مفهوم ارز دیجیتال رایگان برای نخستین بار در سال 2010 میلادی مطرح شد. در این سال فردی به نام گوین اندرسون اولین فاست ارز دیجیتال بیت کوین را راه‌اندازی کرد. از آن زمان تا به حال روش‌های مختلفی برای دریافت ارزهای دیجیتال رایگان ایجاد شده‌اند.

در بسیاری از این روش‌ها شما به عنوان یک کاربر می‌توانید با انجام برخی فعالیت‌های خاص، مقداری ارز دیجیتال را به عنوان پاداش دریافت کنید. به طور کلی، عرضه ارزهای دیجیتال رایگان با هدف تشویق معامله‌گران، کاربران و سرمایه‌گذاران به فعالیت در بازار کریپتو و استفاده از خدمات و محصولات شبکه‌های بلاک چین انجام می‌شود.

با افزایش روز افزون قیمت ارزهای دیجیتال، بسیاری از کاربران تمایل دارند از روش های متنوعی علاوه بر خرید ارز دیجیتال، اقدام به جمع آوری رمزارز نمایند. در این بین روش های کسب ارز دیجیتال رایگان مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است.

البته با تب و تاب گرفتن بازار رمزارزها، بسیاری از افراد که تمایل به ورود به این بازار را داشته اما سرمایه محدودی دارند، با خرید بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری 2023 مانند ریپل، کاردانو، شیبا، دوج کوین و … که در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی کرده اند، می‌توانند اقدام به شروع سرمایه گذاری نمایند.

در این مطلب، قصد داریم تا شما را با تعدادی از روش‌های محبوب برای دریافت رایگان رمزارز و عرضه اولیه ارز دیجیتال رایگان آشنا کنیم.

آیا دریافت ارز دیجیتال رایگان واقعی است؟

ارز دیجیتال رایگان واقعی

یکی از سوالاتی که همواره برای علاقه‌مندان به بازار ارزهای دیجیتال به وجود می‌آید، این است که آیا می‌توان به صورت رایگان در این بازار به درآمد رسید؟ هر چند که پاسخ این سوال مثبت است، اما شما به عنوان یکی از علاقه‌مندان بازار ارزهای دیجیتال که قصد فعالیت در این بازار را دارید، باید به این نکته توجه کنید که شما برای دریافت ارز دیجیتال رایگان با محدودیت‌های زیادی مواجه هستید.

مقدار ارز دیجیتالی که به عنوان پاداش و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد بسیار ناچیز است. از طرف دیگر شما برای برداشت این ارزهای دیجیتال یا استفاده از آن‌ها باید مقدار پاداش‌های دریافتی خود را به یک سقف مشخص برسانید. در نتیجه برای کسب درآمد رایگان از بازار کریپتو باید وقت زیادی را صرف کنید.

همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که تعداد زیادی از پروژه‌هایی که با وعده اهدای ارزهای دیجیتال به صورت رایگان خود را معرفی می‌کنند، صرفا با هدف کلاهبرداری از شما ایجاد شده‌اند.

البته در کنار این روش‌های زمان‌بر و پرخطر، روش‌های ساده‌تری نیز وجود دارند که امکان دریافت ارزهای دیجیتال کاملا رایگان را برای شما فراهم می‌کنند. شما به عنوان یکی از علاقه‌مندان به فعالیت در بازار کریپتو برای دریافت رمزارز رایگان باید به سراغ پلتفرم‌های معتبر و شناخته‌شده بروید.

نحوه دریافت ارز دیجیتال رایگان

چگونه ارز دیجیتال رایگان بگیریم

زمانی که علاقه‌مندان به این نکته پی می‌برند که امکان کسب درآمد رایگان از صرافی ارز دیجیتال برای آن‌ها فراهم است، تمایل پیدا می‌کنند که با نحوه دریافت ارز دیجیتال رایگان آشنا شوند. در ابتدای راه، عرضه رمزارزها به صورت رایگان تنها از طریق فاست‌ها انجام می‌شد

اما با توسعه صنعت کریپتو، به‌روزرسانی مداوم شبکه‌های بلاک چین و محبوبیت شدید این بازار در میان افراد مختلف، امروزه روش‌های متعددی برای دریافت رمزارزها به صورت رایگان ایجاد شده است. 

برخی از ساده‌ترین و بهترین روش‌ها برای دریافت ارزهای دیجیتال به صورت کاملا رایگان عبارتند از:

  • فعالیت در فاست‌ها
  • انجام بازی‌های متاورس برای دریافت ارز دیجیتال
  • دریافت ارز دیجیتال از طریق تبلیغات کلیکی
  • دریافت پاداش با فعالیت در انجمن‌های آنلاین
  • دریافت ارز دیجیتال با مشاهده تبلیغات
  • ثبت‌نام و احراز هویت در صرافی‌های ارز دیجیتال
  • دریافت ارز دیجیال از طریق وبگردی
  • دریافت رایگان رمزارز از طریق آموزش در پلتفرم‌های مختلف

شما برای دریافت رایگان رمزارزها در بازار کریپتو تنها باید ساده‌ترین و بهترین روش را انتخاب کرده و شروع به کسب درآمد رایگان در این بازار بزرگ کنید. در ادامه آموزش دریافت ارز دیجیتال رایگان با جزئیات هر یک از روش‌های کسب درآمد رایگان در بازار ارزهای دیجیتال آشنا می‌شویم.

کسب درآمد از طریق معرفی دوستان

کسب درامد با دعوت از دوستان

اگر به دنبال یک روش ساده و بدون دردسر برای دریافت ارز دیجیتال رایگان هستید، می‌توانید به سراغ معرفی دوستان و آشنایان خود به پلتفرم‌های مختلف از طریق Riferral Code بروید. بسیاری از صرافی‌های ارزهای دیجیتال در ازای ثبت‌نام دوستان و اعضای خانواده شما در این پلتفرم‌ها با استفاده از Riferral Code شما، مبلغی را به عنوان پاداش به حساب کاربری شما واریز می‌کنند.

به عنوان مثال، شما می‌توانید با معرفی دوستان خود به پلتفرم Coinbase مقداری ارز دیجیتال را به عنوان پاداش و به صورت کاملا رایگان دریافت کنید.

هر چند ارسال Riferral Code برای دوستان و آشنایان تنها چند لحظه از وقت شما را می‌گیرد، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که برای برخی از صرافی‌ها تنها ثبت‌نام دوستان شما در پلتفرم مورد نظر ملاک نیست. بلکه برای دریافت رایگان ارز دیجیتال، دوست شما باید حداقل یک مرتبه حساب خود را شارژ کند. پس پیش از استفاده از این روش برای دریافت ارزهای دیجیتال حتما قوانین مربوط به پلتفرم مورد نظر را مطالعه کنید.

فعالیت در فاست‌های ارز دیجیتال

همان‌طور که اشاره کردیم، روش کسب درآمد رایگان از طریق فاست برای نخستین بار در سال 2010 میلادی توسط فردی به نام گوین اندرسون شکل گرفت. از آن زمان تا به حال، فعالیت در فاست همچنان به عنوان یکی از روش‌های محبوب برای دریافت ارز دیجیتال رایگان شناخته می‌شود.

کریپتو فاست‌ها (Crypto Faucet) در واقع وبسایت‌ها یا برنامه‌های آنلاینی هستند که در ازای انجام برخی از فعالیت‌های از پیش تعیین‌شده، مقداری ارز دیجیتال را به طور رایگان و به عنوان پاداش به شما پرداخت می‌کنند.

یکی از شناخته‌شده‌ترین و برترین کریپتو فاست‌های فعال در این حوزه FreeBitcoin نام دارد. فری بیت کوین پلتفرمی است که جوایز رایگان خود را در قالب ارز دیجیتال بیت کوین به کاربران هدیه می‌دهد. این وبسایت ادعا می‌کند که در طول هر ساعت مبلغی نزدیک به 200 دلار را به عنوان هدیه به کاربران خود اهدا می‌کند. در نتیجه شما نیز می‌توانید در ازای فعالیت در این چنین پلتفرم‌هایی به صورت کاملا رایگان به دریافت ارزهای دیجیتال بپردازید.

ارز دیجیتال رایگان با بازی

آموزش کسب درآمد از متاورس

یکی دیگر از روش‌های جذابی که برای دریافت رایگان رمزارزها وجود دارد، انجام بازی‌های ویدئویی است. این دسته از بازی‌های ویدئویی که با نام بازی‌های Play-to-Earn شناخته می‌شوند، این امکان را برای کاربران بازار کریپتو فراهم می‌کنند که بتوانند از طریق انجام بازی‌های ویدئویی به صورت رایگان به کسب درآمد در این بازار بپردازند.

یکی از دلایل ابداع این روش، جذب کردن گیمرها به دنیای کریپتو است. اکنون گیمرها می‌توانند در کنار لذت بردن از بازی‌های ویدئویی از این طریق به درآمد برسند. در ادامه با چند بازی دریافت ارز دیجیتال رایگان آشنا می‌شویم:

  1. بازی جذاب Axie Infinity: در این بازی شما با شخصیت‌هایی شبیه به کاراکترهای جهان پوکمون به نام Axies به مبارزه می‌پردازید و در ازای آن رمزارز رایگان دریافت می‌کنید. برای شروع این بازی جذاب هر کاربر باید سه کاراکتر Axie در اختیار داشته باشد
  2. بازی جذاب DeFi Kingdoms: یکی از بازی‌های دیفای که جهان کریپتو را برای کاربران بسیار سرگرم‌کننده کرده است. شما می‌توانید برای دریافت جوایز رایگان ارز دیجیتال این بازی به نام JEWEL را در داخل خود بازی به اشتراک بگذارید
  3. بازی دریافت ارز دیجیتال Gods Unchained: یک بازی تجاری NFT در سبک بازی Magic the Gathering است. شما با پیروزی در نبرد با دشمنان خود مقداری EXP دریافت خواهید کرد که می‌توان از آن‌ها برای ارتقای کارت‌ها و فروش آن‌ها در بازی استفاده کنید

بدست آوردن ارز دیجیتال رایگان با تبلیغات کلیکی

در ادامه آموزش دریافت ارز دیجیتال رایگان با یکی از روش‌های ساده و بی‌دردسر برای دریافت رمزارزها به صورت کاملا رایگان آشنا می‌شویم. شما می‌توانید از طریق کلیک کردن بر روی تبلیغات برخی پلتفرم‌ها و مشاهده آن‌ها مبلغی را به عنوان پاداش دریافت کنید.

آموزش کسب درآمد از اینترنت

برای انجام این کار، تنها کافی است که وبسایتی را پیدا کنید که در ازای کلیک کردن بر روی تبلیغات بیشترین میزان پاداش را به شما پرداخت می‌کند. هر چند میزان درآمد بدست‌آمده در این روش بسیار ناچیز است، اما شما می‌توانید با ساخت چندین حساب کاربری در پلتفرم مورد نظر، میزان درآمد خود را افزایش دهید.

فعالیت در انجمن‌های آنلاین کریپتو

یکی دیگر از روش‌های موجود برای دریافت ارز دیجیتال رایگان، فعالیت در انجمن‌های آنلاین کریپتو است. هر یک از این انجمن‌ها در پلتفرم‌ خاصی مشغول به فعالیت هستند. شما می‌توانید با تعامل در این انجمن‌ها و حضور فعال خود مقادیری ارز دیجیتال را به عنوان پاداش و به صورت رایگان دریافت کنید. یکی از شناخته‌شده‌ترین پلتفرم‌هایی که شما می‌توانید در انجمن‌های آن شروع به فعالیت کنید، Reddit نام دارد.

ردیت به عنوان یکی از بزرگترین منابع خبری جهان شناخته می‌شود و شما به عنوان یک کاربر می‌توانید در Reddit درباره هر موضوع و حوزه‌ای به تبادل نظر با دیگر کاربران بپردازید.

برخی از زیرگروه‌های خاص این پلتفرم به آن دسته از کاربران که با انتشار پست و ارائه نظرات خود درباره صنعت کریپتو آرای مثبتی را دریافت می‌کنند، ارز دیجیتال رایگان هدیه می‌دهد. درآمد برخی از افرادی که در Reddit فعالیت می‌کنند به بیش از 200 دلار در ماه می‌رسد که مبلغ قابل توجهی است!

دریافت ارز دیجیتال با دیدن تبلیغ

آموزش کسب درآمد اینترنتی

احتمالا شما هم در هنگامی که در حال استفاده از امکانات و خدمات پلتفرم‌های مختلف هستید، با حجم زیادی از تبلیغات ویدئویی مواجه می‌شوید. تماشای این تبلیغات می‌تواند در بسیاری از موارد برای شما خسته‌کننده باشد و حتی شما را از ادامه فعالیت در پلتفرم مورد نظر منصرف کند. اما جالب است بدانید که دیدن تبلیغات در برخی برنامه‌ها و پلتفرم‌ها می‌تواند باعث درآمدزایی برای شما شود.

به عنوان مثال، شما می‌توانید با تماشای تبلیغات در سایت You-Cubez به صورت رایگان ارزهای دیجیتالی مانند BTC، LTC، ETH و … را به عنوان پاداش دریافت کنید. مرورگر Brave نیز به عنوان یکی از پیشگامان وب3 در این زمینه فعالیت می‌کند.

نحوه دریافت ارز دیجیتال رایگان در مرورگر بروی به این صورت است که شما می‌توانید با تماشای تبلیغات مقداری از ارز دیجیتال اختصاصی این مرورگر را به عنوان پاداش دریافت کرده و سپس آن را برداشت کنید.

دریافت ارز دیجیتال رایگان با عضویت و احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال

بسیاری از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال به منظور جذب کاربران بیشتر و تشویق شما برای شروع فعالیت در بازار کریپتو، معمولا جوایزی را برای کاربران تازه‌وارد در نظر می‌گیرند. به عنوان مثال، شما می‌توانید با ثبت‌نام و احراز هویت خود در صرافی مورد نظر مبلغی را به عنوان پاداش دریافت کنید. مقدار ارز دیجیتال رایگان پرداخت‌شده توسط هر صرافی با توجه به قوانین و سیاست‌های آن‌ها با دیگری متفاوت است.

کسب درامد از طریق احراز هویت در صرافی های ارز دیجیتال

به عنوان مثال، صرافی Coinbase برای ثبت‌نام کاربران جدید خود جوایزی با ارزش نزدیک به 200 دلار را به آن‌ها اهدا می‌کند. این در حالی است که صرافی Kucoin برای جذب مشتریان بیشتر جعبه جوایز ارز دیجیتالی با ارزش حداکثر معادل 500 دلار را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در نتیجه اگر قصد دریافت ارز دیجیتال رایگان با این روش را دارید، باید در انتخاب صرافی دقت کنید.

در برخی از صرافی‌ها امکان برداشت این جوایز وجود ندارد و شما صرفا می‌توانید با استفاده از این ارزهای دیجیتال شروع به انجام معامله در بازار کریپتو کنید. البته وجود همین جوایز باعث می‌شوند که شما برای شروع فعالیت خود در بازار کریپتو سرمایه اولیه بیشتری را در اختیار داشته باشید و بتوانید با انتخاب استراتژی معاملاتی صحیح به سود بیشتری دست پیدا کنید.

کسب ارز دیجیتال رایگان از طریق آموزش

اگر شما هم از آن دسته از علاقه‌مندان به بازار ارزهای دیجیتال هستید که به دنبال یادگیری مفاهیم این بازار هستند و قصد دارند که به صورت جدی در بازار کریپتو فعالیت کنند، روش Learn and Earn می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. در این روش، شما در کنار یادگیری مفاهیم بازار ارزهای دیجیتال می‌توانید با شرکت در تست ساده‌ای که در پایان مراحل آموزش از شما گرفته می‌شود، مبلغی را به عنوان پاداش و هدیه دریافت کنید.

کسب ارز دیجیتال رایگان از طریق آموزش

در این برنامه‌های آموزشی شما به عنوان هنرجو می‌توانید در ازای پاسخ صحیح به سوالات مطرح‌شده، مقداری ارز دیجیتال دریافت کنید.

از جمله برنامه های دریافت ارز دیجیتال رایگان می‌توان به برنامه آموزشی صرافی کوین بیس با نام CoinbaseEarn و برنامه‌های آموزشی پلتفرم معروف کوین مارکت کپ اشاره کرد. به این صورت، شما می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و در کنار آموزش به کسب درآمد بپردازید.

کسب ارز دیجیتال رایگان با وبگردی

توسعه بازار ارزهای دیجیتال در چند سال اخیر و محبوبیت باورنکردنی آن در میان کاربران باعث شد که روش‌های موجود برای کسب درآمد رایگان از این بازار تنوع بالایی پیدا کند. امروزه شما حتی می‌توانید از طریق وبگردی در موتورهای جستجو و مرورگرهای مختلف مقداری ارز دیجیتال رایگان را به عنوان پاداش دریافت کنید.

یکی از شناخته‌شده‌ترین مرورگرهایی که امکان دریافت رایگان رمزارزها از طریق وب‌گردی را برای شما فراهم می‌کند، مرورگر Brave است. این مرورگر در ازای وبگردی مقداری از ارز دیجیتال اختصاصی خود را به عنوان پاداش به کاربران هدیه می‌دهد.

کسب درآمد از فعالیت در مرورگر Brave

همان‌طور که اشاره کردیم، مرورگر Brave به عنوان یکی از پیشگامان Web 3.0 شناخته می‌شود که روش‌های جذابی را برای کسب درآمد به صورت رایگان فراهم کرده است. به عنوان مثال، شما می‌توانید از طریق وبگردی در مرورگر Brave به صورت رایگان به کسب درآمد برسید.

آموزش کسب درآمد از اینترنت

همچنین شما می‌توانید برای دریافت ارز دیجیتال رایگان به تماشای تبلیغات در مرورگر بریو بپردازید. این مرورگر محبوب براساس ویژگی‌های مرورگر کروم ساخته شده است و از مهم‌ترین مزایای آن می‌توان به رابط کاربری ساده و امکان کسب درآمد به ازای فعالیت در آن اشاره کرد. 

مرورگر Brave به قدری در میان سرمایه‌گذاران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال محبوب است که تخمین زده می‌شود تعداد کاربران فعالی که در طول هر ماه از امکانات این مرورگر استفاده می‌کنند به بیش از 50 میلیون برسد که رقم قابل توجهی است!

مرورگر Brave برای اهدای جایزه به کاربران از رمزارز اختصاصی خود به نام BAT استفاده می‌کند. توکن BAT مبتنی بر استاندارد ERC-20 ایجاد شده است و شما می‌توانید برای برداشت و انتقال آن از تمامی کیف پول‌های دیجیتالی که از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند، استفاده کنید. 

ارز دیجیتال رایگان در تراست ولت

تراست ولت یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های دیجیتال غیرمتمرکز است که امکان ذخیره و نگهداری از ارزهای دیجیتال را برای کاربران خود فراهم می‌کند. غیرمتمرکز بودن این کیف پول دیجیتال باعث می‌شود که هیچ فردی به غیر از خود شما قابلیت کنترل دارایی‌های دیجیتالی ذخیره‌شده در تراست ولت را در اختیار ندارد.

بنابراین امنیت این کیف پولی دیجیتالی بسیار بالا است. همچنین تراست ولت امکان ذخیره و نکهداری از 250000 توکن و ارز دیجیتال را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

افرادی که از کیف پول تراست ولت برای ذخیره ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند، در برخی از مواد متوجه می‌شوند که مقداری ارز دیجیتال رایگان به حساب آن‌ها واریز شده است. این اتفاق دلیل بسیار ساده‌ای دارد و اصلا عجیب نیست.

این مبلغ رایگان اضافه‌شده به حساب شما در واقع همان ایردراپ است که بسیاری از پروژه‌ها از آن به عنوان یکی استراتژی بازاریابی استفاده می‌کنند. در این استراتژی ارزهای دیجیتال به عنوان هدیه‌ای برای تبلیغ برند یا به عنوان عرضه اولیه یا همان ICO به کیف پول تراست ولت واریز می‌شوند.

آیا ارز دیجیتال رایگان، قابل برداشت و خرج کردن است؟

همان‌طور که اشاره کردیم، معمولا برای برداشت یا خرج کردن ارزهای دیجیتالی که به طور رایگان در اختیار شما قرار گرفته‌اند، سقف مشخصی تعیین می‌شود. در صورتی که مقدار ارزهای دیجیتال شما از میزان حداقل برداشت تعیین‌شده بیشتر باشد، شما می‌توانید نسبت به برداشت و خرج کردن آن‌ها اقدام کنید.

اما در صورتی که مقدار ارزهای دیجیتال شما به سقف تعیین‌شده نرسیده باشد، امکان برداشت یا خرج کردن آن‌ها برای شما فراهم نخواهد بود.

دریافت ارز دیجیتال برای شروع فعالیت در بازار کریپتو بدون سرمایه اولیه

بسیاری از علاقه‌مندان بازار ارزهای دیجیتال سرمایه اولیه لازم برای شروع فعالیت در این بازار را ندارند. برخی از پلتفرم‌های فعال در بازار کریپتو به منظور تشویق کاربران برای شروع فعالیت دراین بازار روش‌های متنوعی را برای دریافت ارز دیجیتال رایگان تدارک دیده‌اند.

امروزه شما می‌توانید در ازای وبگردی، تماشای تبلیغات، ثبت‌نام در صرافی‌های کریپتویی، دعوت دوستان، انجام بازی‌های ویدئویی و … مقدار معینی ارز دیجیتال را به عنوان پاداش و به صورت کاملا رایگان دریافت کنید.