در چند سال اخیر شاهد توسعه باورنکردنی دنیای کریپتو و معرفی روش‌های جدید و جذاب برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بوده‌ایم. بسیاری از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال به دنبال یافتن روش‌هایی هستند که بتوانند به صورت رایگان یا باکمترین هزینه ممکن از این بازار کسب درآمد کنند.

یکی از روش‌های هیجان‌انگیز موجود برای دریافت ارز دیجیتال رایگان رفتن به سراغ بازی کریپتویی رایگان است. شما می‌توانید در این بازی‌ها در ازای انجام ماموریت‌های تعیین‌شده مقداری ارز دیجیتال را به عنوان پاداش دریافت کنید.

با افزایش مداوم قیمت ارزهای دیجیتال، کسب درآمد از بازی های کریپتویی رایگان مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این روش به خصوص برای گیمرها می‌تواند بسیار مناسب و سودآور باشد. در این مطلب، قصد داریم تا شما را با تعدادی از محبوب‌ترین و بهترین بازی های کریپتویی آشنا کنیم. 

بازی کریپتویی چیست؟

بهترین بازی بلاکچین رایگان

به زبان ساده به آن دسته از بازی‌های ویدئویی که مبتنی بر شبکه بلاک چین هستند، بازی بلاکچینی یا کریپتویی گفته می‌شود. شما در این بازی‌ها از لحظه ورود تا شرکت در نبردها، خرید و فروش آیتم‌ها و … باید از ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

گیم‌های کریپتویی نیز درست مانند بازی‌های ویدئویی معمولی در ژانرهای مختلفی مانند استراتژی و اکشن به بازار عرضه می‌شوند. گیمرها می‌توانند با شرکت در این بازی‌ها و پشت سر گذاشتن ماموریت‌ها به صورت انفرادی یا گروهی به صورت رایگان به کسب درآمد بپردازند.

با توجه به پتانسیل بالای گیم‌های کریپتویی، به نظر می‌رسد که آینده بسیار روشنی در انتظار این دسته از بازی‌های ویدئویی باشد و در چند سال آینده شاهد رشد چشمگیر این حوزه باشیم.

بازی های کریپتویی و معمولی چه تفاوتی دارند؟

بسیاری از افراد تمایل دارند که با تفاوت‌های موجود میان بازی‌های ویدئویی معمولی و بهترین بازی های کریپتویی آشنا شوند. این دو نوع از بازی‌های ویدئویی شباهت‌های فراوانی به یکدیگر دارند. البته در برخی موارد نیز به طور کامل بایکدیگر متفاوت هستند.

بهترین بازی های کریپتویی

بازی کریپتویی برپایه تکنولوژی بلاک چین طراحی و ساخته می‌شود اما بازی‌های معمولی مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین نیستند. یکی دیگر از تفاوت‌های این دو نوع بازی ویدئویی به نحوه خرید و فروش انواع آیتم‌های بازی و نحوه دریافت پاداش مربوط می‌شود.

همان‌طور که اشاره کردیم، برای خرید و فروش آیتم یا کسب پاداش در بازی کریپتویی رایگان از ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. در واقع شما می‌توانید از طریق گیم‌های کریپتویی به کسب ارز دیجیتال رایگان بپردازید.

لیست بهترین بازی های کریپتویی

بسیاری از افرادی که به صنعت گیمینگ و بازار ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستند و قصد دارند که از این طریق شروع به کسب درآمد کنند، به دنبال بهترین و پردرآمدترین بازی کریپتویی هستند. بازی های بلاکچینی رایگان از تنوع بسیار بالایی برخوردار بوده و شما می‌توانید با یک جستجوی ساده با تعداد زیادی از این بازی ها آشنا شوید.

در ادامه برخی از بهترین بازی هایی که ارز دیجیتال میدهند یا می‌توانید در آنها اقدام به خرید و فروش توکن ها و NFTها بکنید را به شما معرفی می‌کنیم:

  • بازی دیسنترالند
  • بازی اکسی اینفینیتی
  • گیم کریپتو کیتیز
  • بازی رولرکوین
  • بازی دراگون مستر
  • بازی استار اطلس
  • بازی تتان آرنا
  • بازی مارهای دیوانه
  • بازی گیلد آف گاردینز
  • بازی دنیای بیگانگان
  • بازی اسکای ویور
  • بازی سرزمین ترکش
  • بازی المنتوس
  • بازی همسایه‌ام آلیس

بازی بلاک چین دیسنترالند (Decentraland)

بازی دیسنترالند

اگر قصد دانلود بازی های کریپتویی رایگان را دارید، بازی دیسنترالند می‌تواند برای شما یک گزینه جذاب و ایده‌آل باشد. کاربران می‌توانند در این بازی با خرید و فروش زمین و ساخت‌وساز در آن کسب ارز دیجیتال با بازی قابل توجهی کنند. گیم کریپتویی decentraland از دو توکن به نام مانا و لند پشتیبانی می‌کند.

بازی دیسنترالند در حال حاضر برای رایانه‌های شخصی در دسترس عموم قرار گرفته است و نسخه موبایل آن هنوز به بازار عرضه نشده است. برای انجام این بازی می‌توانید از مرورگر کروم یا فایرفاکس استفاده کنید.

بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

بازی اکسی اینفینیتی

شاید انتخاب بهترین بازی کریپتویی رایگان برای کاربران و گیمرها کار دشواری باشد، اما قطعا بازی اکسی اینفینیتی یکی از بهترین گیم‌های کریپتویی حال حاضر به شمار می‌آید. اکسی اینفینیتی یک بازی در سبک مبارزه است که توسط کمچانی به نام Sky Mavis توسعه یافته و به بازار عرضه شده است.

شما برای شروع مبارزه و کسب درآمد ارز دیجیتال رایگان در بازی اکسی اینفینیتی باید حداقل 3 کارکتر این بازی را در اختیار داشته باشید. این بازی از نگاه برخی کارشناسان به عنوان پردرآمدترین بازی کریپتویی شناخته می‌شود.

بازی بلاک چینی کریپتو کیتیز (Crypto Kitties)

جذاب‌ترین بازی‌های بلاکچینی

کریپتو کیتیز یکی از جذاب‌ترین بازی‌های بلاکچینی به شمار می‌آید. در این بازی شما به بزرگ کردن، پرورش و مبادله گربه‌هایی با نام کریپتو کیتیز می‌پردازید. هر یک از این گربه کاملا منحصربه‌فرد هستند و مالکیت آن‌ها تنها در اختیار یک کاربر قرار می‌گیرد. شما برای پرورش گربه‌های تازه در بازی Crypto Kitties حداقل به دو گربه نیاز دارید. البته می‌توانید در فرایند پرورش و تولید مثل گربه‌ها، با یکی از دوستان خود شریک شوید.

بازی کریپتو کیتیز به عنوان نخستین برنامه غیرمتمرکز منتشرشده بر روی بلاک چین اتریوم شناخته می‌شود. اگر به دنبال بهترین بازی کریپتویی رایگان اندروید و iOS هستید، کریپتو کیتیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد. همچنین این گیم کریپتویی بر روی رایانه‌های شخصی نیز قابل انجام است.

بازی کریپتویی رولرکوین (Rollercoin)

دریافت ارز دیجیتال رایگان با بازی موبایل

اگر به دنبال دانلود بازی کریپتویی با حال و هوای بازی‌های قدیمی را دارید، رولر کوین می‌تواند برای شما گزینه بسیار مناسبی باشد. رولرکوین در واقع یک بازی آنلاین برای استخراج ارز دیجیتال بیت کوین است.

شما می‌توانید با شرکت در ماموریت‌ها و انجام وظایف تعیین‌شده شانس خود را برای دریافت ارز دیجیتال رایگان با بازی موبایل امتحان کنید. اگر شما نیز یکی از علاقه‌مندان به بازی های کریپتویی هستید، بازی RollerCoin می‌تواند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کند.

بازی متاورس دراگون مستر (Dragon Master)

بازی جذاب دراگون مستر به عنوان یکی از اولین بازی‌های استراتژیک Play to earn شناخته می‌شود. اگر به دنبال دانلود یکی از بهترین و جدیدترین بازی های کریپتویی در سبک استراتژی هستید، Dragon Master می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد.

بهترین و جدیدترین بازی های کریپتویی

این گیم بر روی شبکه بلاک چین پالیگان توسعه یافته است و دو سبک استراتژی هم‌زمان و مبارزه‌ی آنلاین چندنفره را با یک دیگر تلفیق می‌کند. شما به عنوان بازیکن باید در بازی دراگون مستر برای کسب توکن بومی این بازی به نام TOTEM با سایر بازیکنان مبارزه کنید و آن‌ها را شکست دهید.

بازی استار اطلس (Star Atlas)

اگر به دنبال دانلود بازی کریپتویی جذاب و آینده‌دار هستید، بازی استار اطلس یکی از بهترین گزینه‌های موجود به شمار می‌آید. در حال حاضر نسخه کامل این بازی منتشر نشده است و تنها بخشی از آن در دسترس کاربران و گیمرها قرار گرفته است.

بازی بلاکچینی استار اطلس

البته یکی از مشکلات این بازی بلاکچینی عظیم بودن پروژه توسعه و ساخت آن است که باعث می‌شود انتظار گیمرها طولانی‌تر از آن چیزی شود که تصور می‌کنند. گرافیک بازی استار اطلس شما را به یاد فیلم‌های سینمایی علمی-تخیلی هالیوودی می‌اندازد و در واقع یک پروژه جهان باز است.

بازی بلاک چینی تتان آرنا (Thetan Arena)

بازی تتان آرنا به عنوان محبوب‌ترین و بهترین بازی کریپتویی رایگان اندروید شناخته می‌شود. تعداد دانلودهای این بازی تا به امروز به بیش از 1 میلیون رسیده است که آمار قابل توجهی به شمار می‌آید. همچنین این بازی برای سیستم عامل iOS و رایانه‌های شخصی نیز در دسترس است.

بهترین بازی کریپتویی رایگان اندروید

بازی thetan Arena در سبک اکشن ساخته شده و شما را به یاد بازی‌های در سبک بتل رویال می‌اندازد. شما می‌توانید با استفاده از توکن بومی این بازی به نام THG در تتان آرنا به خرید و فروش بپردازید.

بازی کریپتویی مارهای دیوانه (Crazy Snake)

بازی کریپتویی مارهای دیوانه یک پروژه GameFi مبتنی بر جامعه بازی است. مارهای موجود در این بازی در قالب NFT به توکن تبدیل شده‌اند. هر یک از این مارها دارای خصوصیات، ویژگی‌ها و ظاهر منحصربه‌فردی هستند. در بازی مارهای دیوانه برای پاداش دادن به گیمرها از توکن بومی این بازی به نام CRAZY استفاده می‌شود. وجود جوایز متعدد یکی از دلایلی است که گیمرها را به انجام این بازی تشویق می‌کند.

بازی گیلد آف گاردیینز (Guild Of Guardians)

بازی های بلاک چین برای کسب درآمد

بسیاری از گیمرها و علاقه‌مندان به بهترین بازی های کریپتویی بازی Guild of Guardians را یکی از مورد انتظارترین گیم‌های مبتنی بر بلاک چین در سال 2022 می‌دانستند. این بازی جذاب بر رروی یک راه‌حل لایه دوم به نام ImmutableX توسعه پیدا کرده است.

در واقع این راه‌حل نخستین راه حل لایه دومی شبکه بلاک چین اتریوم است که به طور اختصاصی بر حوزه توکن‌های غیرقابل معاوضه تمرکز دارد. توکن‌های بازی جذاب گیلد آف گاردینز GOG نام دارند که مبتنی بر استاندارد ERC-20 توسعه داده شده‌اند و در محیط این بازی تحت عنوان Gem شناخته می‌شوند.

بازی کریپتو دنیای بیگانگان (Alien Worlds)

بازی بلاک چین رایگان

الین ورلدز یک بازی متاورس مبتنی بر امور مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای است که مانند یک شبیه‌ساز همکاری و رقابت‌های اقتصادی شکل‌گرفته میان گیمرها را شبیه‌سازی می‌کند. گیمر در بازی دنیای بیگانگان در یک کهکشان تخیلی حضور دارند و باید در این کهکشان با یکدیگر به مبارزه بپردازند.

شما به عنوان یک بازیکن باید تمام تلاش خود را صرف تصرف زمین‌ها و جمع‌آوری توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) کنید. هدف نهایی شما به دست آوردن توکن‌های بومی بازی کریپتویی دنیای بیگانگان به نام TLM است.

بازی اسکای ویور (SkyWeaver)

در ادامه به معرفی بازی کریپتویی اسکای ویور می‌پردازیم. این گیم کریپتویی یکی از بازی‌های مبتنی بر بلاک چین است که با هدف کسب درآمد و دریافت ارز دیجیتال رایگان طراحی شده و توسعه یافته است.

یکی از هم‌بنیان‌گذاران پلتفرم ردیت به نام الکسیس اوهانیان به عنوان یکی از حامیان و سرمایه‌گذاران اصلی این پروژه شناخته می‌شود.شما باید در این بازی با جمع‌آوری دسته‌های کارت با سایر گیمرها به رقابت بپردازید. همچنین شما می‌توانید در بازار داخلی بازی Skyweaver به خرید، فروش و معاوضه کارت‌های خود مشغول شوید.

بازی بلاک چین سرزمین ترکش (Splinter lands)

بازی های معروف بلاک چین

پیش از معرفی بازی کریپتویی اسپلینتر لندز باید به این کته اشاره کنیم که سازندگان این بازی مبتنی بر بلاک چین برای توسعه آن از بازی‌های دیگری مانند Magic the Gathering و Hearthstone الهام گرفته‌اند. گیمرها در بازی Splinter lands باید با ایجاد مجموعه کارت‌های منحصربه‌فرد به مبارزه با سایر بازیکنان بپردازند.

شما می‌توانید در این گیم کریپتویی با خرید، فروش یا معاوضه کارت‌ها درآمد قابل توجهی را کسب کنید. این بازی همچنین دارای یک توکن حاکمیتی به نام SPS است.

بازی المنتوس (Elementos)

بازی کریپتویی المنتوس یک بازی در سبک نقش‌آفرینی است که در سال 2022 میلادی به بازار عرضه شد. این بازی توانست در مدت زمان کوتهای در میان گیمرهای علاقه‌مند به بازی‌های کریپتویی به محبوبیت برسد. گیمرها می‌توانند در بازی Elementos در دو بخش PVP و PVE با یکدیگر به رقابت بپردازند و توکن بومی این بازی به نام EME را جمع‌آوری کنند.

بازی ارز دیجیتال همسایه‌ام آلیس (My Neighbor Alice)

اگر به دنبال بهترین بازی کریپتویی برای خرید و فروش زمین، جمع‌اوری و ساخت انواع مختلف آیتم‌ها و پیدا کردن دوستان جدید هستید، می‌توانید به سراغ بازی جذاب My Neighbor Alice بروید. این بازی جذاب که برای طراحی و ساخت آن از بازی Animal Crossing الهام گرفته شده است، قصد دارد تا جهان بازی‌های کریپتو را با بازار معاملات ارزهای دیجیتال و توکن‌ها ترکیب کند.

بازی همسایه‌ام آلیس نه تنها یک پلتفرم برای سرگرمی است، بلکه به عنوان یک اکوسیستم مناسب برای جمع‌آوری و معامله انواع NFT شناخته می‌شود.

بازی کریپتویی ستاره‌های شهر (Town Stars)

بازی کریپتویی Town Stars

بسیاری از گیمرها به دنبال بهترین بازی کریپتویی رایگان در سبک استراتژی هستند. بازی ستاره‌های شهر یا همان Town Star یکی از چندین عناوینی به شمار می‌آید که پلتفرم گالا گیمز از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

از ارز دیجیتال گالا در این بازی برای اهدای جوایز یا انجام تراکنش‌های درون برنامه‌ای استفاده می‌شود. به زبان ساده، تاون استارز یک بازی شبیه‌ساز مزرعه‌داری در سبک استراتژی است که بر روی مدیریت منابع و  ساخت‌وساز تمرکز دارد.

این بازی به صورت رایگان در اختیار تمامی کاربران قرار می‌گیرد و شما می‌توانید با سیستم‌های عامل اندروید، iOS و یا با رایانه‌های شخصی خود به انجام بازی ستاره‌های شهر بپردازید و از این طریق درآمد قابل قبولی را کسب کنید. هدف شما در بازی Town Stars سازمان‌دهی یک شهر بزرگ است که بتواند درآمد خود را از طریق فروش محصولات به دست آورد.

لذت کسب درآمد از بازی‌های جذاب کریپتویی

با ورود گیم‌های کریپتویی به بازار، نگاه بسیاری از افراد نسبت به بازی‌های ویدئویی تغییر کرده است. امروزه دیگر به بازی‌های ویدئویی تنها به عنوان راهی برای گذراندن اوقات فراغت نگاه نمی‌شود. شما به عنوان یک گیمر حرفه‌ای می‌توانید با دانلود پردرآمدترین بازی کریپتویی در کنار گذراندن اوقات فراغت و لذت بردن از این بازی‌ها به کسب درآمد بپردازید. 

هر چند بسیاری از بازی‌های کریپتویی در مراحل اولیه توسعه خود هستند، اما کارشناسان اعتقاد دارند که در آینده‌ای نزدیک شاهد رشد و توسعه این صنعت خواهیم بود. شما نیز می‌توانید با نصب گیم‌های کریپتویی بر روی تلفن‌های هوشمند یا رایانه‌های شخصی خود در کنار تجربه بازی‌های ویدئویی جدید، از این طریق به صورت رایگان به کسب درآمد بپردازید.