انتقال تتر به کیف پول آن طور که به نظر می‌رسد، ساده و راحت نیست، اما دشوار هم نیست! با وجود اینکه در حال حاضر اکوسیستم تتر پذیرش و افزایش قابل قبولی داشته، خرید و فروش تتر نیز که نوعی استیبل کوین به شمار می‌رود، با استفاده از بلاک چین‌های مختلفی امکان‌پذیر شده است. با توجه به این توضیحات می‌توان گفت که زمان انجام تراکنش به منظور انتقال تتر تحت تأثیر عوامل زیادی قرار داشته و متفاوت خواهد بود. امروز ما در این مطلب تصمیم داریم در مورد درک بهتر تراکنش USDT یا همان تتر، به نحوه عملکرد تراکنش‌های آن یا اینکه تتر را روی چه بلاک چینی می‌توان انتقال داد و همچنین مدت زمانی که طول خواهد کشید تا تتر به کیف پول و صرافی‌ها ارسال گردد، صحبت کنیم. پیشنهاد می‌کنیم همراه ما باشید!

تراکنش تتر (USDT) چیست؟

تراکنش تتر (USDT) چیست؟
تراکنش تتر (USDT) چیست؟

احتمالا بدانید که USDT شبکه‌ای به عنوان بلاک چین مخصوص به خود ندارد و از دیگر شبکه‌های بلاک چین به منظور انتقال از یک کاربر به کاربر دیگر بهره می‌گیرد. برای مثال توکن USDT Omni که نسخه‌ای از تتر به شمار می‌رود با بلاک چین بیت کوین ارتباط دارد و این توکن را می‌توان با استفاده از آدرس بیت کوین بومی و کیف پول آن در سراسر بلاک چین بیت کوین منتقل نمود. در مقایسه‌ای دیگر نیز می‌توان به توکن 20USDT ERC- اشاره کرد که از بلاک چین اتریوم کمک می‌گیرد. ضمن اینکه به منظور انتقال این توکن نیز می‌توان از آدرس و کیف پول اتریوم استفاده کرد.

انتقال تتر به کیف پول چقدر زمان می‌برد؟

مدت زمان انتقال تتر (USDT) چقدر است؟
مدت زمان انتقال تتر (USDT) چقدر است؟

مدت زمانی که طول می‌کشد تا بتوانید تتر را پس از خرید انتقال دهید، به بلاک چینی که استفاده می‌کنید وابسته خواهد بود. البته که عوامل خارجی همچون ازدحام شبکه و آدرس کیف پول نیز می‌توانند در مدت زمان تراکنش تتر تأثیر‌گذار باشند. با این حال به طور متوسط با استفاده از شبکه ERC-20 انتقال تتر بین یک دقیقه تا ده دقیقه به طول می­انجامد. اما در بازه‌های شلوغی شبکه امکان اینکه مدت زمان تراکنش به ۳۰ دقیقه نیز برسد، وجود خواهد داشت. در صورتی که نیاز داشته باشید تراکنش USDT را با سرعت بیشتری انجام دهید، می‌توانید با پرداخت بالاتری از کارمزد Gas، به ابتدا و جلوی صف تراکنش منتقل شوید.

بیشتر مطالعه کنید:  نمودار شمعی یا کندل استیک چیست و چه کاربردی دارد؟

علاوه بر این، بلاک چین‌های PoS از جمله Polygon و Solana نیز سرعت بسیار زیادی دارند و می‌توان از آن‌ها برای انتقال USDT استفاده نمود. توسعه‌دهندگان Polygon و Solana ادعا می‌کنند که بلاک چین‌ها می‌توانند با سرعت حداکثر ۶۵۰۰۰ در ثانیه تراکنش انجام دهند. با این وجود این دو در حال حاضر قادر به انتقال ظرفیتی کمتر از آنچه که ادعا کرده‌اند، هستند. چرا که توان عملیاتی به معنای تعداد تراکنش‌های USDT که بین هر ۵ تا ۲۰ ثانیه می‌تواند ارسال یا دریافت گردد، گفته می‌شود.

البته با صرف نظر از بلاک چینی که برای انتقال تتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، یک سری عوامل خارجی نیز می‌توانند روی مدت زمان انتقال تتر به کیف پول مؤثر باشند که از جمله آن‌ها می‌توان به آدرس مقصد و تراکم بالای شبکه اشاره کرد.

چه عواملی بر روی سرعت انتقال تتر تأثیر می‌گذارند؟

چه عواملی بر روی سرعت انتقال تتر تأثیر می‌گذارند؟
چه عواملی بر روی سرعت انتقال تتر تأثیر می‌گذارند؟

کسب آموزش ارز دیجیتال و شناخت عوامل تأثیر‌گذار بر روی سرعت تراکنشات، می‌تواند به شما در سرمایه‌گذاری و خرید و فروش ارز‌های دیجیتال کمک کند؛ اما در یک توضیح کلی‎تر، همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، USDT را می‌توان با انواع مختلف بلاک چین‌ها ارسال کرد.

در واقع تتر به تنهایی یک بلاک چین اختصاصی و مخصوص ندارد و بایستی از بلاک چین‌های مختلف برای ارسال آن استفاده نمود. اینکه هر ارز دیجیتال را می‌توان توسط چه بلاک چینی ارسال کرد، یکی از مباحثی است که در بحث آموزش ارز دیجیتال به آن پرداخته می‌شود؛ اما به طور کلی می‌توان گفت که ازدحام شبکه و آدرس مقصد دو عاملی هستند که می‌توانند بر روی سرعت تراکنشات انتقال توکن تأثیر‌گذار باشند. در ادامه به بررسی چگونگی این تاثیرگذاری پرداخته‌ایم.

·         ازدحام شبکه

علی‌رغم اینکه معماری داخلی بلاک چین‌هایی که با تتر سازگارند، متفاوت است؛ اما در یک مورد اشتراک دارند! این که زمان تمامی این بلاک چین‌ها تحت تأثیر ازدحام و تراکم شبکه قرار می‌گیرند. همچنین این که در یک بلاک چین چه تعدادی از کاربران در حال انتقال توکن هستند، می‌تواند زمان انتقال تتر به کیف پول را کاهش یا افزایش دهد.

بیشتر مطالعه کنید:  چک لیست ابزار‌های معاملاتی کاربردی برای تریدر‌ها

با توجه به این توضیحات می‌توان گفت که هر چقدر تعداد کاربران در حال پردازش در یک بلاک چین افزایش یابد، انجام انتقال و تراکش‌ها برای آن بلاک چین نیز سخت‌تر خواهد شد. برای مثال ازدحام بالای شبکه در بلاک چین اتریوم شاید حدودا ده دقیقه به طول بی‌انجامد، در حالی که بلاک چینی مانند Solana همان عملیات را در ده ثانیه انجام می‌دهد.

·         آدرس مقصد

آدرس کیف پول می‌تواند از دیگر عامل‌های مهم در سرعت انتقال تراکنشات USDT بین کیف پول‌های مختلف باشد. به طور کلی دو نوع کیف پول ارز دیجیتال وجود دارد: کیف پول‌هایی که غیرقانونی هستند و کیف پول‌هایی که در صرافی‌ها نگهداری می‌شوند. کیف پول‌های غیرقانونی را به نام کیف پول‌های رمزنگاری شخصی می‌شناسیم، اما کیف پول‌های رمزنگاری همان کیف پول‌هایی‌اند که در صرافی‌های ارز دیجیتال محافظت و نگهداری می‌شوند.

آیا می‌توان مدت زمان انتقال تتر به کیف پول را کاهش داد؟

آیا می‌توان مدت زمان انتقال تتر به کیف پول را کاهش داد؟
آیا می‌توان مدت زمان انتقال تتر به کیف پول را کاهش داد؟

بله، در بالا نیز به این مسأله اشاره کردیم که امکان سرعت بخشیدن به تراکنشات USDT وجود دارد و برای این منظور باید هزینه Gas بیشتری را پرداخت کرد. به طور کلی به منظور انجام تراکنشات در یک شبکه، کاربران باید هزینه Gas را پرداخت نمایند. خوب است بدانید که هزینه Gas توسط اعتبار دهنده یا ماینر برای انجام پردازش و ثبت نتایج اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

علاوه بر این نیز برخی از بلاک چین‌ها اجازه می‌دهند که کاربران با پرداخت کارمزد Gas بیشتر، معامله را طبق علاقه ماینر‌ها یا اعتبار سنج‌ها انجام دهند. برخی از بلاک چین‌ها نیز مانند اتریوم امکان تعلق اهدای انعام به ماینر‌ها و اعتبار سنج‌ها را فراهم کرده‌اند، تا به نحوی سرعت انتقال تتر افزایش یابد. با این حال با افزایش کارمزد Gas مربوطه یا دادن انعام، هنوز مشخص نیست که مدت زمان یک معامله و انتقال تتر در چه تایمی طول می‌کشد؛ به بیانی دیگر، نمی‌توان زمان دقیقی را برای این منظور مشخص کرد.

جمع بندی

در این مطلب سعی داشتیم شما را با موضوع مدت زمان انتقال تتر به کیف پول و عواملی که در این زمینه تاثیر گذارند، آشنا سازیم. در پایان ذکر این نکته واجب است که برای انجام معاملات کریپتو بیش از هر چیز باید از تجربیات افراد فعال در این زمینه بهره‌مند شوید تا بتوانید معامله‌ای سراسر سود را رقم بزنید. در همین راستا وب سایت دیجیکس ۲۴ یکی از فعالین خوش سابقه در این بازار است که می‌توانید با دریافت مشاوره از کارشناسان خبره این گروه، سرمایه‌گذاری مطمئنی داشته باشید.