پپه رمزارزی است که در مدت کوتاهی توانست بیش از 900 درصد رشد داشته باشد و در این بازار نسبتا راکد ارزهای دیجیتال, سرو صدای زیادی به پا کند. اما شاید نام آن برای بسیاری ناشناخته باشد از این رو ما در این مطلب قصد داریم به این موضع بپردازیم که ارز دیجیتال پپه چیست و چرا بدین حد رشد داشته است و آیا باز هم به رشد خود ادامه خواهد داد؟ و به همه این سوالات پاسخ خواهیم داد و این رمزارز سخاوتمند را زیر ذره‌بین خواهیم برد.

ارز دیجیتال پپه‌ (PEPE) چیست؟

ارز دیجیتال پپه در چند ماهه گذشته به یکی از اصلی‌ترین تیتر خبرهای دنیای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است و تنها در چند روز اول عرضه در صرافی یونی سوآپ توانست رکورد بیش از 30 میلیون دلار حجم معامله را در یک روز به ثبت رساند.

ماجرا از این قرار است که در روز دوم عرضه اولیه، یک سرمایه‌گذار در ازای 0.124 اتر در حدود 5.9 تریلیون واحد پپه خریداری کرد و در زمان افزایش قیمت پپه، ارزش سرمایه اون بیش از 4500 برابر رشد کرد و به سود کلانی دست یافت. به همین دلیل برخی از سرمایه‌گذاران خرد و کلان به فکر خرید پپه افتادند که در نتیجه آن قیمت این توکن رشد بسیار بزرگ دیگری را تجربه نمود.

پپه در واقع یک میم کوین است که نام آن از یک قورباغه به همین نام بر گرفته شده است. این توکن هیچ کاربرد خاصی ندارد و صرفا یک رمزارز با نماد قورباغه است و می‌توان آن را یک هایپ در نظر گرفت.

در صفحه رسمی این ارز دیجیتال توصیف جالبی در مورد آن منتشر شده که در آن به کنایه نوشته شده است:”دنیا قبل از این در دست سگها بود و الان دوران آنها تمام شده است” که این کنایه به بازار شیبا اینو و دوج کوین اشاره دارد. البته حاشیه‌های این رمزارز با نمک همچنان ادامه دارد.

آیا میم کوین پپه منحصربه‌فرد است؟

واقعیت امر این است که پپه در قالب یک میم کوین عرضه شده است و تنها رشد خود را مدیون جو احساسی بازار است. این میم کوین که در شبکه اتریوم راه‌اندازی شده است، تنها یک میم کوین با نماد قورباغه‌ای است که برای احترام به شخصیت کارتونی اوایل دهه 2000 میلادی به شهر رسیده است.

بیشتر مطالعه کنید:  آشنایی با انواع شبکه تتر در هنگام خرید تتر

در حال حاضر پپه در زمره 100 ارز دیجیتال برتر بازار کریپتوکارنسی قرار دارد و ارزش آن در حدود 1.61 میلیارد دلار برآورد شده است. این حجم سرمایه برای میم کوین تازه تاسیسی مانند پپه موفقیت بزرگی محسوب می‌شود. از سویی تعداد هولدرهای این رمز ارز به تدریج در حال افزایش است. به طوریکه براساس داده‌های وب سایت CoinCarp.com تعداد هولدرهای این میم کوین به بیش از 105 هزار نفر در یک ماهه گذشته افزایش یافته است.

نگاهی به تاریخچه پپه

این میم قورباغه‌ای برای اولین بار در سال 2005 در قالب یک کاریکاتور خلق شد و در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی طرفداران بسیار زیادی برای خود دست و پا کرد. این میم قورباغه‌ای در برخی از گروه‌های افراطی به عنوان نماد نفرت است و در دوران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 توسط جوامع مختلف آنلاین برای نمایش نفرت انگیزی، محتواهای توهین آمیز و ایدئولوژی‌های نژاد پرستانه مورد استفاده قرار گرفت.

پپه هنوز هم در شبکه‌های اجتماعی کاربرد زیادی دارد. به عنوان مثال در هنگ کنگ نماد آزادی است و از آن برای بیان طیف گسترده‌ای از احساسات استفاده می‌شود.

تیم سازنده ارز دیجیتال پپه هنوز ناشناس است و تنها از نماد قورباغه در توئیتر استفاده می‌کند و با ایجاد کمیپن‌های مختلف سعی در فراگیر کردن این میم کوین دارد. همزمان برخی از رسانه‌ها شایعاتی درباره داستان شکل‌گیری رمزارز پپه منتشر کردند و توانستند سود کلانی از طریق این تبلیغات و داستان‌های ساختگی بدست آورند.

تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال پپه، هدف از عرضه این میم کوین را روشی برای ادای احترام به کسانی که به این نماد علاقه‌مند هستند، بیان کرده است.

خالق میم کوین پپه کیست؟

ارز دیجیتال پپه توسط یک توسعه دهنده ناشناس ساخته شده است. این میم کوین محبوبیت خود را مدیون توئیتر است. حداکثر عرضه این میم کوین در حدود 420.690.000.000 توکن است. از این تعداد 93.1 درصدد در استخر نقدینگی قرار دارد و مابقی آن در یک کیف پول چند امضایی برای استفاده در آینده نگهداری می‌شود و قرار است در صرافی‌های متمرکز، استخرهای نقدینگی و بریج عرضه شود.

بیشتر مطالعه کنید:  متحول کردن صنعت املاک از طریق توکن‌سازی در Ripple Labs

همچنین پپه برای اینکه ارزش میم کوین خود را حفظ کند از مکانیزم کاهش تورم استفاده می‌کند. بدین منظور در فرایند هر تراکنش، درصد کمی از توکن‌ها را می‌سوزاند تا به مرور زمان از تعداد توکن‌ها کاسته شود. این امر در تثبیت قیمت توکن نقش مثبتی خواهد داشت.

کاربرد توکن پپه

براساس اطلاعاتی که درباره میم کوین پپه منتشر شده، این رمزارز تنها با هدف طنز و سرگرمی طراحی شده است. پپه همچنین به عنوان خاطره ‌انگیزترین میم کوین توصیف شده است. در مطلب دیگری نیز عنوان شده که سگ‌ها دوران خود را سپری کرده‌اند.

از منظر فنی، ارز دیجیتال پیه چیزی برای گفتن ندارد، به طوریکه در وب سایت رسمی این ارز به کاربران اعلام شده است که منتظر بازگشت سرمایه خود نباشید. همچنین هیچ تیم توسعه دهنده و یا وایت پیپر رسمی برای آن وجود ندارد. بنابراین، این میم کوین را می‌توان در رده شت کوین‌ها قرار داد.

نقشه راه پپه

  • در گام نخست قصد دارد در پلتفرم‌های محبوبی مانند CoinGecko و Coinmarketcap لیست شود.
  • در گام دوم سعی دارد مشارکت اجتماعی در این رمزارز را افزایش دهد.
  • در نهایت تعداد هولدرهای خود را افزایش داده و آکادمی Pepe Tools را راه‌اندازی کند.

پیش بینی آینده میم کوین پپه

پیش بینی آینده ارز دیجیتال پپه بسیار دشوار است. در صورتی که بتواند در بین جامعه ارزهای دیجیتال جایگاه مناسبی بدست آورد قطعا می‌تواند ثابت کند که دارای پتانسیل رشد مناسبی است. اگر قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت در این رمزارز را دارید، توصیه می‌شود بررسی‌های لازم در رابطه با این رمزارز را انجام داده و تمام دارایی خود را در این میم کوین سرمایه‌گذاری نکنید زیرا بازار ارزهای دیجیتال نوسان بسیار زیادی دارد و پیش بینی آینده آن غیر ممکن است.

خطرات امنیتی پپه

هر چه توکنی در بازار ارزهای دیجیتال محبوبیت بیشتری داشته باشد، احتمال سوء استفاده از آن نیز بیشتر است و احتمال کلاهبرداری وجود دارد. به عنوان مثال گروه تلگرامیPepe  اعلام کرد که میم‌کوین‌های جعلی با ادعای ایردراپ قصد کلاهبرداری از کاربران را دارند. به هر حال اگر قصد خرید میم کوین پپه را دارید از یک صرافی معتبر آن را خریداری کنید.