خرید دلار یا تتر برای سود بیشتر؟ سوالی که هنگام سرمایه‌گذاری در ذهن همه افراد وجود دارد و سعی دارند با بررسی نکات و اطلاعات مهم در این باره به یک جواب قانع کننده برسند. در نگاه اول می‌توان تتر را سودمند‌تر عنوان کرد چرا که برای نگهداری آن به یک مکان فیزیکی امن نیازی ندارید.

این در حالی است که پس از خرید دلار باید به دنبال محلی مطمئن و امن برای نگهداری آن باشید. در واقع اینگونه می‌توان عنوان کرد که در سال‌های اخیر نوسانات قیمت دلار و ارز به شدت رو به افزایش بوده و همین امر موجب شده تا افراد با یک نگرانی مشهود، سرمایه خود را به دلار تبدیل کنند.

در همین راستا پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این بلاگ از دیجیکس ۲۴ با ما همراه باشید تا بهترین روش برای سرمایه‌گذاری را بررسی و معرفی نماییم. 

آشنایی با ارز دیجیتال تتر

در سال‌های اخیر پیشرفت تکنولوژی در دنیای مجازی سبب شده تا کارگزاران، واحد‌های پولی را مختص به دنیای مجازی و اینترنت ایجاد کنند و خرید، فروش و سرمایه‌گذاری در این فضا را به ساده‌ترین شکل ممکن برسانند.

از همین رو ارز‌های دیجیتال زیادی به بازار اینترنتی ورود پیدا کردند که برخی از آن‌ها به دلایل متفاوت با استقبال زیادی همراه نبودند، این در حالی است که برخی ارزهای دیجیتال مانند تتر با ورود پرقدرت خود توانستند توجه کاربران و سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کنند. 

مقاله پیشنهادی: ETF بیت کوین چیست؟ ابزاری برای سرمایه گذاری در بیت کوین

در پاسخ به این سوال که دلار کاغذی بخریم یا تتر تا بیشترین سود را داشته باشیم، می‌توان مزایای خرید تتر و سرمایه‌گذاری در آن را در نظر گرفت و به راحتی به این سوال پاسخ داد. همچنین از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث محبوبیت تتر می‌شود می‌توان دسترسی به دلار آمریکا مبتنی بر بلاکچین را نام برد.

البته شما به راحتی میتوانید هر زمان که خواستید، اقدام به تبدیل دلار به تتر نمایید و ارز دیجیتال مورنظر خود را خریداری نمایید. با تتر میتوانید تقریبا تمام ارزهای دیجیتال را در صرافی های آنلاین خرید و فروش نمایید.

بیشتر مطالعه کنید:  پیش‌بینی قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال در سال 2023

در واقع تتر به پشتوانه ماهیت استیبل کوین، ارزش و نرخ ثابتی دارد، به طوری که هر تتر ۱ دلار آمریکا ارزش دارد و در صندوق سرمایه ذخیره‌سازی می‌شود. همچنین تتر قابلیت ارسال و انتقال به هر فردی را داراست که این کار بدون مجوز و در بالا‌ترین سرعت ممکن انجام می‌شود و ارجحیت تتر بر دلار را نشان می‌دهد. 

مزایای سرمایه‌گذاری بر روی ارز دیجیتال تتر

ارز دیجیتال تتر با نام دلار دیجیتال نیز شناخته می‌شود که به دلیل داشتن مزایای فوق العاده، امکانات و قابلیت‌های خاصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در واقع دارندگان این ارز می‌توانند در کمترین زمان ممکن و با هزینه پایین تراکنش‌های خود را انجام داده و از طریق پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز به سود قابل توجهی دست پیدا کنند.

علاوه بر این سرمایه‌گذاری بر روی ارز دیجیتال تتر مزایای چشم‌گیر دیگری نیز دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در صورت هرگونه تغییر در تصمیم به خرید انواع ارزهای دیجیتال به سادگی می‌توانید تتر را به قیمت روز با سایر ارزهای دیجیتال معاوضه کنید. 
  • به کمک تتر می‌توانید پلتفرم سیستم‌های رمزنگاری شده را ارتقا دهید و از طریق آن در جهت راه‌اندازی سایر ارزهای فیات بر روی شبکه سیستم عامل خود اقدام نمایید. 
  • ارز دیجیتال تتر یک استیبل کوین است که در معاملات خود شفافیت و امنیت بالایی دارد از این رو تمامی معاملات بدون محدودیت انجام خواهند شد که می‌توان آن را یک مزیت مهم دیگر عنوان نمود. 
  • برای خرید و فروش تتر نیازی نیست به صرافی‌های فیزیکی مراجعه کنید، زیرا با مراجعه به وب سایت‌های معتبر می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز تتر را خریداری و یا سرمایه خود را به قیمت روز بفروشید. 
  • با توجه به این که یک واحد تتر به طور ثابت و همیشگی برابر با یک دلار آمریکا است، به همین دلیل نوسان قیمت ارز در آن بی‌تاثیر خواهد بود و نرخ تورم آن صفر شمرده می‌شود. در واقع اینگونه می‌توان گفت که میزان سرمایه‌گذاری شما در تتر برابر با نرخ دلار تغییر می‌کند. 
  • برای نگهداری از ارز دیجیتال تتر به مکان‌های فیزیکی مثل: گاوصندوق، بانک، صندوق امانات و… نیازی ندارید زیرا این ارز در صندوق ذخیره‌سازی مجازی نگهداری می‌شود و به شما امکان خرید و فروش در معاملات بین المللی را می‌دهد. 
  • از مهم‌ترین مزایای ارز دیجیتال تتر می‌توان به رایگان بودن نقل و انتقالات بین کیف‌ پول‌های دیجیتال اشاره کرد که از این ارز دیجیتالی پشتیبانی می‌کنند. البته توجه داشته باشید که برای تبدیل به سایر ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات باید هزینه کارمزد را پرداخت نمایید. 
بیشتر مطالعه کنید:  چه ارزهایی با کارت گرافیک استخراج می‌شوند؟

چرا برای سرمایه‌گذاری، تتر بهتر از خرید دلار کاغذی است؟ 

پس از آشنایی کامل با ارز دیجیتال تتر و مزایای آن به سادگی می‌توان دریافت که سرمایه‌گذاری بر روی تتر خیلی بهتر و سودآورتر از دلار کاغذی است. البته دلایل بیشتری وجود دارد که میزان ارجحیت سرمایه‌گذاری بر روی تتر را نشان می‌دهد. برای مثال از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • امنیت
  • فرصت آربیتراژ
  • عدم امکان جعل
  • حواله‌های بین المللی
  • اهمیت در بازار معاملات
  • عدم محدودیت در خرید

موارد عنوان شده به نوعی از مهم‌ترین دلایل ارجحیت ارز دیجیتال نسبت به دلار کاغذی هستند. در واقع شما با سرمایه‌گذاری تتر می‌توانید از امنیت سرمایه خود در صندوق‌های ذخیره‌سازی اطمینان داشته باشید و هزینه‌ای بابت نگهداری فیزیکی آن پرداخت نکنید. علاوه بر این امکان جعل ارز تتر وجود ندارد، این در حالی است که دلار کاغذی به راحتی قابل جعل است و برای تشخیص آن نیاز به دانش و مهارت زیادی خواهد بود.

گفتنی است که برای معاملات بین المللی نیز به سادگی می‌توانید پرداخت آنلاین داشته باشید به طوری که نیاز نیست برای هر پرداخت به صرافی و بانک مراجعه نمایید. 

جمع ‌بندی

در سال‌های اخیر که با افزایش میزان تحریم‌های اقتصادی، تورم سالانه رو به افزایش است افراد برای پس‌انداز کردن اندک سرمایه خود نیاز به استفاده از روش‌هایی مفید و کاربردی دارند. بدون شک سرمایه‌گذاری‌های داخلی با خطر تحریم‌های ناگهانی تهدید می‌شود و همین امر سبب شده تا افراد سرمایه اندک و حتی کلان خود را در بازار‌های خارجی سپرده‌گذاری کنند. 

در واقع سپرده‌گذاری در بازار‌های خارجی باعث حفظ ارزش سرمایه و پس‌انداز افراد می‌شود چرا که تمامی معاملات بر اساس ارزهای خارجی صورت می‌گیرند و تورم داخلی بر روی آن‌ها تاثیرگذار نخواهد بود. یکی از روش‌های مهم و کاربردی برای سرمایه‌گذاری، خرید ارز دیجیتال تتر است که ارزش برابر با دلار آمریکا دارد.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که خرید تتر خیلی بهتر و مناسب‌تر از خرید دلار کاغذی است چرا که سرمایه‌گذاری بر روی آن مزایای زیادی به همراه دارد مانند امنیت در نگهداری ارز که پیش‌تر نیز ذکر شد. فراموش نکنید که یکی از مهم‌ترین نکات در زمان خرید ارز دیجیتال، مراجعه به صرافی های امن مانند صرافی دیجیکس ۲۴ است تا بتوانید بهترین سرمایه‌گذاری را رقم بزنید.