ارز دیجیتالی Aave برنامه های Web3 خود را پس از خرید شرکت متاورسی Sonar گسترش داده است. پروتکل های DeFi در ماه های اخیر تمرکز  بیشتری بر روی Web3 داشتند.

ارز دیجیتالی Aave در حال پیوستن به دیگر پروتکل های DeFi در پی گسترش برنامه های Web3 خود پس از خرید Sonar است. خرید Sonar توسط Aave در 5 دسامبر اعلام شد و دومین شرکتی است که بر روی متاورس و NFT کار می کند. متاورس اجتماعی موبایلی Aave به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا با استفاده از NFT دنیاها را بسازند و با فضاهای ایجاد شده توسط کاربر تعامل کنند.

با تکمیل خرید، Sonar قصد دارد پروتکل لنز را یکپارچه کند. چندین عضو Sonar با هدف کمک به توسعه برنامه های اجتماعی موبایل و سایر برنامه های کاربردی مصرف کننده Web3 به Aave می پیوندند. بن ساوت لی و راندولف لی از بنیانگذاران Sonar به ترتیب به عنوان معاون محصول و طراحی و مهندس اصلی به Aave خواهند پیوست.

این نشان دهنده یک حرکت بزرگ توسط Aave برای ورود بیشتر به فضای Web3 است که بسیاری از شرکت ها همین کار را انجام داده اند. جایگاه Web3 به روند جدیدی در بازار تبدیل شده است و شرکت ها مشتاق سرمایه گذاری هستند. زمستان کریپتو نیز بسیاری را مجبور کرده است که توجه خود را به مناطقی برای رشد بالقوه معطوف کنند.

بیشتر مطالعه کنید:  بهترین بازی های متاورس در سال ۲۰۲۳ - معرفی ۶ بازی متاورس

موسس و مدیر عامل Aave، استانی کولچوف، فاش کرد که استراتژی رسانه های اجتماعی و اپلیکیشن موبایل آن مهم است. کولچوف گفت که تیم Sonar با پیوستن به لنز “استراتژی رسانه های اجتماعی و اپلیکیشن موبایل ما را تسریع خواهد کرد.”

پروتکل‌های DeFi در طول بازار خرسی به Web3 تبدیل می‌شوند

Aave از تنها پروتکل DeFi که به عمق فضای Web3 می رود فاصله دارد. Uniswap، با هیاهوی بسیار، پشتیبانی از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را راه‌اندازی کرد و به کاربران اجازه داد NFT‌ها را از طریق چندین بازار معامله کنند. این صرافی همچنین برای 22000 کاربر جدید اول تخفیف gas و همچنین 5 میلیون دلار به کاربران تاریخی Genie ارائه می دهد.

این نشانه ای از زمان هایی است که پروتکل های DeFi به خوبی تثبیت شده در حال گسترش خدمات خود هستند. بازار نزولی ماهیت بازار را تغییر داده و پلتفرم‌ها را مجبور به استفاده از فضاهای نوظهور کرده است. شرکت های موجود در این فضا در طول بازار نزولی رشد بهتری را نشان داده اند. واضح است که پلتفرم های موجود نیز پتانسیل را می بینند.

بیشتر مطالعه کنید:  متاورس چیست و چگونه وارد دنیای متاورس شویم؟

ورژن Aave 3 به زودی راه اندازی می شود

Aave در توسعه عمومی نیز پیشرفت داشته است. جامعه Aave در حال آماده شدن برای راه اندازی Aave Protocol V3 است که انعطاف پذیری و امنیت را در شرایط نوسان بازار ارائه می دهد. Aave V3 ویژگی هایی مانند حالت Isolation، Siled Borrowing، و Supply Caps و Borrow Caps در هر دارایی را معرفی می کند. این ویژگی ها در شرایط ریسک بازار مفید هستند.

این راه‌اندازی در حالی انجام می‌شود که Aave مجبور به دفاع در برابر حملات مرتبط با خطرات نوسان بوده است. این پروتکل به طور موقت برخی از بازارهای وام دهی را به حالت تعلیق درآورد تا از دستکاری بازار جلوگیری شود.