در تاريخ 18 august 2022 استيبل كوين هوبي HUSD با كاهش نقدينگي مواجه شد و ازش خودش را نسبت به دلار امريكا از دست داد و ارزش هر استيبل كوين HUSD به قيمت 0.84 رسيد.

به گفته سايت كوين جيكو ارز HUSD یک استیبل کوین منتشر شده توسط استیبل یونیورسال است و برابری خود را با دلار آمریکا از دست داده است و در روز پنجشنبه به 0.84 دلار سقوط کرد. رویداد depegging (حذف peg از روي يك ارز ايجاد شده) كه همچنین منجر به کاهش نقدینگی موجود برای معاملات HUSD شده است, این کاهش نقدینگی احتمالاً به دلیل خروج معامله گران از موقعیت HUSD خود است. نقدینگی ارز HUSD در صرافی غیرمتمرکز Curve نامتعادل شده است و تفکیک ذخایر ارزی برای استخر در حال حاضر با نسبت 92% HUSD به 7.35% 3Crv (یک استیبل کوین است که حاوی سپرده های سه استیبل کوین بزرگ USDT، USDC و DAI) است که نامتعادل ترین استخری است که تا کنون داشته است. استخر نامتعادل به این معنی است که نقدینگی کافی برای یک توکن در استخر وجود ندارد.

بیشتر مطالعه کنید:  اوراکل ارز دیجیتال چیست؟ معرفی پروژه‌های برتر اوراکل Oracle

در این مورد ارز HUSD در حال تبدیل شدن به غیر نقدینگی است زیرا توکن های 3Crv نقدینگی کافی برای مبادله در ازای استیبل کوین عمیق وجود ندارد. این در حالی است که استیبل یونیورسال تحت حمایت صرافی هوبی در تاییدیه های قبلی بیان کرده است که HUSD به طور کامل توسط ذخایر نقدی پشتیبانی می شود. ناشر استیبل کوین Paxos متولی اصلی در راه اندازی HUSD بود. این توافق در ژوئن 2021 با بر عهده گرفتن نقش سرپرست Huobi Trust به پایان رسید. Huobi امروز در توییتر گفت: “ما از مشکلات نقدینگی فعلی مرتبط با استیبل کوین HUSD که توسط Stable Universal Limited منتشر شده و بر روی شبکه اتریوم ساخته شده است، آگاه هستیم.” در روز بعد صرافی هوبی با ایجاد نقدینگی توانست ارز HUSD ا با دلار امریکا peg کند.