ژانگ پینگ آکادمیک با نفوذ از آکادمی مهندسی چین موسسه ای که مشاوره سیاستی را به شورای دولتی چین ارائه می دهد گفت:

چین باید یک استیبل کوین دیجیتالی با وثیقه یوآن صادر کند تا یک سیستم پرداخت زنجیره ای برای متاورس چین ایجاد کند زیرا زیرساخت های توسعه یافته توسط خود چین کلید تضمین امنیت ملی است.

واقعیت های صریح:

در سخنرانی روز پنجشنبه در کنفرانس هوش مصنوعی Word 2022 که در شانگهای برگزار شد، ژانگ گفت وب 3.0 با سیستم پرداخت مبتنی بر بلاک چین زیرساخت متاورس را تشکیل می دهد و چین باید زیرساخت متاورس خود را ایجاد کند تا بتواند از تبدیل شدن سایر کشورها به بزرگترین تولید کننده داده جلوگیری کند.

همچنین نظرات ژانگ با ممنوعیت های چین برای استفاده از ارزهای رمزنگاری شده خصوصی متضاد است.

او افزود که بانک مرکزی چین باید یک ارز دیجیتالی ملی برای یک سیستم پرداخت متاورس منتشر کند، زیرا می تواند اتحاد بین دولت و بازار را محکم کند.

بیشتر مطالعه کنید:  امارات در سال ۲۰۲۳ میزبان استخراج بیت کوین در خاورمیانه می شود

ژانگ گفت که بانک مرکزی می تواند به بانک های تجاری اجازه دهد تا استیبل کوین را استفاده کنند و با یک پروژه آزمایشی کوچک شروع و سپس به تدریج در کل کشور گسترش یابد.

ژانگ افزود که متاورس شامل مسائل مربوط به امنیت ملی از حاکمیت و ایدئولوژی است که او معتقد است وب 3.0 ساخته شده توسط پروتکل مبتنی بر نرم افزار پایه که دارای خطراتی در اعمال مقررات و کنترل است، “از دیدگاه من، وب 3.0 فعلی ممکن است برای سیستم موجود در چین مناسب نباشد.”

متاورس برای اولین بار در سال 2022 در “دو جلسه” جلسات سالانه نهادهای بزرگ سیاسی چین مورد بحث قرار گرفت. آخرین کتاب مدیر کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین به بررسی عمیق وب 3.0 می پردازد.

اندیشکده تحت حمایت وزارت امنیت ملی چین در مقاله ای در ماه مه گفت که متاورس می تواند امنیت ملی را تهدید کند.