تفاوت دوج کوین و بیبی دوج در چیست؟ پیش از مقایسه این دو، ابتدا مروری بر تاریخچه پیدایش ارزهای دیجیتال می‌اندازیم. بیت کوین پادشاه ارزهای دیجیتال در سال 2009 فعالیت خود را آغاز کرد و از آن زمان تا کنون محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین ارز دیجیتال بوده است. با این حال، از آنجایی که طی چند سال گذشته توجه‌ها به سمت ارزهای دیجیتال و رمز ارزها جلب شده، صدها ارز دیجیتال جدید دیگر نیز به وجود آمدند که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند.

دو نمونه از رمز ارزهای جدیدی که هنوز در بلاک چین هیچ ارزش قابل تشخیصی ندارند دوج کوین و بیبی دوج هستند که هر یک از این دو ارز دارای ویژگی‌های منحصر به فردی بوده و با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. بنابراین موضوع امروز این وبلاگ از سایت دیجیکس ۲۴ را به بررسی تفاوت دوج کوین و بیبی دوج اختصاص داده‌ایم و از شما دعوت می‌کنیم که تا پایان همراه ما باشید!

دوج کوین چیست؟

دوج کوین یک رمز ارز متن باز به شمار می‌رود که در ابتدا برای سرگرمی به وجود آمد. این پلتفرم غیرمتمرکز به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند پول خود را به راحتی و به صورت آنلاین انتقال دهند. از همین رو با گذشت زمان دوج کوین با رشد و گسترش همراه بود و در بین کاربران به محبوبیت رسید که این محبوبیت موجب شد تا امروزه دوج کوین به عنوان یک رمز ارز مورد استفاده قرار بگیرد. خوب است بدانید که مهم‌ترین ویژگی‌های دوج کوین الگوریتم اسکریپت و عرضه نامحدود آن هستند.

دوج کوین چیست؟
دوج کوین چیست؟

دوج کوین چگونه کار می‌کند؟

دوج کوین مانند سایر ارزهای دیجیتال دیگر بر روی بلاک چین اختصاصی خود اجرا می‌شود؛ به طوری که دفتر کل دیجیتال دوج کوین به صورت مداوم با تمام تراکنش‌های جدید به روزرسانی شده و شبکه برای ایمن نگه داشتن تمام این تراکنش‌ها از رمزگذاری استفاده می‌کند. همچنین بلاک چین دوج کوین مکانیزم اجماع اثبات را مورد استفاده قرار می‌دهد.

(در این مکانیزم، ماینرها از رایانه‌ها برای حل معادلات پیچیده ریاضی به منظور پردازش تراکنش‌ها و ثبت آنها در بلاک چین استفاده می‌کنند و در ازای حمایت از بلاک چین، دوج کوین اضافی دریافت خواهند کرد که می‌توانند یا آن را نگه دارند و یا در بازار آزاد به فروش برسانند).

علاوه بر این، دوج کوین می‌تواند به منظور پرداخت‌ها و خریدها نیز مورد استفاده قرار بگیرد؛ این قابلیت به دلیل با ارزش نبودن نگهداری آن است؛ این بی ارزشی به علت عدم وجود سقف حداکثری برای تعداد دوج کوین‌هایی رخ می‌دهد که توسط ماینینگ ایجاد شده‌اند. بدین معنی که این نمونه از ارزهای دیجیتال از نظر طراحی بسیار تورمی هستند و اصطلاحا ارزش نگهداری ندارند.

به بیانی دیگر، بلاک چین با ایجاد میلیون‌ها دوج کوین جدید، برای فعالیت استخراج‌کنندگان، پاداش‌هایی را به شکل روزانه در نظر گرفته است که البته موجب می‌شود تا در طول زمان قیمت‌های سوداگرانه دوج کوین با افزایش و چالش بزرگی رو به رو شود.

نحوه خرید دوج کوین

نحوه خرید دوج کوین
نحوه خرید دوج کوین

اگر بخواهیم نحوه خرید دوج کوین را به عنوان یک تفاوت دوج کوین و بیبی دوج معرفی کنیم به این صورت است که شما می‌توانید دوج کوین را در صرافی ارزهای دیجیتال مانند: Binance یا Kraken خریداری کنید؛ به شکلی که صرافی‌ها از شما می‌خواهند تا یک حساب با موجودی دلار آمریکا یا ارزهای دیجیتال راه‌اندازی و تأمین مالی نمایید تا پس از آن بتوانید ارزهای رمزنگاری شده از جمله دوج کوین را خریداری و مبادله کنید.

بیشتر مطالعه کنید:  7 نکته که هنگام سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال باید به آنها توجه کنید!

همچنین برخی از کارگزاران آنلاین، مانند: Robinhood و TradeStation، این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا علاوه بر دارایی‌های معمولی مانند: سهام صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و اوراق قرضه، دوج کوین را نیز خریداری کنید. البته این کارگزاری‌ها به اندازه صرافی‌ها، ارزهای دیجیتال را ارائه نمی‌دهند، اما دوج کوین به طور کلی قابل دسترس است.

بعد از خرید دوج کوین مانند سایر ارزهای دیجیتال، بهتر است که سکه‌های خود را به یک کیف پول رمزنگاری شده منتقل کنید. کیف پول‌ها اشکال مختلفی دارند، از خدمات آنلاین ارائه شده توسط صرافی‌هایی مانند Coinbase گرفته تا برنامه‌های موجود در دستگاه تلفن همراه.

بنابراین از آنجایی که سکه‌های شما خارج از یک صرافی نگهداری می‌شوند، از این رو یک لایه حفاظتی اضافی در برابر هک‌ها وجود خواهد داشت.؛ زیرا شما کیف پول‌تان را با استفاده از رمز عبور خصوصی خود ایمن می‌کنید.

آیا دوج کوین می‌تواند یک سرمایه‌گذاری خوب باشد؟

همانطور که اشاره کردیم هیچ محدودیتی برای تعداد دوج کوین‌هایی که می‌توانند ذخیره شوند، وجود ندارد و هر روز در بازارهای رمز ارز، میلیون‌ها دوج کوین جدید عرضه می‌شود. اما باید بگوییم که انگیزه بسیار کمی برای نگه داشتن این ارز دیجیتال برای طولانی مدت وجود دارد؛ ولی در مقابل، ارزی مانند بیت کوین به دلیل وجود محدودیت نگهداری طولانی مدت، همچنان با افزایش ارزش رو به رو خواهد بود؛ به همین دلیل، قیمت هر سکه دوج کوین بسیار پایین بوده و در حدود 0.003 دلار در ازای هر سکه بیت کوین است.

بیبی دوج چیست؟

بیبی دوج چیست؟
بیبی دوج چیست؟

بیبی دوج یک ارز رمز پایه و ساده است که در سال 2021 راه اندازی شد و با عرضه کل 420 کوادریلیون توکن فعالیت خود را آغاز کرد و اولین قیمت ثبت شده آن تنها 0.000000000175 دلار بود. در آن زمان هدف از معرفی بیبی دوج ارائه یک رمز ارز به منظور کمک رسانی به نیازمندان بود که در همین راستا تیم پشتیبانی آن به چندین موسسه خیریه مخصوص حیوانات نیز کمک مالی می‌کرد و به یک توکن موفق تبدیل شده بود.

جالب است بدانید که دو ماه قبل از ارائه بیبی دوج، یک توکن رمزنگاری مشابه آن در سال 2021 عرضه شد. این توکن که Kabosu نام داشت مانند بیبی دوج 10 درصد کارمزد تراکنش دریافت می‌کرد و بین دارندگان توکن موجود و یک منبع نقدینگی توزیع می‌شد؛ همچنین این توکن مشابه به بیبی دوج، به موسسات خیریه‌ حیوانات نیز کمک می‌کرد.

به طور کلی با توجه به شباهت‌های بین این دو رمز ارز، به نظر می‌رسد که تیم‌های توسعه‌دهنده یکسانی پشت هر کدام باشند. در واقع بر اساس شواهد موجود می‌توان گفت که هیچ چیز قابل توجه و متفاوتی در مورد هیچ یک از این دو توکن‌ها وجود ندارد.

عملکرد بیبی دوج به عنوان یک تفاوت دوج کوین و بیبی دوج

بیبی دوج کوین یکی از رمز ارزهایی است که بر روی بلاک چین BSC ایجاد شده و نوعی توکن رمز BEP-20 به شمار می‌رود که با توجه به قابلیت‌های بلاک چین BSC، شما می‌توانید تراکنش‌هایی که با این رمز ارز انجام می‌شوند را با سرعت بالاتری انجام دهید.

در مورد تراکنش‌های بیبی دوج کوین نیز باید گفت که کارمزد هر تراکنش با این رمز ارز، حدودا 10 درصد از کل مبلغ تراکنش خواهد بود که از این 10 درصد، 5 درصد آن میان تمام کسانی که این رمز ارز را خریداری کرده‌اند، تقسیم می‌گردد.

5 درصد باقی از این کارمزد تراکنش را نیز به دو بخش تقسیم می‌کنند؛ یعنی یک نیمه از این کارمزد باقی مانده به بایننس کوین تبدیل شده و بخش دیگر آن نیز بیبی دوج باقی خواهد ماند. در نهایت این دو توکن را در اختیار یک صرافی غیرمتمرکز قرار می‌دهند تا از این طریق افراد بتوانند بین دو توکن بیبی دوج کوین و بایننس کوین به تجارت و مبادله بپردازند.

بیشتر مطالعه کنید:  رمز ارز اوکی بی (OKB) چیست؟ (همه چیز درباره آن)
عملکرد بیبی دوج به عنوان یک تفاوت دوج کوین و بیبی دوج
عملکرد بیبی دوج به عنوان یک تفاوت دوج کوین و بیبی دوج

آیا بیبی دوج روش خوبی برای سرمایه‌گذاری است؟

اگر بخواهیم در مورد سرمایه‌گذاری بر روی بیبی دوج صحبت کنیم، باید بگوییم که بر اساس نوسانات قیمت، معامله‌های موجود و عوامل دیگر، این رمز ارز راه خوبی برای سرمایه‌گذاری نیست. البته با این که گاهی اوقات شرایطی موجب شده تا قیمت پایه این رمز ارز افزایش قابل توجهی داشته باشد، اما نمی‌توان به صورت قطعی بیان کرد که این رمز ارز در آینده پیشرفت زیادی داشته و می‌تواند سرمایه شما را چند برابر کند.

ضمنا معایب قابل توجهی در مورد بیبی دوج وجود دارد که با بررسی آن‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که این رمز ارز انتخاب خوبی برای سرمایه‌گذاری نیست. از جمله این معایب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فاقد ویژگی‌های‌ منحصر به فرد.
  • دارای رویکرد و عملکردی است که سعی می‌کند در مورد محبوبیت خود صحبت کند، نه اهداف خود.

در دنیای ارز دیجیتال ارزهای رمزپایه متعددی طراحی شده‌اند که مشابه بیبی دوج بوده و تقریبا عملکرد یکسانی دارند. آن‌ها مانند بیبی دوج برای انجام هر تراکنش مبلغی را به عنوان کارمزد در نظر گرفته و کارمزدهای دریافتی را میان افرادی که دارنده توکن موجود هستند، تقسیم می‌کنند.

در واقع آن‌ها فعالیت خود را با یک بازاریابی عظیم آغاز کرده و با استفاده از پست‌های متعدد در مورد افزایش قیمت‌ها، رسانه‌های اجتماعی را متاثر می‌کنند. به بیانی دیگر ماهیت چنین ارزهای دیجیتالی اینگونه است که ثروت زیادی را نصیب بنیان‌گذاران خود می‌کنند؛ بدین معنی که سرمایه‌گذاری بر روی این نوع ارزهای دیجیتال صرفا موجب ثروتمند شدن عده خاصی می‌شود و سود زیادی را برای خریداران آن به همراه نخواهد داشت.

نحوه خرید سکه بیبی دوج

با توجه به این که بیبی دوج یک توکن رمزنگاری کوچک‌تر است ولی نمی‌توانید آن را در صرافی‌های اصلی ارزهای دیجیتال پیدا کنید. اما اگر تصمیم گرفته‌اید که سکه بیبی دوج را خریداری نمایید روش پیشنهادی این است که آن را در PancakeSwap معامله کنید. بدین صورت است که:

  • بایننس کوین را خریداری کنید.
  • بایننس کوین خود را به کیف پول بلاک چینی مانند متامسک انتقال دهید.
  • به PancakeSwap مراجعه کرده و کیف پول خود را وصل نمایید.
  • به صفحه Swap بروید و بایننس کوین‌تان را با سکه بیبی دوج مبادله کنید.
نحوه خرید سکه بیبی دوج
نحوه خرید سکه بیبی دوج

عمده‌ترین تفاوت دوج کوین و بیبی دوج

هر یک از ارزهای رمزنگاری شده یک هدف اساسی و خاص را دنبال می‌کنند؛ بنابراین هیچ راهی برای پیش‌بینی این که قیمت بیبی دوج افزایش می‌یابد یا این افزایش چقدر ادامه خواهد داشت، وجود ندارد. از طرفی نیز بازار ارزهای دیجیتال، دوج کوین را در بین ده ارز دیجیتال برتر قرار داد و موجب شد تا در سال 2021 محبوبیت و حجم معاملات آن افزایش یابد که این مورد اصلی‌ترین و عمده‌ترین تفاوت دوج کوین و بیبی دوج به شمار می‌رود.

به عبارتی دیگر فناوری بلاک چین، دوج کوین را به یک سرمایه‌گذاری عالی تبدیل کرده است و به همین دلیل سرمایه‌گذاران به آن علاقه‌مند هستند و آن را خریداری می‌کنند. در حالی که بیبی دوج به این اندازه مفید نیست و می‌توان آن را دومین تفاوت دوج کوین و بیبی دوج محسوب کرد. به طور کلی می‌توان گفت که بیبی دوج ریسک بالایی دارد و نمی‌توان آینده آن را تنها بر اساس توییت‌ها پیش‌بینی کرد.

جمع بندی

همانطور که متوجه شدید تفاوت دوج کوین و بیبی دوج به گونه‌ای است که هر دو رمز ارز را در دسته میم کوین‌ها قرار داده‌اند. در واقع سرمایه‌گذاری بر روی میم کوین‌هایی که در بازارهای ارز دیجیتال وجود دارند افراد را ثروتمندتر کرده‌اند که همین حمایت‌های صورت گرفته موجب شده تا افزایش قیمت داشته باشند. به عنوان کلام آخر، تنها شناخت کامل و بررسی تفاوت دوج کوین و بیبی دوج و همچنین مشاهده نمودار قیمت‌ها و نوسانات این دو رمز ارز می‌تواند باعث سرمایه‌گذاری درست و مطمئن در بازار ارزهای دیجیتال گردد.