مدت زیادی است که ما در واقع می شنویم که چندین مدیر عامل فناوری مانند ساتیا نادلا و همچنین مارک زاکربرگ در مورد متاورس، آینده اینترنت صحبت می کنند با این حال هنوز در میان مردم سردرگمی زیادی وجود دارد که واقعاً متاورس چجور دنیایی است. آیا این فقط یک بازی ویدیویی است؟ بریم که بیشتر با متاورس آشنا بشیم!

چند ماه قبل شرکت فیس بوک نام تجاری خودش را به متا تغییر داد و اعلام کرد که بر روی متاورس آینده تمرکز خواهد کرد و خبر داد در حال ساخت پلتفرم شبکه اجتماعی است که با عینک های واقیعت مجازی (VR) میتوانید با دوستان و آشنایتان از نزدیک صحبت کنید.

از سوی دیگر گفته می‌شود که شرکت Roblox که در زمینه بازی فعالیت میکنه، بازی‌های ویدیویی تولید شده توسط کاربران را توسعه داده و برخی از شرکت‌ها نیز بازی‌های تقریبا کاملی که از NFT‌ ها پشتیبانی میکنند را ارائه میدهند. علاوه بر این بسیاری از حامیان از غول‌های فناوری تا استارت‌آپ‌های جدید بر سر عدم انسجام در بازی های انلاین بحث کرده‌اند و میگویند که دنیای متاورس برای تعریف معنای واقعی آن بسیار جدید است.

مقاله پیشنهادی: ایا سرمایه گذاری در متاورس خوب است؟

 طبق گفته شرکت Cyrex (متخصص در امنیت سایبری) که به دلیل حجم اقتصادی در گردش در متاورس های مختلف و برنامه های وب 3 که توسعه یافته اند، امنیت یک نکته کلیدی است که باید در نظر گرفته شود. اکنون که نگاهی کوتاه به کل موضوع دارید، معتقد هستیم که ممکن است برخی از شما هنوز سوالاتی در ذهن داشته باشید که دقیقا چگونه می‌تونید به متاورس دسترسی پیدا کنید، اما ابتدا بیایید نگاهی گذرا به این داشته باشیم که دقیقاً متاورس چیست؟

بیشتر مطالعه کنید:  بهترین بازی های متاورس در سال ۲۰۲۳ - معرفی ۶ بازی متاورس

در چند سال اخیر در سراسر جهان واژه متاورس در بین مردم مورد استقبال زیادی قرار گرفته، کلمه متاورس در واقع توسط نویسنده “نیل استفنسون” در رمان علمی تخیلی خود بنام snow crash در سال 1992 ابداع شد.

استفنسون در کتاب خود از متاورس به عنوان یک دنیای دیجیتال فراگیر یاد کرد که به موازات دنیای واقعی وجود دارد. با این حال در سال 2022، کارشناسان هنوز خیلی مطمئن نیستند که آیا متاورس در زندگی واقعی می تواند به چیزی شبیه به آنچه به تصویر کشیده شده است تبدیل شود یا خیر.

به عبارت ساده تر، متاورس یک پلتفرم واقعیت افزوده است که به کاربران اجازه می دهد تا تجربیات تعاملی ایجاد کنند که دنیای دیجیتال را با دنیای فیزیکی ادغام می کند. علاوه بر این، متاورس اساساً مفهوم یا ایده ای از فضای مجازی است که واقعی شده است.

همه اینها بر اساس مفهوم انتقال گسترده تجربیات دنیای فیزیکی ما به واقعیت ترکیبی، واقعیت مجازی و در نهایت واقعیت افزوده است. تمرکز نهایی بر توسعه جوامع دیجیتال غیرمتمرکز، کاملاً متقابل و همه جانبه است.

بیشتر مطالعه کنید:  ایا سرمایه گذاری در متاورس خوب است؟ آینده متارس

برای خلاصه کردن آنچه که متاورس واقعاً چیست و برای اینکه شفافیت بسیار بهتری در مورد آن داشته باشید، اجازه دهید به شما بگویم که برخی از ویژگی‌های اصلی متاورس شامل بی‌کران بودن و محدودیت‌های کمی است، مداوم و پیوسته در تکامل و اجرا است، به این معنی که در واقع نمی توان آن را راه اندازی مجدد، قطع یا حتی تنظیم مجدد کرد. این یک دنیای مجازی غیرمتمرکز، واقعیت مجازی همه جانبه است، دارای اقتصاد مجازی است و البته برای نام بردن از چند مورد، تجربیات اجتماعی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

چگونه به Metaverse دسترسی پیدا کنیم؟

در حالی که پتانسیل کامل متاورس هنوز کشف نشده است، اما واقعاً به این معنا نیست که راه‌های زیادی برای پرش و چشیدن چیزهای آینده وجود ندارد. برای سال‌ها، چندین شرکت در حال توسعه انواع محیط‌های متاورس خود هستند که حول محور ارزهای دیجیتال، جوامع جهانی و البته بلاکچین ساخته شده‌اند.

با این حال، فهمیدن نحوه دسترسی به متاورس همیشه به این سادگی نیست و ممکن است به راهنمایی کمی نیاز داشته باشید. همانطور که گفته شد پلتفرم های زیادی وجود دارد که می توان برای دسترسی به متاورس استفاده کرد که در “قسمت دوم” این پست به آنها پرداخته می شود، اما به خاطر داشته باشید که دسترسی به دنیای دیجیتال فقط به این پلتفرم ها محدود نمی شود.