شت کوین (Shitcoin) اصطلاحی است که در بازار ارزهای دیجیتال برای نشان دادن کم ارزش بودن یک ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته باید به این نکته اشاره کرد که در بسیاری از موارد، نام‌گذاری یا دسته‌بندی رمزارزها در بازار کریپتو به صورت کاملا سلیقه‌ای انجام می‌شود.

بنابراین ممکن است که یک ارز دیجیتال از نگاه برخی از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران شت کوین در نظر گرفته شود، ولی از نظر دیگران این‌گونه نباشد. عموما اکثر ارزهای دیجیتال ارزان قیمت در بازار کریپتو که چندین صفر بعد از اعشار دارند (بطور lehg 0.000000053) شت کوین نامیده می‌شوند که در این مطلب قصد داریم شما را با مهم‌ترین شت کوین های آینده دار موجود در بازار کریپتو آشنا کنیم.

شت کوین چیست؟

شت کوین از اصطلاحاتی به شمار می‌آید که در چند سال اخیر در میان معامله‌گران و سرمایه‌گذاران فعال در بازار ارزهای دیجیتال رایج شده است. برای اشاره به آن دسته از ارزهای دیجیتال که بدون هیچ گونه هدف یا نوآوری خاصی ایجاد شده‌اند، از این اصطلاح استفاده می‌شود.

در واقع برای بی‌ارزش نشان دادن پروژه‌های مختلف اجراشده در بازار ارزهای دیجیتال می‌توان از این اصطلاح استفاده کرد. اصطلاح شت کوین (Shitcoin) برای نخستین بار در فروم BitcoinTalk مورد استفاده قرار گرفت.

از مهم‌ترین ویژگی‌های شت کوین های آینده دار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معمولا تیم توسعه‌دهنده این ارزهای دیجیتال نامشخص است و به همین علت کاربران نمی‌توانند درباره ارز دیجیتال مورد نظر به اطلاعات خاصی دسترسی پیدا کنند
  • هیچ چهارچوب مشخصی برای قیمت‌گذاری این ارزهای دیجیتال وجود ندارد و قیمت‌گذاری اولیه آن‌ها براساس حدس و گمان انجام می‌شود
  • این رمزارزهای بی‌ارزش با الهام از ارزهای دیجیتال شناخته‌شده ایجاد می‌شوند و معمولا فاقد هویت مستقل هستند
  • شت کوین ها هیچ هدف خاصی را دنبال نمی‌کنند
  • حجم نقدینگی پروژه‌های مرتبط با شت کوین ها عموما بسیار اندک است
  • هیچ یک از این ارزهای دیجیتال دارای روند و خط مشی مشخصی نیستند و بیشتر از سایر ارزهای دیجیتال موجود در بازار کریپتو تبعیت می‌کنند
  • تعداد سرمایه‌داران این پروژه‌ها معمولا بسیار محدود است (البته آمار خیلی دقیقی از این موضوع در دسترس نیست)

میم کوین با شت کوین چه فرقی دارد؟

درباره تفاوت‌های شت کوین و میم کوین میان صاحب نظران بازار ارزهای دیجیتال اتفاق نظر وجود ندارد. برخی از کارشناسان، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران باور دارند که تمامی میم کوین‌ها به گونه‌ای شت کوین هستند، در حالی که عده دیگری باور دارند که لزوما نمی‌توان لیست میم کوین های ارز دیجیتال را در دسته شت کوین قرار داد.

مقاله پیشنهادی: لیست بهترین ارزهای دیجیتال تا سال 2030

به نظر می‌رسد که بهترین راه موجود برای تشخیص و شناسایی شت کوین های آینده دار و ایجاد تمایز میان این دسته از ارزهای دیجیتال و میم کوین‌ها، رجوع به ویژگی‌هایی است که در بخش قبلی به آن‌ها اشاره شد. به طور کلی می‌توان هر یک از ارزهای دیجیتالی را که دارای ویژگی‌های فوق باشند، در دسته شت کوین قرار داد. 

بهترین شت کوین‌ها برای سرمایه‌گذاری بلند مدت

در صورتی که به دنبال بهترین شت کوین برای سرمایه‌گذاری بلند مدت می‌گردید، باید زمان مناسبی را صرف شناسایی ارزهای دیجیتال مختلف و آشنایی با پروژه‌ها و تیم‌های توسعه‌دهنده مرتبط با آن‌ها بکنید. زیرا تمامی این موارد از جمله عواملی به شمار می‌آیند که می‌توانند یک رمزارز را برای سرمایه گذاری بلند مدت در ارزهای دیجیتال به یک گزینه مناسب تبدیل کنند.

هر چند بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که سرمایه‌گذاری روی شت کوین ریسک بسیار بالایی دارد، اما این امکان وجود دارد که این ارزهای دیجیتال در مدت زمان کوتاهی رشد چشمگیری را تجربه کنند.

برخی از بهترین شت کوین ها برای سرمایه‌گذاری عبارتند از:

  • میم‌های وال استریت (Wall Street Memes)
  • ارز دیجیتال کوپیوم (Copium)
  • ارز دیجیتال چیمپزی (Chimpzee)
  • رمزارز تارو (Taro)
  • رمزارز پیکامون (Pikamoon)
  • دوج کوین (Dogecoin)
  • ارز دیجیتال شیبا اینو (Shiba Inu)
  • ارز دیجیتال فلوکی اینو (Floki Inu)
  • بیبیs دوج کوین (Baby DogeCoin)
  • پپه کوین (PEPE Coin)
بیشتر مطالعه کنید:  آموزش خرید تتر بدون کارمزد از صرافی ایرانی

معرفی ۱۰ تا از بهترین شت کوین‌های آینده‌دار

اگر شما نیز از آن دسته معامله‌گرانی هستید که تمایل دارند بر روی ارزهای دیجیتال کم‌ارزش مانند شت کوین ها سرمایه‌گذاری کنند، پیش از هر چیز باید با شت کوین های آینده دار موجود در بازار کریپتو آشنا شوید تا مقداری از ریسک های زیاد این نوع رمزارزها را کاهش دهید.

10 تا از شت کوین های آینده دار از دید سرمایه گذاران

معمولا برخی از چهره‌های شناخته‌شده و معروف با حمایت خود از این ارزهای دیجیتال باعث محبوبیت آن‌ها می‌شوند و بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران تمایل پیدا می‌کنند که به سراغ خرید شت کوین های انفجاری تبلیغ و حمایت شده بروند. در ادامه، قصد داریم تا شما را با چند مورد از این شت کوین های آینده‌دار آشنا کنیم.

میم‌های وال استریت؛ یکی از پروژه‌های جدید و آینده‌دار

شت کوین وال استریت میمز یکی از جدیدترین پروژه‌های کریپتو به شمار می‌آید که به تازگی مراحل پیش فروش آن به پایان رسیده است. میزان استقبال از این پروژه باعث شگفتی تمامی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران فعال در بازار ارزهای دیجیتال شد.

در حالی که بسیاری از شت کوین‌ها نمی‌توانند سرمایه خود را از چند صد هزار دلار بیشتر کنند، این ارز دیجیتال توانسته است تنها در عرض چند هفته مبلغی در حدود 8 میلیون دلار را جمع‌آوری کند.

مقاله پیشنهادی: کسب درآمد روزانه از متاورس

ارز دیجیتال کوپیوم 

پروژه پرطرفدار کوپیوم در ماه می سال 2023 میلادی در یونی سواپ راه‌اندازی شد و توانست تنها در عرض 24 ساعت حجم معاملات خود را به بیش از 40 میلیون دلار برساند. استقبال باورنکردنی از این شت کوین آینده دار باعث شده است که بسیاری از نهنگ‌های بازار کریپتو ترغیب به سرمایه‌گذاری در این پروژه شوند.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که حجم بازار این ارز دیجیتال در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال شناخته‌شده مقدار کمی دارد. در نتیجه شما برای سرمایه‌گذاری در این پروژه باید با احتیاط وارد عمل شوید.

ارز دیجیتال چیمپزی؛ دوست دار محیط زیست

چیمپزی یک پروژه مبتنی بر Web3.0 به شمار می‌آید که با هدف ایجاد تغییرات زیست‌محیطی مثبت و حمایت از حیوانات راه‌اندازی شده است. در واقع شت کوین چیمپزی (CHMPZ) با بهره‌مندی از تکنولوژی بلاک چین توانسته است به ابزاری برای مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی، حمایت از محیط‌زیست و … تبدیل شود.

10 درصد از عرضه کل سکه این پروژه برای سازمان‌های خیریه و فعالان محیط زیست در نظر گرفته شده است. توکن CHMPZ برپایه استاندارد ERC-20 ایجاد شده و مبتنی بر شبکه اتریوم است.

رمزارز تارو 

تارو رمزارز یکی از پروژه های پرطرفدار متاورسی است که این روزها در تمامی پلتفرم‌ها و وبسایت‌های معتبر از آن صحبت می‌شود. جهان متاورسی RobotEra این امکان را برای شما فراهم می‌کند که به عنوان یک ربات وارد یک دنیای چندگانه شوید و بتوانید در خلق و توسعه این جهان مشارکت کنید.

در واقع، بسیاری از کارشناسان بازار کریپتو تارو را به عنوان یکی از شت کوین های آینده دار بازار ارزهای دیجیتال و جهان کریپتو معرفی می‌کنند.

رمزارز پیکامون

پیکامون پلتفرمی جدید به شمار می‌آید که بر پایه شبکه بلاک چین راه‌اندازی شده است و این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که از طریق انجام بازی‌های ویدئویی کسب درآمد کنند. پتانسیل رشد بالای پیکامون و محبوبیت این پروژه در میان گیمرها باعث شده است که توکن بومی این بازی به یکی از بهترین شت کوین های آینده دار تبدیل شود. 

دوج کوین (DOGE)

ارز دیجیتال دوج کوین به عنوان یکی از اولین شت کوین‌هایی شناخته می‌شود که وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اند. توسعه‌دهندگان این ارز دیجیتال برای نام‌گذاری آن از میم معروفی به نام Doge الهام گرفته‌اند.

دوج کوین یکی از بهترین شت کوین های آینده دار

برخلاف تصور بسیاری از کارشناسان، دوج کوین توانست به یکی از ارزهای دیجیتال محبوب بازار کریپتو تبدیل شود و سرانجام قیمت این رمزارز در سال 2021 میلادی شاهد یک انفجار بزرگ بود.

ارز دیجیتال فلوکی اینو (FLOKI)

رمز ارز فلوکی اینو در سال 2021 میلادی به بازار ارزهای دیجیتال معرفی شد. همان‌طور که از نام این ارز دیجیتال پیدا است، توسعه‌دهندگان برای نام‌گذاری این Shitcoin از توکن محبوب ایلان ماسک یعنی شیبا اینو الهام گرفته‌اند.

ارزش بازار ارز دیجیتال فلوکی اینو در حال حاضر در حدود 460 میلیون دلار تخمین زده می‌شود و کارشناسان باور دارند که این رمزارز می‌تواند در سال‌های آینده به یکی از شت کوین های انفجاری تبدیل شود.

بیبی دوج کوین (BabyDoge)

طرفداران ارز دیجیتال دوج کوین در سال 2021 میلادی اقدام به ساخت و توسعه توکن جدیدی به نام بیبی دوج کوین کردند. بیبی دوج کوین در واقع با هدف ایجاد یک نسخه اصلاح‌شده و بهبودیافته از ارز دیجیتال دوج کوین متولد شد.

بیشتر مطالعه کنید:  توکن BRC20 چیست؟ از بیت کوین تا شت کوین

بیبی دوج کوین همچنین به عنوان نخستین ارز دیجیتالی شناخته می‌شود که برای خیریه توسعه داده شده است. می‌توان بیبی دوج کوین را یکی از شت کوین های انفجاری بازار کریپتو دانست.

پپه کوین؛ یکی از شت کوین های آینده دار

محبوب ترین قورباغه دنیای مجازی یعنی Pepe در حال به یکی دیگر از شت کوین های محبوب بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. این ارز دیجیتال که در ماه آوریل سال 2023 میلادی معرفی شد، توانست تنها در عرض سه روز رشدی در حدود 563 درصد را تجربه کند.

توجه باورنکردنی نهنگ‌های بازار ارزهای دیجیتال یکی از اصلی‌ترین دلایل رشد چشمگیر قیمت بیبی دوج کوین است.

ارز دیجیتال شیبا اینو 

پس از موفقیت ارز دیجیتال دوج کوین در بازار کریپتو، تعداد زیادی از پروژه‌های دیگر با هدف کسب موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت خود را آغاز کردند. اما بیشتر این پروژه‌ها و ارزهای دیجیتال آن‌ها با شکست مواجه شدند.

شیبا اینو یکی از معدود ارزهای دیجیتالی بود که توانست جایگاه خود را به عنوان یکی از معروف ترین شت کوین های بازار کریپتو تثبیت کند. این ارز دیجیتال در حال حاضر در جمع برترین رمزارزهای جهان قرار دارد.

لیست سایت‌های معرفی شت کوین

وبسایت‌های معتبر و پلتفرم‌هایی وجود دارند که در زمینه پروژه‌های کریپتویی و انواع شت کوین‌ها به علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران اطلاع‌رسانی می‌کنند. شما می‌توانید با مراجعه به این وبسایت‌ها اطلاعات بسیار جامع و مفیدی را در خصوص شت کوین ها و شرایط کلی آن‌ها به دست آورید.

بسیاری از این وبسایت‌ها علاوه‌بر اطلاع‌رسانی در حوزه آموزش نیز فعالیت می‌کنند. برخی از وبسایت‌های معتبر فعال در حوزه معرفی شت کوین ها عبارتند از:

  • وبسایت solberginvest
  • وبسایت yabacampus
  • وبسایت steemit

شت کوین‌های انفجاری

به زبان ساده، به آن دسته از شت کونی هایی که قیمت و ارزش آن‌ها در یک بازه زمانی معین بدون هیچ دلیل خاصی به طور ناگهانی دچار رشد چشمگیری می‌شود، شت کوین انفجاری می‌گویند.

یکی از معیارهای اصلی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران برای انتخاب ارزهای دیجیتال ناشناخته، بررسی میزان رشد قیمت آن‌ها در بازه‌های زمانی مشخص است. این مورد می‌تواند در انتخاب شت کوین (shitcoin) مناسب برای سرمایه‌گذاری به شما کمک کند.

به عنوان مثال، می‌توان ارزهای دیجیتال فلوکی اینو، بیبی دوج کوین و دوج کوین را در لیست شت کوین های انفجاری قرار داد.

شت کوین‌های آینده‌دار

همان‌طور که اشاره کردیم، سرمایه‌گذاری بر روی بهترین شت کوین ها با ریسک بسیار بالایی همراه است. زیرا قیمت این دسته از ارزهای دیجیتال معمولا بدون هیچ دلیل خاصی دچار نوسان‌های شدید می‌شود.

معمولا آن دسته از ارزهای دیجیتالی که افراد معروف و شناخته‌شده یا شرکت‌های بزرگ از آن‌ها حمایت می‌کنند، در دسته شت کوین آینده دار قرار می‌گیرند. شما می‌توانید با یک جستجوی ساده با تعداد زیادی از این ارزهای دیجیتال آینده‌دار آشنا شوید.

بهترین شت کوین‌های جدید برای خرید

در صورتی که شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به دنبال سرمایه گذاری در شت کوین‌های جدید و آینده‌دار هستند، می‌توانید به سراغ رمرزارزهایی مانند  شیبا اینو، پپه یا بیبی دوج کوین بروید.

شیبا اینو در سال 2020، بیبی دوج کوین در سال 2021 و پپه در سال 2023 میلادی به بازار ارزهای دیجیتال معرفی شده‌اند. ارزش این رمزارزها در طول همین مدت کوتاه به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است و با توجه به محبوبتی که میان کاربران بازار ارزهای دیچیتال دارند، احتمال اسکم شدن آنها به مراتب از سایر پروژه ها کمتر است. (در هر صورت مسئولیت سرمایه گذاری با شماست)

بهترین صرافی برای خرید شت کوین

یکی از دغدغه‌های اصلی معامله‌گران و سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال کم ارزش یا شت کوین ها را دارند، پیدا کردن یک صرافی مناسب برای خرید شت کوین است.

خوشبختانه بسیاری از صرافی‌های معتبر و شناخته‌شده جهان از این دسته از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید با مراجعه به آن‌ها، اقدام به خرید انواع Shitcoinها کنید. بهترین صرافی خرید ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بر روی این دسته از رمزارزها می‌توان به بایینس، کوکوین، پنکیک سواپ، کراکن و … اشاره کرد.

خرید شت کوین در تراست ولت

برای خرید شت کوین در تراست ولت در گام اول شما نیاز به خرید بایننس کوین یا BNB دارید. پس از خرید ارز دیجیتال بایننس کوین در تراست ولت، به قسمت dApps بروید و گزینه PancakeSwap را برای ورود به صرافی غیرمتمرکز پنکیک سوآپ انتخاب کنید.

در این مرحله باید کیف پول تراست ولت را به این صرافی متصل کنید. در قسمت بعدی می‌توانید شت کوین مورد نظر خود را برای خرید انتخاب کنید. پس از انتخاب ارز دیجیتال، می‌توانید مقدار مورد نظر را وارد کرده و با ارز دیجیتال بایننس کوین که از قبل خریداری نمودید، هزینه این تبدیل را بپردازید،

سرمایه‌گذاری در شت کوین ها، هندوانه در بسته!

شت کوین یکی از اصطلاحات رایج در بازار ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید. به طور کلی، به آن دسته از ارزهای دیجیتال که بدون دلیل خاصی ایجاد شده‌اند و ارزش بسیار پایینی دارند شت کوین گفته می‌شود.

شیبا اینو، فلوکی اینو، پپه کوین، بیبی دوج کوین و … از جمله شت کوین های آینده دار و انفجاری بازار ارزهای دیجیتال هستند که سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها در کنار ریسک و هیجان بسیار زیاد، مانند هندوانه در بسته‌ای است که ممکن است به نابودی سرمای شما یا کسب سودهای عجیب منتهی شود.

برای انتخاب ارز دیجیتال مناسب به منظور سرمایه‌گذاری، حتما اطلاعات خود را در بازار ارزهای دیجیتال افزایش داده و همواره قوانین مدیریت ریسک و مدیریت سرمایه را رعایت نمایید.