“کیمچی پریمیوم” کره جنوبی دوباره به تخفیف تبدیل شده است، به این معنی که اکنون در صرافی‌های کره جنوبی ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین برای خرید ارزان‌تر هستند. نام این پدیده، از کیمچی غذای کره‌ای گرفته شده است و حق بیمه آن به قیمت بیت کوین اشاره دارد.

طبق داده‌های ارائه‌دهنده تجزیه و تحلیل بلاک چین CryptoQuant، شاخص Korea Premium در 17 و 19 فوریه بین 0.24- و 0.01 تغییر کرده است. ضمن این که CoinMarketCap نشان داد بیت کوین ۲۴,۴۶۴ دلار در کوین بیس و ۲۴,۴۸۷ دلار در بایننس معامله می‌شود.

در مقایسه، صرافی کره‌ای Bithumb آن را با قیمت 24386 دلار فهرست کرده بود، در حالی که یکی از بزرگترین صرافی‌ها در کره جنوبی، Upbit، بیت کوین را با قیمت 24،405 دلار معامله می کرد. این وضعیت همچنین برای دومین ارز دیجیتال بزرگ یعنی اتر نیز مشابه است.

طبق این گزارش داده‌های CoinMarketCap نشان داد که ETH با قیمت 1687 دلار در Coinbase و 1691 دلار در Binance معامله می‌شود اما ETH با قیمت 1682 دلار در Bithumb و 1683 دلار در Upbit تغییر می‌کرد.

بیشتر مطالعه کنید:  حساب توییتر "Shiba Inu Burn" به تعلیق در آمده است!

به گفته دوو وان نام، مدیر عملیات اعتبارسنجی گره و صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر Stablenode، تغییر حق بیمه کیمچی به تخفیف، نشان دهنده کاهش علاقه سرمایه گذاران خرده فروشی کره‌ای است که از قضا زمان بهتری برای خرید خواهد بود زیرا همیشه می‌توان آن را در آینده با 20 درصد حق بیمه به فروش رساند.

https://cointelegraph.com/news/south-korea-s-kimchi-premium-turns-to-discount