اشاره کرد.

با توجه به اطلاعات موجود در این وبسایت‌ها، می‌توان به برخی از برترین عرضه‌های اولیه اشاره کرد:

  • عرضه اولیه SimpleSwap
  • عرضه اولیه StealthEX
  • عرضه اولیه Vone
  • عرضه اولیه MemeNFT
  • عرضه اولیه Arealeum

معیارهای عرضه اولیه معتبر

همان‌طور که می‌دانید، بسیاری از رویدادهای ICO با هدف کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران برگزار می‌شوند. افرادی که با تجربه کم وارد دنیای کریپتو می‌شوند و قصد سرمایه‌گذاری در این بازار را دارند، معمولا در دام این افراد سودجو گرفتار شده و بخش بزرگی از سرمایه خود را از دست می‌دهند.

بنابراین شما نمی‌توانید به راحتی به تمامی پروژه‌های بلاک چینی اعتماد کرده و در رویداد ICO آن‌ها به خرید آنلاین ارز دیجیتال مربوطه بپردازید. معیارهای وجود دارند که می‌توانند در تعیین میزان اعتبار رویداد عرضه اولیه سکه پروژه‌های مختلف به شما کمک کنند.

مهم‌ترین معیارهایی که برای انتخاب ICOهای معتبر باید به آن‌ها توجه داشته باشید، عبارتند از:

  • مشخص بودن تیم توسعه‌دهده پروژه: تیم توسعه‌دهنده پروژه بلاک چینی باید به صورت کامل شناسایی شده باشند و از طریق وبسایت رسمی یا صفحات مجازی اطلاعات جامعی را در خصوص پروژه در اختیار کاربران قرار دهند
  • حمایت افراد مطرح دنیای ارزهای دیجیتال از پروژه: برای انتخاب عرضه اولیه معتبر باید به سراغ گزینه‌هایی رفت که چهره‌های برتر و شناخته‌شده دنیای ارزهای دیجیتال از آن‌ها حمایت می‌کنند یا یکی از اعضای توسعه‌دهنده پروژه هستند
  • ارائه وایت پیپر توسط تیم توسعه‌دهنده: ارائه وایت پیپر برای پروژه یکی از مهم‌ترین معیارها برای سنجش میزان اعتبار عرضه اولیه است. تمامی اهداف پروژه باید به صورت شفاف و دقیق در وایت پیپر آورده شوند. این اهداف باید واقع‌گرایانه و قابل درک باشند. ارائه وده‌های غیرواقعی و نجومی تنها راهی برای کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران است
  • جستجوی نام پروژه در وبسایت‌های معتبر: وبسایت‌هایی وجود دارند که به بررسی پروژه‌های بلاک چینی جدید و رتبه‌بندی ICOها براساس میزان اعتبار می‌پردازند. شما می‌توانید با مراجعه به این وبسایت‌ها در مورد پروژه مورد نظر خود تحقیق کنید

سایت‌های معرفی عرضه اولیه ارز دیجیتال رایگان

خوشبختانه در حال حاضر، وبسایت‌های مختلفی وجود دارند که در زمینه معرفی ICOها و بررسی پروژه‌های بلاک چینی جدید فعالیت می‌کنند.

افرادی که تمایل دارند برای خرید آنلاین ارز دیجیتال و سرمایه گذاری در رمزارزها به سراغ عرضه اولیه سکه پروژه‌های بلاک چینی بروند، قبل از هر چیز باید به یکی از این وبسایت‌های معتبر مراجعه کرده و در خصوص برترین پروژه‌ها تحقیق کنند.

توجه داشته باشید که شما برای شرکت در ICO باید از اطلاعات وبسایت‌هایی استفاده کنید که اخبار به‌روز و قیمت لحظه ای ارز دیجیتال مربوط به پروژه مورد نظر را تحت پوشش قرار می‌دهند. همچنین شما باید درباره اعتبار وبسایت مورد نظر نیز تحقیق کنید.

وبسایت‌هایی مانند سورس فورج (sourceforge) و ایر دراپس (airdrops.io) از جمله بهترین و معتبرترین وبسایت‌هایی به شمار می‌آیند که در زمینه معرفی عرضه اولیه ارز دیجیتال رایگان فعالیت می‌کنند.

آن دسته از افرادی که قصد دارند در عرض اولیه پروژه‌های بلاک چینی معتبر شرکت کنند، می‌توانند با مراجعه به این وبسایت‌های اطلاعات بسیار مفیدی را به دست آورند.

چگونه در عرضه اولیه ارز دیجیتال بخریم؟

هر یک از پروژه‌هایی که تمایل دارند سرمایه مورد نیاز خود را از طریق عرضه اولیه سکه تامین کنند، معمولا تمامی اطلاعات مربوط به کمپین مانند مدت زمان، اهداف کمپین، مقدار سرمایه مورد نیاز و … را در وبسایت یا صفحات رسمی خود منتشر می‌کنند. 

شما برای خرید ارز دیجیتال در عرضه اولیه پروژه‌ها باید در وبسایت رسمی پروژه مورد نظر ثبت‌نام کنید. ممکن است برای شرکت در عرضه اولیه و خرید توکن مورد نظر نیاز داشته باشید که در گام اول به سراغ خرید ارز دیجیتال بیت کوین یا خرید آنلاین اتریوم بروید.

سپس می‌توانید با استفاده از این ارزهای دیجیتال در ICO شرکت کنید. برای خرید ارز دیجیتال در عرضه اولیه، تنها کافی است که این مرزارزها را به آدرس کمپین مورد نظر ارسال کنید.

خرید آنی ارز دیجیتال از معتبرترین صرافی ایرانی

بسیاری از پروژه‌های بلاک چینی برای تامین بودجه مورد نیاز جهت پیشبرد اهداف خود به سراغ عرضه اولیه توکن‌ها به روش ICO می‌روند. امکان حفظ کنترل بر روی پروژه، کمک به جهانی‌سازی، بازدهی بالا و سهولت در اجرا از مهم‌ترین مزایای عرضه اولیه سکه به شمار می‌آیند.

در چند سال اخیر، بسیاری از سرمایه‌گذاران فعال در دنیای کریپتوکارنسی به شرکت در ICO پروژه‌های معتبر علاقه پیدا کرده‌اند.

در صورتی که برای خرید ارز دیجیتال ارزان به دنبال یک روش ساده و امن هستید، می‌توانید به سراغ استفاده از خدمات یکی از بهترین سایت های خرید و فروش ارز دیحیتال ایرانی یعنی صرافی دیجیکس 24 بروید. ما در صرافی دیجیکس 24 امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال با کمترین کارمزد را برای شما فراهم کرده‌ایم.

سوالات متداول

چگونه در عرضه اولیه شرکت کنیم؟

در قدم اول، شما باید پروژه‌های معتبر را شناسایی کنید و سپس در زمان برگزاری کمپین با تامین سرمایه اولیه مورد نیاز به خرید توکن مورد نظر و شرکت در عرضه اولیه بپردازید.

مبلغ پرداختی در عرضه اولیه صرف چه کاری می‌شود؟

مبلغ پرداختی در عرضه اولیه، به طور کلی صرف ایجاد زیرساخت‌ها، اجرا و بهینه‌سازی پروژه بلاک چینی مورد نظر می‌شود.

چگونه از عرضه اولیه ارز دیجیتال مطلع شویم؟

بهترین راه برای مطلع شدن از عرضه اولیه سکه پروژه‌های مختلف مراجعه به وبسایت‌های معتبری مانند airdrops.io است که در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌کنند.