طبق گزارش اخیر بایننس، اکوسیستم بلاکچین این شرکت در سه ماهه سوم بر بازی های وب 3 که GameFi نیز نامیده می شود، تسلط داشته است.

در گزارشی که در 20 اکتبر منتشر شد، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان ( بایننس ) فاش کرد که اکوسیستم بلاک چین بومی خود در سه ماهه سوم سال 2022 بر بخش بازی های بلاک چین تسلط داشته است.

گزارش «وضعیت کریپتو Q3» در سه ماه گذشته به اکوسیستم کریپتو و دیفای پرداخته است که از نظر فعالیت نزولی و تقریباً ثابت بوده است.

به گفته بایننس، BNB Chain با 36.6 درصد سهم بازار بر این قسمت از تکنولوژی تسلط داشته است. در این گزارش آمده است: «BNB Chain بیشترین تعداد بازی‌های ساخته شده بر روی این زنجیره را دارد.

پرمخاطب ترین شبکه های بلاکچین در حوزه گیمیفای، BNB Chain، Ethereum و Polygon هستند

برای دومین بار دو شبکه بزرگ برای بازی های وب 3 گزارش شده که اتریوم با 20.2 درصد و Polygon با 11.8 درصد بودند. بین آنها، سه اکوسیستم بلاک چین تقریبا 70 درصد از بازار GameFi را تشکیل می دهند و همچنین شبکه سولانا چهارمین پلتفرم بزرگ از نظر بازی های وب 3 با 6.9 درصد سهم بازار بود.

بیشتر مطالعه کنید:  استیبل کوین الگوریتمی چیست و چگونه ارزش گذاری می‌ شود؟

در واقع GameFi هنوز یک صنعت نو ظهور است که اکثر پروژه ها هنوز در مراحل توسعه بتا یا آلفا هستند.

بازی های مبتنی بر وب یا مرورگر با بیش از 1000 عنوان عرضه شده که پیشتاز این صنعت هستند و دستگاه های تلفن همراه با سیستم عامل اندروید دومین پلتفرم محبوب GameFi را تشکیل می دهند.

با نگاهی به این گزارش می توان گفت سبک های اکشن، ماجراجویی، و کلکسیونی‌ها دسته‌هایی بودند که بیشترین تعداد بازی را داشتند. این احتمالاً می تواند نشان دهد که “توسعه دهندگان این سبک ها را با بیشترین پتانسیل می بینند.”

پلتفرم بازی برای کسب درآمد Gameta در 30 روز گذشته برای کاربران برتر بوده است و خود پلتفرم 1.9 میلیون گیمر را تبلیغ می کند. این پلتفرم دارای 11 عنوان P2E و web3 در فروشگاه Google Play و 76000 کاربر فعال روزانه است.

از نظر ارزش بازار، بایننس دریافت که The Otherside با بیش از 1.5 میلیارد دلار پیشرو در صنعت است. پس از آن، پلتفرم های Metaverse، Sandbox و Decentraland، هر دو با بیش از یک میلیارد دلار ارزش بازار، قرار دارند.

بیشتر مطالعه کنید:  تتر فیک چیست و ۳ روش تشخیص تتر فیک

چشم انداز توکن BNB

توکنی که شبکه بلاک چین بایننس را تقویت می کند، در 24 ساعت گذشته 1.3 درصد کاهش یافته است.

در زمان نگارش این مقاله، BNB با قیمت 323.16 دلار معامله می شد. طی دو هفته گذشته تقریباً 6 درصد کاهش داشته است. بر اساس گزارش CoinGecko، به طور کلی، BNB نسبت به بسیاری از برادران آلتکوین خود بهتر عمل کرده است و طبق گفته CoinGecko، از زمان بالاترین قیمت خود در می 2021، تنها 60 درصد کاهش داشته است.

توکن‌های پیشرو در بازی‌ها و Metaverse مانند SAND، MANA، AXS و ENJ همگی بیش از 90 درصد نسبت به اوج خود کاهش یافته‌اند.