بعد از یک حمله سایبری به ارزهای دیجیتال بروکر مؤسساتی FPG که در شامگاه یکشنبه رخ داده این شرکت اعلام کرد که امکان برداشت‌ وجود ندارد و عملیات‌های آن متوقف شده است.

شرکت دارایی‌های رمزنگاری شناور (FPG) تأیید کرده که پس از یک حمله سایبری در تاریخ 11 ژوئن، معاملات، برداشت‌ها و واریزها را در پلتفرم خود متوقف کرده است. همچنین FPG  تخمین زده که این حمله منجر به متضرر شدن مبلغی بین 15 تا 20 میلیون دلار شده است.

طبق یک توییت که در تاریخ 15 ژوئن از حساب رسمی توییتر FPG منتشر گردید پس از کشف نقض امنیتی، FPG تمام حساب‌های شخص ثالث را قفل کرد و کیف پول‌ها را انتقال داد. سپس بنابر احتیاط، معاملات، واریزها و برداشت‌ها را متوقف نمود.

همچنین FPG اعلام کرده که “در حال همکاری با FBI، وزارت امنیت داخلی، نظارت‌گران و Chainalysis برای کشف  چگونگی این اتفاق و بازیابی دارایی‌ها است”.

FPG یک شرکت دارایی‌های رمزنگاری بین‌المللی است که امکان دسترسی به بازارهای رمزنگاری را برای مشتریان خود فراهم می‌کند. طبق آمارهای موجود در وب سایت FPG، این شرکت و مشتریانش قادر به مدیریت ارزشی برابر با 50 میلیارد دلار هستند.

بیشتر مطالعه کنید:  کره شمالی در سال 2022 بیش از هر سال دیگری کریپتو دزدید!

گفتنی است که در دسامبر 2022، FPG به ‌طور داوطلبانه به شرکت امنیت سایبری Prescient Auditors مشاوره داده و گواهی SOC 2 Type 1 را دریافت نمود. این گواهی یک حسابرسی رسمی‌ست که ایمنی کلیه کنترل‌های داده داخلی یک شرکت را تأیید می‌کند.