رمز ارز اوکی بی (OKB) یک نوع ارز دیجیتال بوده که توسط بنیاد OK Blockchain و صرافی مالت یعنی OKEx منتشر شده است. همچنین OKEx یک پلتفرم مبادله ارز دیجیتال با خدمات مالی متعدد است و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های دیجیتالی جهان شناخته شده که در حال حاضر از نظر نقدینگی دارای رتبه سوم و از نظر حجم معاملات نیز در رتبه چهارم قرار دارد. OKEx از بسیاری جهات شبیه به غول صرافی ارزهای دیجیتال بایننس است؛ اما در OKEx چند تفاوت اساسی وجود دارد که به شرح زیر هستند:

پلتفرم OKEx دارای سرویس استخراج ابری مخصوص به خود بوده و در معاملات کاربران، بر روی گزینه‌های بیشتری تمرکز دارد؛ اما با این حال، بایننس در تلاش است تا طیف گسترده‌ای از خدمات رمزنگاری را در سطح جهانی ارائه دهد.

رمز ارز OKB توکن ابزار OKEx است که کاربران را قادر می‌سازد تا به ویژگی‌های خاصی از صرافی ارز دیجیتال دسترسی داشته باشند. لازم است بدانید که برای محاسبه و پرداخت کارمزد معاملات، اعطای دسترسی به رای دادن و حاکمیت در پلتفرم به کاربران و همچنین پاداش دادن به آنها از رمز ارز اوکی بی استفاده می‌شود.

همچنین OKEx از زمان راه اندازی خود یعنی از سال 2017 به یک مرکز معاملاتی پیشرو در جهان تبدیل شده و به عنوان یک شاخه از پلت‌فرم اصلی (OKCoin) از سال 2013 در چین فعال است.

بنیانگذاران رمز ارز OKB چه کسانی هستند؟

رمز ارز OKB

جی هائو از ابتدا به عنوان مدیرعامل به OKEx پیوست و هنوز هم این سمت را دارد. هائو حرفه خود را وقف فناوری و مهندسی کرده و مدتی است که صنعت بلاک چین را با تمرکز بر برنامه‌های مبتنی بر آن برای پخش ویدئو و بازی‌های موبایل دنبال می‌کند. وی قبل از پیوستن به OKEx، به مدت بیست سال در صنعت نیمه هادی تجربه داشته و طیف گسترده‌ای از کدک‌ها را توسعه داده است که البته باعث شد تا تجربه چشمگیری را در توسعه و مدیریت این نوع محصولات به دست آورد.

بیشتر مطالعه کنید:  خرید تتر همان سرمایه‌گذاری روی دلار است؟

یکی دیگر از اعضای کلیدی تیم مدیریت، Mingxing “Star” Xu است. او OKCoin را در سال 2013 در چین تاسیس کرد و شهرت زیادی در این صنعت به دست آورد. سپس در سال  2017، صرافی جداگانه OKEx را در مالت تأسیس نمود که البته تحت یک نهاد حقوقی جداگانه فعالیت می‌کند. جالب است بدانید که Xu در حال حاضر مدیر عامل گروه OK است.

چه چیزی رمز ارز اوکی بی (OKB) را منحصر به فرد می‌کند؟

چه چیزی رمز ارز اوکی بی (OKB) را منحصر به فرد می‌کند؟

رمز ارز اوکی بی OKB نقش مهمی در اکوسیستم OKEx ایفا می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا40٪ تخفیف را در تراکنش‌های خود (بسته به تعداد توکن‌های کاربر) دریافت کنند. از طرفی نیز این صرافی دیجیتالی کاربران را به دو گروه تقسیم بندی می‌کند: معمولی و VIP. به کاربران عادی یک سطح (با توجه به سهام OKB آنها) اختصاص داده می‌شود، کاربران VIP  نیز با توجه به حجم معاملات خود یک سطح دریافت می‌کنند و در نهایت کاربران بسته به سطح مربوطه خود از تخفیف برخوردار خواهند شد.

ویژگی بعدی این است که اگر اعضای این پلت‌فرم دارای رمز ارزهای OKB باشند، می‌توانند درآمد غیرفعال دریافت کنند و این توکن در OKEx Earn درگیر و در چرخش باشد. (این پروژه به کاربران کمک می‌کند تا از دارایی‌های خود کسب درآمد کنند).

هدف دیگر رمز ارز OKB تخصیص بودجه در پلت‌فرم OKEx Jumpstart است؛ بنابراین Jumpstart  تنها پس از ثبت نام در سایت قابل دسترس است و پس از آن، فروش از طریق MixTrust انجام می‌شود.

رمز ارز اوکی بی

رمز ارز OKB دارایی اصلی OKExChain (بلاک چین OKEx) است و در زنجیره تسهیل در معاملات نقطه‌ای، معاملات مشتقات و توسعه همزمان چندین برنامه کاربردی مقیاس پذیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، معماری لایه‌ای زمان توافق را کاهش می‌دهد، مقیاس پذیری را بهبود می‌بخشد و امنیت را نیز افزایش خواهد داد.

توجه ئاشته باشید که برای افزایش ارزش رمز ارز OKB و جذابیت بیشتر سکه دیجیتال برای دارندگان آن، OKEx به طور منظم هر سه ماه یک بار توکن‌ها را می‌سوزاند و سوزاندن سکه را در وب سایت رسمی ثبت می‌کند. در این مورد  OKEX تقریبا 30% از درآمد حاصل از کارمزد کمیسیون را دریافت و مقداری از آن را به عنوان خوش آمدگویی برای کاربران جدید مورد استفاده قرار می‌دهد.

بیشتر مطالعه کنید:  نمودار شمعی یا کندل استیک چیست و چه کاربردی دارد؟

ویژگی‌ها و خدمات استفاده از رمز ارز اوکی بی چیست؟

خدمات استفاده از رمز ارز اوکی بی

OKX در نظر دارد تا بستری برای تجارت و سرمایه گذاری ایمن و شفاف در اختیار کاربران قرار دهد؛ به همین منظور خدماتی را برای رمز ارز بی تعیین کرده که عبارتند از:

  • Spot (ارائه و تحویل فوری)
  • امکان سرمایه گذاری فراتر و معامله مقرون به صرفه
  • امکان استفاده در معاملات آتی و داشتن اختیار در معامله (تعداد سهام، دارایی‌ها و قیمت از پیش تعیین شده در یک تاریخ خاص)
  • امکان مبادله
  • قابلیت وام دهی و استخراج سرمایه

لازم به ذکر است که OKX برای ایجاد اکوسیستمی که موانع مالی را از بین می‌برد و اقتصاد جهانی را متحول می‌کند، بلاک چین را اتخاذ کرده و یک محیط امن، قابل اعتماد و پایدار را برای تجارت رمزنگاری از طریق وب و برنامه‌های تلفن همراه فراهم می‌کند؛ همچنین چهار ویژگی را به کاربران خود ارائه می‌دهد که به شرح زیر هستند:

  • سادگی؛ OKX با داشتن رابط کاربر پسند تجارت ارزهای دیجیتال را آسان می‌کند.
  • انعطاف‌پذیری؛ OKX انواع روش‌های پرداخت را ارائه می‌دهد و از ارزهای محلی متعددی برای کمک به کاربران در تجارت ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند.
  • معامله سریع؛ کاربران Quick-OKX بلافاصله ارزهای دیجیتال را با یک کارت اعتباری معامله می‌کنند و در عرض چند دقیقه می‌توانند آن را به حساب خود واریز نمایند.
  • پشتیبانی؛ OKX خدمات پشتیبانی آنلاین 24/7 را به کاربران ارائه می‌دهد.

رمز ارز OKB

جمع بندی

همانگونه که عنوان شد رمز ارز اوکی بی OKB یکی از ارزهای دیجیتال ارائه شده توسط OKEx است که با خرید و معامله آن، دست معامله گران در بازار ارزهای دیجیتالی بازتر خواهد بود. در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد انواع ارز دیجیتال و همچنین رمز ارز OKB می‌توانید به وب سایت دیجیکس ۲۴ مراجعه نموده و در قسمت نظرات کاربران، با کارشناسان مربوطه در ارتباط باشید.