در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر بازار ارزهای دیجیتال و افزایش تمایل بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران برای ورود به این بازار جذاب بوده‌ایم. افرادی که تمایل به کسب درآمد سریع دارند، می‌توانند پس از آشنایی با مفاهیم اولیه بازار ارزهای دیجیتال با کمترین سرمایه وارد این بازار شوند و درآمد قابل قبولی را به دست آورند.

دنیای ارزهای دیجیتال فرصت‌های متنوعی را برای کسب درآمد با سرمایه کم پیش روی سرمایه‌گذاران علاقه مند به سرمایه گذاری در ارز دیجیتال قرار داده است. معمولا زمانی که درباره کسب درآمد از ارزهای دیجیتال صحبت می‌شود، بیشتر افراد به فکر خرید و فروش بیت کوین می‌افتند. اما روش‌های متنوعی برای کسب درآمد در این بازار وجود دارد که در این مطلب با آن‌ها آشنا می‌شویم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

انواع روش‌های پول درآوردن از ارز دیجیتال بدون نیاز به سرمایه اولیه

یکی از دغدغه‌های اصلی افراد برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار و رسیدن به درآمد قابل قبول، بحث تامین سرمایه اولیه است. بسیاری از مردم شاید سرمایه اولیه لازم برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار یا سرمایه‌گذاری گسترده در یک حوزه خاص را در اختیار نداشته باشند. بازار ارزهای دیجیتال این فرصت را برای افراد مختلف فراهم کرده است که با کم‌ترین سرمایه ممکن، شروع به کسب درآمد از ارزهای دیجیتال کنند.

بازار ارزهای دیجیتال فرصت‌های فراوانی را پیش پای شما قرار می‌دهند و شما حتی می‌توانید بدون در اختیار داشتن سرمایه اولیه به کسب درآمد در خانه بپردازید. یکی از دلایل اصلی جذابیت این روش‌های کسب درآمد برای ایرانیان، امکان کسب درآمد دلاری است که با توجه به ارزش پایین ریال می‌تواند منبع درآمد بسیار مناسبی باشد.

به عنوان مثال، اگر شما بتوانید درآمد خود در بازار ارزهای دیجیتال را به ۱۰۰۰ دلار در ماه برسانید، شاید دیگر نیازی نداشته باشید که به سراغ شغل‌های سنتی و کارمندی بروید. 

تنها چیزی که شما برای رسیدن به موفقیت در این بازار به آن نیاز دارید، دانش در حوزه ارزهای دیجیتال، تحلیل فاندامنتال (بنیادی) و تحلیل تکنیکال به همراه یک رایانه شخصی است. اما سوال اصلی که برای بسیاری از علاقه‌مندان به بازار ارزهای دیجیتال به وجود می‌آید، این است که چگونه می‌توان بدون سرمایه اولیه در این بازار به کسب درآمد سریع رسید؟

روش‌های موجود برای کسب درآمد در دنیای ارزهای دیجیتال براساس معیارهای مختلفی مانند دشواری، میزان ریسک موجود، حداقل سرمایه اولیه، میزان زمان‌بر بودن و … تقسیم‌بندی می‌شوند. میزان درآمد و سودآوری این روش‌ها با توجه به این عوامل تاثیرگذار می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشد.

ساده‌ترین روش‌ها برای کسب درآمد بدون نیاز به سرمایه اولیه در بازار ارزهای دیجیتال عبارتند از:

  • کسب درآمد از آموزش و مشاوره
  • کسب درآمد از فاست‌های ارزهای دیجیتال
  • کسب درآمد از طریق ریفرال کد
  • کسب درآمد از بازی‌های کامپیوتری
  • کسب درآمد از ایردراپ ها

راه‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال با سرمایه کم

اگر مقدار سرمایه اولیه شما محدود است و به دنبال یک روش ساده و سودآور برای کسب درآمد هستید، ورود به بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد. بسیاری از روش‌های جذاب موجود برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال به سرمایه اولیه ناچیزی نیاز دارند. همین امر باعث شده است که بازار ارزهای دیجیتال به بستر مناسبی برای کسب درآمد با سرمایه کم تبدیل شود.

عدم نیاز به سرمایه زیاد یکی از مزایای بزرگ جهان ارزهای دیجیتال است که باعث شده بسیاری از جوانان به سراغ یادگیری مفاهیم و آشنایی با روش‌های کسب درآمد در این بازار بروند. روش‌های کسب درآمد در بازار کریپتو به قدری متنوع و جذاب هستند که شما می‌توانید با توجه به علاقه و مقدار سرمایه اولیه خود، بهترین راه برای کسب سود در این بازار را انتخاب کنید.

از طرف دیگر، به دلیل تحریم‌های موجود و نامساعد بودن شرایط اقتصادی کشور، بسیاری از افراد به دنبال راهی برای حفظ و افزایش سرمایه خود هستند. چه راهی بهتر از سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال برای این افراد وجود دارد؟ شما می‌توانید سرمایه خود را وارد این بازار کنید و از کاهش ارزش پول خود به دلیل نوسانات قیمت ارز و تحریم‌های موجود جلوگیری کنید که البته باید دانش و تجربه کافی برای این کار را داشته باشید.

بهترین روش‌ها برای کسب درآمد از ارز دیجیتال با سرمایه کم عبارتند از:

  • کسب درآمد با سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال
  • کسب درآمد از طریق ترید یا معامله ارزهای دیجیتال
  •  کسب درآمد از طریق استیکینگ
  • سرمایه‌گذاری در صندوق‌های ETF
  • کسب درآمد از ساخت و خرید و فروش توکن‌های غیر قابل معاوضه یا NFT
  • شرکت در عرضه اولیه ارزهای دیجیتال
  • کسب درآمد با بازی کردن
  • کسب درآمد از طریق ماینینگ یا همان استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین

با ادامه مطلب همراه ما باشید تا با همدیگر به بررسی هر یک از این روش های کسب درآمد از بازار جذاب ارزهای دیجیتال بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: کسب درآمد روزانه از متاورس

کسب درآمد با سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

ساده‌ترین روش‌ برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتالی است که پتانسیل رشد قابل توجهی دارند. این روش که به آن هولد کردن ارزهای دیجیتال نیز گفته می‌شود، درست مشابه خرید سهام در سایر بازارهای مالی است.

شما ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کرده و آن را در یک کیف پول دیجیتال امن نگهداری می‌کنید. با گذر زمان و افزایش قیمت ارز دیجیتال مورد نظر، شما می‌توانید با فروش آن کسب درآمد کنید. بسیاری از دارایی‌های دیجیتال گزینه‌های مناسبی برای استراتژی خرید و هولد کردن به شمار می‌آیند و پتانسیل رشد قابل قبولی دارند.

شما برای شروع کار خود در بازار ارزهای دیجیتال به عنوان یک سرمایه‌گذار به سرمایه اولیه چندان زیادی نیاز ندارید. در واقع، می‌توان این روش را یکی از روش‌های کسب درآمد با سرمایه کم دانست. شما با هولد کردن ارزهای دیجیتال علاوه‌بر کسب درآمد می‌توانید ارزش سرمایه خود را نیز حفظ کنید.

مزایای هولد کردن ارزهای دیجیتال عبارتند از:

  • ریسک پایین‌تر نسبت به ترید ارزهای دیجیتال
  • حفظ سرمایه و در امان ماندن از تورم
  • جلوگیری از ضرر در روندهای کوتاه‌مدت بازار ارزهای دیجیتال

کسب درآمد از ترید ارز دیجیتال

بعد از هولد کردن، یکی از ساده‌ترین روشی که برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال وجود دارد، معامله و ترید رمزارزها می‌باشد. در واقع، زمانی که درباره کسب درآمد در این بازار بزرگ صحبت می‌شود، بسیاری از افراد تصور می‌کنند که منظور ترید و معامله این ارزهای دیجیتال بایکدیگر است.

با وجود این که شما با هر مقدار از سرمایه‌ای می‌توانید وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید و شروع به ترید کنید، اما فراموش نکنید که برای انجام این کار باید با مفاهیم اولیه و روش‌های صحیح تحلیل این بازار آشنا باشید.

ورود به بازار ارزهای دیجیتال بدون آشنایی با مفاهیم اولیه و روش صحیح تحلیل ارزهای دیجیتال، می‌تواند باعث از دست رفتن سرمایه اولیه و شکست شما شود. در نتیجه شما برای ورود به این بازار و ترید ارزهای دیجیتال حتما باید در دوره‌های آموزشی شرکت کنید تا قدرت تحلیل رفتار بازار و توانایی کسب درآمد از ترید ارز دیجیتال را به دست آورید.

ترید ارزهای دیجیتال یکی از روش‌های جذاب برای کسب درآمد در منزل به شمار می‌آید که طرفداران بسیاری دارد. البته فراموش نکنید که این روش به دانش نسبتا بالایی در زمینه‌های: مدیریت سرمایه و ریسک، مدیریت احساسات، تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و … نیازمند می‌باشد.

تحلیل قیمت و نمودار ارزهای دیجیتال

کسب درامد ارز دیجیتال با بازی کردن

روش‌های کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال بسیار متنوع هستند. یکی از جذاب‌ترین روش‌های موجود برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، انجام بازی‌های کریپتویی است.

افرادی که به بازی‌های کامپیوتری علاقه دارند و در زمینه استریم گیم فعالیت می‌کنند، می‌توانند از این طریق درآمد خود را چند برابر کنند. بازی‌های کامپیوتری کریپتویی نوع خاصی از بازی‌ها هستند که گیمرها در ازای شرکت در آن‌ها می‌توانند به عنوان جایزه، ارز دیجیتال یا NFT (توکن غیر مثلی) دریافت کنند.

بازی‌های کامپیوتری Play 2 Earn که متعلق به صنعت گیم فای هستند، به سرعت در حال رشد هستند و تاثیر غیر قابل انکاری را بر جهان ارزهای دیجیتال گذاشته‌اند. کسب درآمد از بازی های‌ کریپتویی روشی جذاب است که به شما اجازه می‌دهد در کنار لذت بردن از بازی‌های کامپیوتری، درآمد قابل قبولی نیز داشته باشید.

البته این روش کسب درآمد معایبی نیز دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به وجود مشکلات زیرساختی و پایین بودن سطح درآمد آن اشاره کرد. البته شما برای کسب درآمد از طریق این روش به کمترین سرمایه اولیه ممکن نیاز دارید بعلاوه اینکه حین کسب درآمد، لذت هم میبرید.

کسب درآمد از استیک کردن ارز دیجیتال

استیکینگ یا سپرده گذاری به عنوان یک جایگزین مناسب برای فرایند استخراج ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود که میزان مصرف برق و منابع پردازشی را به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهد. استیکینگ در واقع به معنای خرید ارزهای دیجیتال و نگهداری آن‌ها در یک والت دیجیتالی مشخص برای مدتی مشخص است. هدف از استیک کردن ارزهای دیجیتال، پشتیبانی از عملیات‌ها و امنیت شبکه بلاکچین عنوان می‌شود.

شما می‌توانید در این روش کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، با کمترین هزینه ممکن و بدون نیاز به مصرف بی‌رویه انرژی و راه‌اندازی ریگ ماینینگ، شروع به کسب درآمد کنید. فرایند محاسبه پاداش استیکینگ ارزهای دیجیتال کمی پیچیده است و به پروتکل مورد استفاده در شبکه بلاکچین مربوطه بستگی دارد.

مهم‌ترین مزایای کسب درآمد سریع از طریق استیکینگ عبارتند از:

  • عدم نیاز به سخت‌افزارهای گران‌قیمت
  • امکان دستیابی به درجات بالاتر مقیاس‌پذیری با تولید بلاک‌های جدید
  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش خطرات زیست‌محیطی
بیشتر مطالعه کنید:  آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال از صرافی صفر تا ۱۰۰

 کسب درآمد از طریق تأمین نقدینگی در پلتفرم های دیفای

در سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد ایجاد تحولات عظیمی در بازار ارزهای دیجیتال بودیم. به خاطر وجود قابلیت قراردادهای هوشمند در بلاکچین اتریوم و امکان توکن‌نویسی بر روی این شبکه، از سال ۲۰۲۰ پروژه‌های کریپتویی متنوعی در این بستر راه‌اندازی شده‌اند. صرافی‌های غیرمتمرکز، پلتفرم‌های ییلد فارمینگ، استیبل کوین‌ها، پلتفرم‌های وام‌دهی و … از مهم‌ترین پلتفرم‌های دیفای به شمار می‌آیند.

بیشتر این پلتفرم‌ها براساس مفهومی به نام استخر نقدینگی یا Liquidity Pool کار می‌کنند که وظیفه تامین نقدینگی برای تبادل توکن، وام‌دهی و … را برعهده دارند. تامین‌کنندگان نقدینگی یا همان Liquidity Providers نقدینگی این پلتفرم‌ها را تامین می‌کنند.

تامین‌کنندگان نقدینگی در واقع کاربرانی هستند که سرمایه اولیه خود را دز قرادادهای هوشمند شبکه بلاکچین سپرده‌گذاری کرده و در ازای آن سود مشخصی را دریافت می‌کنند. شما نیز می‌توانید با تامین نقدینگی در پلتفرم‌های دیفای به کسب درآمد از ارزهای دیجیتال برسید.

کسب درآمد از وام دهی ارز دیجیتال

بسیاری از افرادی که به دنبال آشنایی با نحوه کسب درآمد از ارز دیجیتال از راه های نسبتا ریسکی هستند، معمولا از روش ساده و جذاب وام‌دهی غافل می‌شوند. هر شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند در پلتفرم‌های وام‌دهی یا Lending به عنوان وام‌دهنده شروع به فعالیت و کسب درآمد کند.

شما برای وام‌دهی در این پلتفرم‌های به هیچ پیش‌نیازی مانند گواهی‌های تجاری نیاز ندارید. همچنین برای وام‌دهی هیچ سقفی وجود ندارد. البته گیرنده وام باید برای گرفتن وام ضمانت مناسب و کافی را به وام‌دهنده ارائه دهد.

پلتفرم‌های وام‌دهی فعال در بازار ارزهای دیجیتال، نرخ سود بالایی را به وام‌دهندگان پیشنهاد می‌دهند. در نتیجه اگر شما سرمایه اولیه لازم برای وام‌دهی در این پلتفرم‌ها را در اختیار دارید، می‌توانید بدون هیچ نگرانی و تنها با وام دادن دارایی‌های دیجیتالی خود به کسب درآمد از ارزهای دیجیتال برسید. البته باید توجه کنید که این روش نیز معایبی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به عدم وجود نظارت و کنترل مناسب اشاره کرد.

کسب درآمد از طریق آربیتراژ‌گیری

آربیتراژ روش خاصی برای معامله ارزهای دیجیتال است که در آن یک دارایی دیجیتالی خاص با قیمت‌های مختلفی معامله شده و در پایان مقدار مشخصی به عنوان سود قطعی تولید می‌شود. به عنوان مثال، ممکن است قیمت یک ارز دیجیتال در صرافی خاصی ۱۰۰۰ دلار و در صرافی دیگری ۱۰۵۰ دلار باشد. در نتیجه شما می‌توانید با خرید این ارز دیجیتال از صرافی اول و به فروش رساندن آن در صرافی دوم، به سود برسید. البته این روش کسب درآمد از ارزهای دیجیتال چندان جدید نیست و در بازارهای مالی مختلف از این روش برای کسب درآمد استفاده می‌شود.

در اولین سال‌های ظهور صرافی‌های فعال در بازار کریپتو، میان قیمت ارزهای دیجیتال اختلاف زیاد و قابل توجهی وجود داشت. به همین علت، معامله‌گران می‌توانستند با آربیتراژگیری به سودهای کلانی دست پیدا کنند.

با وجود این که امروزه این روش کسب درآمد کاربرد کمتری دارد، اما همچنان بسیاری از معامله‌گران با زیر نظر گرفتن قیمت ارزهای دیجیتال مختلف در صرافی‌های کریپتویی، به دنبال یافتن فرصت مناسب برای آربیتراژگیری و کسب درآمد از ارزهای دیجیتال هستند.

البته شما برای کسب درآمد از این روش باید به عوامل متعددی مانند کارمزد تراکنش روی شبکه بلاکچین، زیر نظر گرفتن دفتر سفارش، محاسبه کارمزد صرافی و تعداد درخواست‌های ثبت‌شده در هر بازه قیمتی توجه ویژه‌ای داشته باشید تا دچار ضرر نشوید.

کسب درآمد از متاورس

احتمالا شما هم در طول چند سال اخیر بارها با اسم متاورس مواجه شده‌اید. متاورس در واقع یک جهان مجازی است که به کمک فناوری پیشرفته بلاک چین ایجاد شده است و می‌تواند به یک منبع درآمد عالی و راهی ساده برای سرمایه‌گذاری تبدیل شود.

پتانسیل کسب درآمد در متاورس بسیار بالا است، شما فقط باید حوزه مورد علاقه خود را برای کسب درآمد در این جهان مجازی پیدا کنید. در این جهان مجازی امکان کسب درآمد با سرمایه کم برای تمامی کاربران فراهم شده است.

با توجه به شرایط نامساعد اقتصاد کشور ایران، بسیاری از سرمایه‌گذاران به دنبال پیدا کردن راهی برای کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال رفته‌اند. متاورس یکی از مناسب‌ترین بسترها برای کسب درآمد دلاری و حفظ سرمایه اولیه است. البته شما برای ورود به جهان متاورس باید تجهیزات خاصی مانند عینک واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده را در اختیار داشته باشید.

برخی از روش‌های جالب برای کسب درآمد از متاورس عبارتند از:

  • کسب درآمد با انجام بازی‌ها
  • کسب درآمد از طریق خرید و فروش زمین
  • خرید و فروش آثار هنری
  • برگزاری رویدادهای مختلف
  • اجاره دادن زمین
  • طراحی و فروش آیتم

پول درآوردن از طریق دریافت ایردراپ های ارز دیجیتال

یکی از روش‌های جذاب و کارامد برای دیجیتال مارکتینگ در حوزه کریپتو استفاده از ایردراپ است. زمانی که یک ارز دیجیتال جدید به بازار کریپتو معرفی می‌شود، توسعه‌دهندگان آن تصمیم می‌گیرند که با استفاده از روش‌های تبلیغاتی مختلف مانند ایردراپ، توجه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران فعال در این بازار را به ارز دیجیتال مورد نظر جلب کنند. (مقاله پیشنهادی: تفاوت ایردراپ و لاک دراپ) به این صورت، توسعه‌دهندگان می‌توانند تعداد سرمایه‌گذاران خود را افزایش دهند.

ممکن است که شما نیز مقداری ارز دیجیتال در کیف پول خود داشته باشید و ناگهان متوجه افزایش مقدار ارزهای دیجیتال خود شوید. علت این امر همین رویداد ایردراپ است.

البته همیشه این کوین‌ها و توکن‌ها به صورت رایگان و به عنوان هدیه به والت شما واریز نمی‌شوند. به عنوان مثال، ممکن است شما برای دریافت ایردراپ مجبور به شرکت در کمپین تبلیغاتی رمزارز مورد نظر شوید. ایردراپ یک روش رایگان برای کسب درآمد از ارزهای دیجتال به شمار می‌آید.

کسب درآمد با ساخت، خرید و فروش ان اف تی  (NFT)

با افزایش محبوبیت NFTها در چند سال اخیر بسیاری از افراد به سراغ کسب درآمد از طریق ساخت یا خرید و فروش NFT رفته‌اند. توکن های غیر قابل معاوضه یا همان NFTها دارایی‌های دیجیتالی منحصربه‌فردی هستند که برخلاف ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین قابل تکرار یا تقسیم شدن به واحدهای کوچک‌تر نیستند. نایاب بودن NFTها یکی از دلایل اصلی ارزشمندی این توکن‌ها به شمار می‌آید که باعث می‌شود بسیار از کلکسیونرها تمایل به خرید آن‌ها داشته باشند.

اگر شما نیز در زمینه تولید آثار هنری فعالیت می‌کنید، می‌توانید به سادگی شروع به ساخت و فروش آثار هنری خود در قالب توکن‌های غیر قابل معاوضه کنید. برای شروع این کار، شما به یک کیف پول دیجیتال و یک پلتفرم مناسب برای ایجاد NFT نیاز دارید. خرید و فروش و سرمایه‌گذاری بر روی NFT نیز یکی دیگر از روش‌های جذاب برای کسب درآمد در خانه به شمار می‌آید.

تبدیل کردن آثار هنری به توکن‌های غیر قابل معاوضه مراحل ساده‌ای دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. ایجاد یک کیف پول دیجیتال با قابلیت نگهداری توکن‌های غیر قابل معاوضه
  2. انتخاب یک پلتفرم مناسب برای مینت و فروش NFTها مانند وبسایت OpenSea یا Rarible
  3. تبدیل کردن آثار هنری خود به فایل‌های دیجیتال مانند عکس، فایل صوتی، ویدئو و …
  4. پرداخت هزینه مربوط به مینت کردن NFT که به آن Gas Fee گفته می‌شود

کسب درآمد از ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال

استخراج یا ماینینگ ارزهای دیجیتال یکی از قدیمی‌ترین روش‌های موجود برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید. برای استخراج ارز دیجیتال شما باید به سراغ شبکه‌هایی بروید که براساس الگوریتم اثبات کار (PoW) یا همان گواه اثبات کار عمل می‌کنند.

ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان اولین رمزارز جهان بزرگ‌ترین شبکه بلاک چین و بزرگ‌ترین جامعه استخراج را در اختیار دارد. از شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ گرفته تا افراد معمولی و مستقل، با استفاده از روش ماینینگ مشغول کسب درآمد در این شبکه هستند.

در روش استخراج ارز دیجیتال، کاربران با استفاده از تجهیزات مناسب در پردازش تراکنش‌های شبکه بلاکچین مورد نظر مشارکت می‌کنند و در ازای این مشارکت پاداش معینی را دریافت خواهند کرد. در گذشته شما می‌توانستید با استفاده از یک رایانه شخصی نیز اقدام به استخراج ارزهای دیجیتال کنید.

اما امروزه استخراج ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین بدون استفاده از تجهیزات مخصوصی که به آن‌ها ماینر گفته می‌شود، توجیه اقتصادی ندارد. همچنین ماینرها با مشکلی بزرگ دیگری نیز مواجه هستند. رویداد هاوینگ در بازه‌های زمانی مشخصی به وقوع می‌پیوندد و پاداش استخراج ارزهای دیجیتال را برای استخراج‌کنندگان به مقدار نصف کاهش می‌دهد.

اگر به این نحوه کسب درآمد از ارز دیجیتال علاقه دارید، باید بتوانید تجهیزات و پیش‌نیازهای اولیه برای شروع این کار را فراهم کنید. همچنین باید هزینه‌هایی مانند خرید تجهیزات، پرداخت هزینه برق، خرید سیستم‌های خنک‌کننده و هزینه اینترنت را در نظر بگیرید. علاوه‌بر همه این موارد، شما باید به چالش‌های فنی و سخت‌افزاری موجود در این حوزه علاقه داشته باشید.

البته شما می‌توانید با استفاده از تجهیزات مشابه و حتی با استفاده از رایانه‌های شخصی خود شروع به راه‌اندازی Master Node کنید. البته انجام این کار به دانش فنی بالایی نیاز دارد. با ایجاد مستر نود شما می‌توانید با انجام هر تراکنش درآمد مشخصی را کسب کنید. پیشنهاد ما به شما اگر نمیخواهید درگیر مسائل فنی شوید، روی آوردن به استخراج ابری یا Cloud Mining است که با بررسی و تحلیل خودتان میتوانید بهترین پلتفرم استخراج ابری را انتخاب نمایید.

شرکت در عرضه اولیه های ارز دیجیتال

عرضه اولیه ارزهای دیجیتال که در اصطلاح به آن ICO گفته می‌شود، روشی برای سرمایه‌گذاری جمعی برای توسعه یک پروژه مشخص از طریق خرید توکن است. توکن‌های خریداری‌شده توسط سرمایه‌گذاران در مرحله عرضه اولیه ارزهای دیجیتال مانند یک واحد ارزی عمل می‌کنند.

این توکن‌ها به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهند که به ویژگی‌های خاصی از پروژه در حال توسعه دسترسی داشته باشند. سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های مختلف از طریق شرکت در عرضه اولیه روشی مناسب برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید.

از مهم‌ترین مزایای سرمایه‌گذاری و شرکت در عرضه اولیه ارزهای دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روشی مناسب برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جذاب و آینده‌دار
  • امکان ذخیره ارز دیجیتال
  • کسب درآمد از طریق فروش توکن‌های مورد نظر پس از توسعه و محبوبیت پروژه
  • عدم وجود واسطه میان خریداران وفروشندگان توکن‌ها
  • امکان شرکت در عرضه اولیه ارزهای دیجیتال از تمامی نقاط جهان

البته عرضه‌های اولیه در کنار مزایای قابل توجه خود، مشکلاتی نیز دارند و همواره نگرانی‌هایی برای سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها وجود دارد. به همین علت بسیاری از کارشناسان و معامله‌گران باتجربه برای سرمایه‌گذاری روی این پروژه‌های نوپا با احتیاط عمل می‌کنند. زیرا شرکت در عرضه اولیه معمولا با ریسک بالایی همراه است.

مهم‌ترین معایب عرضه اولیه عبارتند از:

  • احتمال موفقیت بسیاری از این پروژه‌ها پایین است
  • در صورت شکست خوردن پروژه، تمامی توکن‌ها ارزش خود را از دست می‌دهند
  • مکانیزم قانون‌گذاری برای عرضه اولیه ارزهای دیجیتال چندان شفاف نیست
  • احتمال کلاه‌برداری و اسکم در پروژه‌های نوپا و ناشناخته بسیار بالا است و شما می‌توانید به راحتی تمام سرمایه خود را از دست بدهید
  • ممکن است برخی از شرکت‌ها از ICO به نفع خود سو استفاده کنند
  • در بسیاری از موارد اطلاعات کامل و جامعی درباره پروژه مورد نظر در دسترس نیست
بیشتر مطالعه کنید:  تتر تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ کلاهبرداری با تتر تقلبی

کسب درآمد از فاست‌های (Faucet) ارز دیجیتال

اولین فاست بیت کوین در سال 2010 میلادی توسط فردی به نام گاوین اندرسون ایجاد شد. از آن زمان تا به حال، اهدای رایگان ارزهای دیجیتال در قبال انجام فعالیت‌های مشخص به ایده‌ای محبوب تبدیل شده است.

سایت‌های فاست ارزهای دیجیتال پلتفرم‌هایی هستند که شما می‌توانید با بازدید از آن‌ها در بازه‌های زمانی مشخصی مقدار کمی از ارزهای دیجیتال مختلف را به عنوان هدیه دریافت کنید. البته حداقل مقدار تعیین‌شده برای برداشت ارز دیجیتال از این پلتفرم‌ها بسیار بالا است.

به دلیل ناچیز بودن مقدار ارزهای دیجیتال اهدایی توسط این وبسایت‌ها شما باید تعداد بازدیدهای خود را به شدت افزایش دهید. دلیل انتخاب نام Faucet برای این روش کسب درآمد هم همین روش قطره‌چکانی افزایش مقدار ارز دیجیتال است.

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال به روش فاست (Faucet) بسیار ساده است. شما تنها باید در وبسایت مورد نظر ثبت نام کرده و آدرس کیف پول دیجیتالی خود را وارد کنید. سپس می‌توانید با توجه به مدت زمانی که در وبسایت مورد نظر می‌گذرانید، با کلیک بر روی گزینه‌ مشخصی پاداش خود را دریافت کنید.

مهم‌ترین مزایای کسب درآمد با استفاده از روش فاست عبارتند از:

  • روشی برای کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال بدون نیاز به سرمایه اولیه
  • عدم وجود محدودیت برای دریافت پاداش از فاست
  • بهترین راه برای شروع فعالیت خود در بازار ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در صندوق های ETF بیت کوین

صندوق‌های ETF بیت کوین در واقع نوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند در داخل آن‌ها مقدار زیادی بیت کوین وجود دارد. البته ممکن است که این صندوق‌ها به بازار آتی بیت کوین متصل باشند. قیمت صندوق‌های ETF بیت کوین براساس نوسانات قیمت این ارز دیجیتال تغییر می‌کند و شما می‌توانید با خرید و فروش این صندوق‌ها درآمد کسب کنید.

یکی از تفاوت‌های اصلی صندوق‌های ETF بیت کوین با خود ارز دیجیتال این است که صندوق‌های ETF به جای صرافی‌ها در بازار بورس معامله می‌شوند.

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند صندوق‌های ETF را در بازار بورس معامله کنند. این صندوق‌ها برای اولین بار در سال 2021 در بازارهای مالی آمریکا پذیرفته شدند. همین امر باعث شده است که محبوبیت کسب درآمد از ارزهای دیجیتال با روش خرید و فروش صندوق‌ قابل معامله افزایش پیدا کند.

مهم‌ترین مزایای صندوق‌های ETF بیت کوین عبارتند از:

  • افزایش حجم معاملات بیت کوین
  • جذب شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران بزرگ برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال
  • وارد شدن بیت کوین به بازارهای بورسی و رسمیت بخشیدن به این ارز دیجیتال
  • افزایش امنیت و امکان معامله بیت کوین به صورت کاملا قانونی

کسب درآمد از آموزش ارز دیجیتال و مشاوره

یکی از بهترین روش‌های موجود برای کسب درآمد از ارز دیجیتال با سرمایه کم، آموزش مفاهیم بازار مالی و ارائه مشاوره به معامله‌گران جوان و تازه‌کار است. اگر شما هم یکی از معامله‌گران باتجربه در حوزه ارزهای دیجیتال هستید و در تحلیل این بازار تبحر بالایی دارید.

می‌توانید از طریق انتقال دانش و تجربه خود به سایر معامله‌گران و علاقه‌مندان به این حوزه، کسب درآمد کنید. البته برای رسیدن به درآمد قابل قبول از طریق این روش شما باید مدت زمان معینی را برای تولید محتوای آموزشی مناسب و بازاریابی اختصاص دهید.

فراموش نکنید که شما برای آموزش یا ارائه مشاوره در زمینه ارزهای دیجیتال نیازی به تاسیس آموزشگاه یا دفتر ندارید. شما می‌توانید دوره‌های آموزشی خود را به صورت آنلاین برگزار کنید و یا محتوای آموزشی را در قالب بسته‌های آموزشی فشرده به دست علاقه‌مندان و معامله‌گران جوان و کم‌تجربه برسانید.

شروع این کار به سرمایه نسبتا کمی نیاز دارد و شما می‌توانید با استفاده از یک رایانه شخصی فعالیت خود در این زمینه را آغاز کنید. البته سطح سواد و دانش شما کلیدی‌ترین عنصر برای رسیدن به موفقیت است.

کسب درآمد از سیگنال ارز دیجیتال

یکی دیگر از روش‌های مناسب کسب درآمد برای افرادی که در بازار ارزهای دیجیتال تجربه بالایی دارند، سیگنال‌دهی به سایر معامله‌گران می‌باشد. معامله‌گران کم‌تجربه و تازه‌کار تمایل دارند که برای شروع فعالیت در بازار کریپتو از تجربه معامله‌گران باسابقه استفاده کنند.

در نتیجه شما می‌توانید با ارائه سیگنال خرید ارز دیجیتال، در کنار کسب درآمد به سایر معامله‌گران نیز کمک کنید.

کسب درآمد از طریق معرفی دوستان

بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال مانند صرافی دیجیکس۲۴ برای جذب مشتریان و معامله‌گران بیشتر، امکان بسیار جذابی را برای کاربران خود در نظر گرفته‌اند تا بتوانند از این طریق به صورت کاملا رایگان کسب درآمد کنند.

شما می‌توانید پس از پایان فرایند ثبت‌نام و احراز هویت در صرافی مورد نظر خود با استفاده از ریفرال کدی که در بخش دعوت از دوستان وجود دارد، آشنایان و دوستان خود را برای ثبت‌نام و شروع به فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال ترغیب کنید.

اگر دوستان و آشنایان شما برای ثبت نام در صرافی‌های ارز دیجیتال از ریفرال کد شما استفاده کنند، مبلغی به عنوان هدیه به شما تعلق خواهد گرفت. همچنین برخی از صرافی‌ها بخشی از کارمزد معاملات انجام‌شده توسط دوستان و آشنایان را به عنوان هدیه و پاداش به شما پرداخت می‌کنند. شما نیز می‌توانید برای تشکر از دوستان، بخشی از پاداش‌های خود را به آن‌ها هدیه دهید!

معرفی دوستان و تشویق آن‌ها به استفاده از ریفرال کد یکی از روش‌های ساده کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است. هر چقدر شما در جذب دوستان و آشنایان و تشویق آن‌ها به انجام معامله در بازار ارزهای دیجیتال موفق‌تر باشید، می‌توانید از این طریق درآمد بیشتری را کسب کنید. یکی از مهم‌ترین مزایای این روش سریع کسب درآمد این است که هیچ‌گونه ریسک یا خطری برای شما ندارد. 

همچنین شما می‌توانید از درآمد خود برای سرمایه‌گذاری و معامله در بازار ارزهای دیجیتال استفاده کنید و سود خود را افزایش دهید. البته فراموش نکنید که باید دوستانی را به این کار تشویق کنید که به بازار ارزهای دیجیتال علاقه داشته باشند و بتوانند از پس انجام معاملات به خوبی بر آیند.

کسب درآمد با کپی تریدینگ

همان‌طور که اشاره کردیم، ورود به بازار ارزهای دیجیتال و کسب درآمد از طریق ترید نیازمند کسب دانش کافی در زمینه تحلیل است. شما برای رسیدن به دانش کافی در زمینه تحلیل تکنیکال، بررسی چارت‌ها، تحلیل فاندامنتال و … باید زمان نسبتا زیادی را صرف کنید.

به همین علت، افرادی که به دنبال کسب درآمد سریع هستند، معمولا به دلیل زمان‌بر بودن این فرایند از ورود به دنیای ارزهای دیجیتال منصرف می‌شوند. اما راه‌حل‌هایی وجود دارند که می‌توانند در شروع کار به شما کمک کنند.

یکی از راه‌های ساده برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، استفاده از روش کپی تریدینگ است. در این روش، معمولا معامله‌گران تازه‌کار برای موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال از استراتژی‌های معاملاتی معامله‌گران باتجربه و حرفه‌ای پیروی می‌کنند.

به این صورت، معامله‌گران مبتدی نیز می‌توانند از ضرر جلوگیری کرده و سود زیادی را کسب کنند. کپی تریدینگ به طور کلی به دو حالت کپی تریدینگ دستی و کپی تریدینگ خودکار انجام می‌شود. 

در روش دستی شما باید با استفاده از سیگنال‌های افراد حرفه‌ای به خرید و فروش ارزهای دیجیتال و کسب سود در این بازار بزرگ بپردازید. اما شما می‌توانید برای راحتی کار خود از پلتفرم‌های کپی تریدینگ کمک بگیرید.

در روش خودکار، کپی تریدینگ به صورت خودکار توسط پلتفرم انجام می‌شود و نیازی به دخالت شما ندارد. هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و شما برای انتخاب روش مناسب، باید تحقیقات بیشتری را انجام دهید.

مهم‌ترین مزایای کپی تریدینگ عبارتند از:

  • امکان یادگیری و استفاده از تجربه معامله‌گران حرفه‌ای
  • سرمایه‌گذاری متنوع روی انواع ارزهای دیجیتال
  • کاهش ریسک شرکت در معاملات بازار ارزهای دیجیتال
  • امکان کسب درآمد بالا از ارزهای دیجیتال

کسب درآمد از ارز دیجیتال اتریوم

دنیای ارزهای دیجیتال به بستری تبدیل شده است که بسیاری از افراد می‌توانند با استفاده از روش‌های مختلف، در آن به کسب سود بپردازند. ارز دیجیتال اتریوم یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار کریپتو به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیری بوده است.آینده اتریوم

اتریوم دارای شبکه بلاک چین اختصاصی است که کاربران مختلف می‌توانند با استفاده از فرصت‌های موجود در این شبکه به درآمدهای کلانی برسند.

همان‌طور که اشاره کردیم، ماینینگ یکی از روش‌های قدیمی برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است. اتریوم نیز از این قاعده جدا نیست و شما می‌توانید در صورت داشتن دانش کافی، با تهیه تجهیزات مورد نیاز شروع به استخراج اتریوم کنید. افرادی که باور دارند اتریوم از پتانسیل رشد بالایی برخوردار است، تمایل دارند که در ماینینگ این ارز دیجیتال نقش داشته باشند.

البته برای شروع این کار باید هزینه‌های خود را به دقت برآورد کنید و مواردی مانند هزینه برق و اینترنت و هزینه خرید تجهیزات را هم در نظر بگیرید.

یکی دیگر از روش‌های ساده و جذاب برای کسب درآمد از ارز دیجیتال اتریوم، خرید این رمزارز وسرمایه‌گذاری بلند مدت بر روی آن است. جالب است بدانید که قیمت این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۱۲ برابر افزایش داشت. حجم کل بازار ارز دیجیتال اتر در حال حاضر نزدیک به ۲۲۱ میلیارد دلار است و پیش‌بینی می‌شود که در آینده‌ای نزدیک شاهد رشد مجدد قیمت اتریوم باشیم. 

از سایر روش‌ها برای کسب درآمد از ارز دیجیتال اتریوم می‌توانیم به برنامه‌نویسی و ساخت اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز روی شبکه بلاکچین اتریوم اشاره کنیم. این گزینه بیشتر برای افرادی مناسب است که به حوزه برنامه‌نویسی بلاکچین علاقه داشته و از سابقه کاری قابل قبولی برخوردار هستند.

راه اندازی صرافی P2P یا  OTC

در کنار روش‌های ساده‌ای که برای کسب درآمد با سرمایه کم وجود دارند، روش‌هایی برای کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال هستند که به سرمایه اولیه نسبتا زیادی نیاز دارند. البته شما باید در نظر داشته باشید که در ازای سرمایه‌گذاری کلان، سود بیشتری را نیز کسب خواهید کرد.

یکی از روش‌های جذاب برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال که به سرمایه اولیه زیادی نیاز دارد، راه‌اندازی صرافی P2P یا OTC است. صرافی‌های همتا به همتا یا همان P2P به پلتفرم‌هایی گفته می‌شود که به معامله‌گران، سرمایه‌گذاران و سایر افراد اجازه می‌دهند ارزهای دیجیتال خود را بدون نیاز به مراجعه به هیچ واسطه دیگری به حساب مورد نظر منتقل کرده یا اقدام به خرید و فروش نمایند.

افراد مختلف برای انجام تراکنش‌های خود در یک صرافی P2P باید از طریق وبسایت یا اپلیکیشن رسمی صرافی مورد نظر اقدام کنند. صرافی‌های OTC یکی دیگر از پلتفرم‌های محبوب برای خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال به شمار می‌آیند.

معمولا شرکت‌های بزرگ یا به اصطلاح همان نهنگ‌ها از این نوع صرافی استفاده می‌کنند. از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این نوع از صرافی‌ها می‌توان به نقدینگی بالا، کارمزد پایین، سرعت بالا در انجام تراکنش‌ها و امنیت بالا اشاره کرد.

بازار ارزهای دیجیتال فرصت‌های درخشانی برای کسب درآمد دارد

محبوبیت بالای ارزهای دیجیتال در میان معامله‌گران و سرمایه‌گذاران و رشد چشمگیر ارزش این بازار در سال‌های اخیر، باعث شده است که بسیاری از افراد به دنبال یافتن روش‌های تازه برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال باشند.

روش‌های متنوعی برای کسب درآمد در این بازار بزرگ وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند بتوانید با حداقل مقدار سرمایه به سود قابل توجهی برسید. برای استفاده از این فرصت‌ طلایی تنها کافی است روش مناسب برای کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال را انتخاب کنید.

سوالات متداول درآمدزایی از ارز دیجیتال

بهترین روش کسب درآمد برای معامله‌گران تازه‌کار در بازار کریپتو کدام است؟

معامله‌گران تازه‌کار به دلیل عدم آشنایی با مفاهیم اولیه و روش صحیح تحلیل بازار، بهتر است از روش‌هایی مانند کپی تریدینگ، فاست، ریفرال کد و … استفاده کنند.

کدام ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

هزاران ارز دیجیتال در بازار کریپتو وجود دارند که شما می‌توانید روی هر یک از آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. اما پیشنهاد می‌شود که برای سرمایه‌گذاری به سراغ رمزارزهای شناخته‌شده و دارای پتانسیل رشد بروید.

آیا ماینینگ گزینه مناسبی برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است؟

ماینینگ روشی برای کسب درآمد در بازار کریپتو است که به تجهیزات سنگینی نیاز دارد. به دلیل کاهش پاداش و هزینه بالای ماینینگ، شاید استخراج برای کسب درآمد با سرمایه کم گزینه مناسبی نباشد.