23به گفته بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، کمتر از یک سال دیگر بازار ارز دیجیتال با تحول و رشد چشمگیری همراه است، بدین معنی که بولران بعدی کریپتو با اطمینان زیادی در سال ۲۰۲۴ اتفاق خواهد افتاد. این پیش بینی جالب و جذاب توسط کارشناسان، تحلیلگران اینفلوئنسر‌های بزرگ در صنعت ارزهای دیجیتال مطرح شده است.

در واقع آن‌ها بر این باورند این شگفتی درست زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت بیت کوین در بازار در حال نصف شدن است اما بازارکریپتو باز هم مجددا از خواب زمستانی بیدار شده و سیر صعودی خود را پیش می‌گیرد.

بولران کریپتو(افزایش انفجاری قیمت ارزهای دیجیتال) تحولی ماندگار و البته بسیار جذاب در دنیای ارزهای دیجیتال است. البته با وجود پیش بینی‌های انجام شده، اما باز هم نمی‌توان قطع به یقین گفت که این اتفاق دقیقا در چه زمانی رخ می‌دهد. بنابراین اگر قصد ورود به بازار کریپتو را دارید بهتر است پیش از سرمایه گذاری در ارز دیجیتال در ارزهای دیجیتال با کارشناسان حرفه‌ای در این زمینه مشورت کنید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با متخصصین دیجیکس ۲۴ ارتباط بگیرید.

مقاله پیشنهادی: ۲۰ روش کسب درآمد از ارزهای دیجیتال با سرمایه کم

بول ران کریپتو (ارز دیجیتال) چیست؟

بیشترین رشد ارز دیجیتال در 24 ساعت

بولران در بازار ارز دیجیتال کاملا شبیه به رشد صعودی سرمایه در بازار‌های سنتی است که بر اساس آن رشد قابل توجهی در بازار کریپتو اتفاق خواهد افتاد. این رویداد بزرگ هر چند سال در بازار ارزهای دیجیتال اتفاق می‌افتد و به شکل مرموزانه‌ای همواره تاریخ در حال تکرار است. این بار کارشناسان و تحلیلگران، زمان بعدی این اتفاق بزرگ را سال 2024 پیش بینی کرده‌اند.

این روند صعودی بار اول در سال ۲۰۱۳ رخ داد؛ در این زمان بود که بیت کوین با یک جهش قابل توجه ۱۰ برابری، از ۱۰۰ دلار به ۱۰۰۰ دلار رسید. این تحول بار دیگر در چهار سال بعد اتفاق افتاد و این بار قیمت بیت کوین آن ۱۹ برابر شد و شاهد این بودیم که قیمت‌ این ارز دیجیتال از ۱۰۰۰ دلار به ۱۹۰۰۰ دلار افزایش پیدا کرد.

طلسم چهار ساله بار دیگر در سال ۲۰۲۱ شکست و بولران متفاوتی را شاهد بودیم که سبب شد رشد قیمت از ۲۹۰۰۰ دلار به ۶۴۰۰۰ دلار برسد.

بیشتر مطالعه کنید:  چه ارزهایی با کارت گرافیک استخراج می‌شوند؟

البته میتوان هاوینگ بیت کوین را نیز به عنوان دلیلی نسبتا قابل قبول به این بولران های کریپتو نسبت داد. هاوینگ فرآیندی میباشد که هر ۴ سال یکبار در شبکه بلاکچین بیت کوین اتفاق افتاده و پاداش استخراج ارز دیجیتال را به ازای هر بلاک جدید برای جلوگیری از تورم نصف میکند. کاهش عرضه بیت کوین، دلیل محکمی برای افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت ارزهای دیجیتال میباشد.

چه عواملی در بولران بعدی کریپتو تاثیر گذارند؟

بیشترین رشد ارز دیجیتال

بولران یا همان بازار صعودی دقیقا اتفاقی است که کاربران بازار کریپتو چندسالی‌است که چشم انتظار به وقوع پیوستنش هستند، البته که این اتفاق جذاب و جالب به عوامل زیادی بستگی دارد تا رخ دهد. بدون شک سرمایه گذاران حرفه‌ای به سادگی می‌توانند این رویداد را پیش بینی کنند اما یکی از عواملی که میتواند به قدرت و تعجیل در زمان بولران کریپتو کمک کند، پذیرش عمومی ارزهای دیجیتال توسط افراد جامله می‌باشد.

به طور کلی عوامل زیادی در تصمیم گیری‌های بازار ارزهای دیجیتال تاثیرگذار هستند، یعنی عوامل خارجی و داخلی که به نوعی علت بی‌ثباتی این بازار به شمار می‌آیند. بر این اساس می‌توان گفت بسیاری از ارز‌های دیجیتال که در بازار رمزارزها هستند جزء بی‌ثبات‌ترین‌ها و کم ارزش‌ترین دارایی‌ها محسوب می‌شوند. از این رو چنانچه قصد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در این بازار را دارید، لازم است برخی شرایط را بسنجید.

دلایل شکل گیری بولران در بازار کریپتو

بدون شک ثبات قیمت و عدم سودآوری در بازار‌های سرمایه‌گذاری سبب می‌شود تا سرمایه گذاران دارایی‌ها خود را در بخش‌های دیگر سرمایه گذاری کرده و همین امر شاید بهترین دلیل برای رخ دادن بولران در بازارها باشد.

زمان رشد ارز دیجیتال

توجه داشته باشید که بولران بر اساس معیار‌های خاصی اتفاق می‌افتد. طبق تجربه و داده های گذشته، در واقع پیش از این رویداد یک دوره ثبات قیمت وجود خواهد داشت.

بولران در بازار کریپتو حکم آدرنالین برای بدن را دارد، به عبارتی دیگر با ایجاد یک شوک مثبت توجه‌ها را به سمت سرمایه گذاری‌های دیجیتال جلب می‌کند. بر همین اساس زمانی که بازار کریپتو در یک بازه زمانی طولانی ثبات قیمت دارد، بدون شک باید منتظر یک رخداد بزرگ بود.

اما سوال اینجاست که چرا بولران بازار کریپتو شکل می‌گیرد؟ دلایل بروز این رویداد چیست؟ در پاسخ به این سوالات می‌توان موارد زیر را نام برد:

عرضه و تقاضا

یکی از مهم‌ترین عامل‌های سیر صعودی در بازار کریپتو، تاثیرگذاری ثروتمندان است؛ به گونه‌ای که این افراد می‌توانند به خوبی در روند صعودی بازار رمز ارز‌ها موثر باشند و قیمت‌ها را کاهش یا افزایش دهند. به نوعی ثروتمندان با ابزارها و روابطی که دارند، میتوانند تبلیغات گسترده‌ای برای شروع یک روند صعودی یا نزولی انجام داده و روند بازار را تغییر دهند.

بیشتر مطالعه کنید:  معایب و مزایای ارز‌های دیجیتال و نحوه پرداخت با آن‌ها

تاثیرات اخبار

آخرین اخبار ارز دیجیتال

بدون تردید یکی از عامل‌های مهم که به نوعی زمان بولران را تعیین می‌کند، احساسات معامله گری است؛ به بیان دیگر زمانی که تمامی اخبار حول محور همکاری‌های مثبت و بولتن‌های خوش‌بینانه حرکت می‌کند می‌توان انتظار داشت که دارایی‌های بازار رمز ارزها با تغییرات چشمگیری همراه خواهد شد.

روابط سیاسی و اقتصادی

ثبات اقتصادی، اخبار خوش‌بینانه سیاسی و بهبود روابط با جامعه جهانی از مهم‌ترین دلایلی هستند که روند صعودی بازار کریپتو را هدایت می‌کنند. در واقع می‌توان عوامل سیاسی و اقتصادی را مهم‌ترین عوامل موثر در بولران بازار کریپتو معرفی نمود.

پذیرش نهاد‌ها

پذیرش ارزهای دیجیتال توسط شرکت ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی در بازار کریپتو حرکت نو و جدیدی به شمار می‌آید و می‌تواند به قوت بخشیدن روند صعودی بسیار تاثیرگذار باشد. پذیرش رمزارزها توسط نهادهای دولتی و غیردولتی برای کاربران بازار کریپتو و افرادی که تا به حال وارد این بازار نشده اند، سیگنال مثبت تلقی شود.

عدم سرمایه‌گذاری

همیشه پیش از این که افراد دارایی خود را در یکی از ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند، با یک تحقیق ساده به دنبال محبوب‌ترین رمزارز برای سرمایه‌گذاری هستند؛ بی شک تقاضای بیشتر باعث افزایش قیمت و رخ دادن رویداد بولران خواهد شد.

نرخ بهره و تورم بالا

از دیگر دلایلی که روند بازار کریپتو در جهت صعود یا نزول را هدایت می‌کند، افزایش میزان تورم و نرخ بهره است. در واقع زمانی که میزان نرخ بهره افزایش یابد، سرمایه داران ترجیح می‌دهند که نقدینگی خود را در بازار‌های ارزی سرمایه‌گذاری کنند؛ چرا که در نهایت با رخ دادن بولران به سود قابل توجهی دست پیدا می‌کنند.

جمع ‌بندی

بدون شک رویداد بولران کریپتو یک اتفاق غیرمنتظره و ناگهانی است به گونه‌ای که نمی‌توان زمان دقیقی برای آن تعیین نمود و یا تاریخ وقوع آن را به درستی پیش بینی کرد!  اما طبق تجربه فعالان این عرصه با یک بررسی کوتاه می‌توانید به سرنخ‌های جالبی رسید. به عبارتی دیگر هرچه فعالیت سرمایه گذاران دامنه مثبت‌تری را شامل شود این روند انفجاری در بازار کریپتو زودتر محقق می‌گردد.

طبق گفته تحلیلگران و کارشنایان بازار رمزارزها، بولران بعدی در کریپتو به زودی رخ می‌دهد، با وجود اینکه این رویداد در فواصل زمانی مختلفی در تاریخ بازار کریپتو رخ داده است، اما پیش بینی‌ها نشان از آن دارند که به زودی شاهد تکرار این روند صعودی خواهیم بود.

توجه داشته باشید که این مقاله پیشنهاد خرید و فروش ارز دیجیتالی را به شما نمی دهد و صرفا جنبه اموزشی دارد.