هیچ یک از ما نمی‌توانیم بدون در اختیار داشتن کیف پول یا کارت‌های اعتباری خود به خرید برویم. بازار ارزهای دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیست و شما نمی‌توانید بدون در اختیار داشتن کیف پول ارز دیجیتال مناسب در این بازار به فعالیت بپردازید.

شما برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال و جابه‌جایی و سرمایه گذاری در رمزارزها خود در بستر بلاکچین به یک کیف پول امن و کاربردی نیاز دارید. به همین علت است که بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران فعال در بازار کریپتو از کیف پول متامسک استفاده می‌کنند.

متامسک یک کیف پول اختصاصی برای شبکه اتریوم است که در قالب‌های مختلفی مانند افزونه مرورگر کروم، اپلیکیشن اندروید و iOS، نسخه دسکتاپ و … در دسترس کاربران قرار دارد. در این مطلب با آموزش ساخت کیف پول متامسک از صفر تا صد، بررسی ویژگی ها و نقاط ضعف و قوت این کیف پول آشنا می‌شویم.

متامسک چیست؟ آموزش جامع کیف پول MetaMask

بهترین کیف پول ارز دیجیتال

پیش از این که به سراغ کیف پول متامسک برویم، بهتر است کمی درباره مفهوم کلی کیف پول ارز دیجیتال و نحوه کارکرد آن صحبت کنیم. همان‌طور که می‌دانید ارزهای دیجیتال دارای ماهیت فیزیکی نیستند و در داخل پایگاه‌های داده بزرگی قرار دارند که عموما به آن‌ها لجر گفته می‌شود. 

مقاله پیشنهادی: کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

تاریخچه تمامی تراکنش‌های مربوط به رمزارزها در این لجرها ثبت می‌شوند. محبوب‌ترین لجر موجود برای ثبت اطلاعات و جابه‌جایی ارزهای دیجیتال، بلاکچین نام دارد. کاربران و معامله‌گران می‌توانند با استفاده از کلیدهای خصوصی و عمومی دارایی‌های دیجیتال خود را بر بستر شبکه بلاکچین معامله کنند. در واقع کیف پول ارز دیجیتال محلی برای نگهداری و ذخیره همین اطلاعات به شمار می‌آیند.

متامسک یک کیف پول اختصاصی غیرحضانتی برای بلاکچین اتریوم و مبتنی بر مرورگر وب است که کاربران می‌توانند آن را روی انواع مرورگرها از جمله گوگل کروم، Edge، فایرفاکس و … نصب کنند. واژه غیر حضانتی یعنی کلیدهای خصوصی مربوط به کیف پول شما، در هیچ محیط یا سرور آنلاینی ذخیره نمیگردند، بلکه تنها بر روی تلفن همراه شما ذخیره می‌شوند.

به عبارت دیگر، کیف پول MetaMask مانند یک پل ارتباطی میان بلاک چین اتریوم و مرورگرها عمل می‌کند. بلاک چین اتریوم یک اکوسیستم غیرمتمرکز بسیار بزرگ برای معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال و متامسک یک کیف پول منبع باز آنلاین و رایگان برای مبادله رمزارزها بر بستر این بلاک چین عظیم محسوب می‌گردد.

کاربران فعال در بازار ارزهای دیجیتال می‌توانند با متامسک به ذخیره کلیدهای ارز دیجیتال اتریوم بپردازند. بیشتر کیف پول‌های گرم مانند متامسک معمولا به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرند و شما می‌توانید به کمک هر دستگاه متصل به اینترنتی از آن‌ها استفاده کنید.

هر چند استفاده از این نوع کیف پول‌ها برای نگهداری رمزارزهای به صورت بلندمدت چندان امن نیست و توصیه هم نمی‌شود، اما والت MetaMask برای حفظ ایمنی اطلاعات معامله‌گران سیاست‌های منحصربه‌فردی را اتخاذ کرده است.

نصب و راه اندازی کیف پول Metamask در شکل‌های متعددی قابل انجام است:

  • نصب کیف پول متامسک بصورت افزونه در مرورگرهای مختلف مانند کروم و فایرفاکس
  • نصب متامسک برای اندروید
  • نصب Metamask برای سیستم عامل iOS

کیف پول متامسک چگونه کار می‌کند؟

ساخت کیف پول متامسک

همان‌طور که اشاره کردیم، شبکه بلاکچین اتریوم یک شبکه غیرمتمرکز برای ذخیره داده‌ها و اجرای برنامه‌های خاص به نام قراردادهای هوشمند است. هر یک از کاربرانی که این قراردادهای هوشمند را روی سیستم خود اجرا و نگهداری (Host) می‌کنند، در ازای آن مقداری ارز دیجیتال اتر(ETH) به عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

به هر یک از این سیستم‌ها که به شبکه اتریوم متصل شده و به پردازش تراکنش‌ها و اشتراک گذاشتن داده‌های شبکه بلاک چین بپردازد، نود نام دارد.

بسیاری از کاربران تازه‌وارد با این دنیای جدید و پر رمز و راز کاملا غریبه هستند و نمی‌توانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند. کیف پول متامسک با رابط کاربری نسبتا ساده خود این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که به راحتی با جهان کریپتوکارنسی ارتباط برقرار نمایند.

متامسک این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که برای اجرای قراردادهای هوشمند روی سیستم خود از نودی به نام Infura استفاده کنند. از مهم‌ترین کاربردهای این کیف پول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چگونه کیف پول متامسک بسازیم؟

نصب کیف پول متامسک

بسیاری از کاربران و معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال به دلیل مزایا و کاربردهای گسترده کیف پول MetaMask به دنبال روش و آموزش ساخت کیف پول متامسک هستند.

شما برای ساخت کیف پول متامسک، در گام اول باید با توجه به نوع سیستم عامل گوشی همراه یا مرورگر خود اقدام به دانلود و نصب اپلیکیشن یا افزونه متامسک روی سیستم خود کنید. پس از نصب و اجرای کیف پول، می‌توانید مراحل ساخت کیف پول متامسک را آغاز نمایید.

شما می‌توانید پس از نصب و راه‌اندازی متامسک روی سیستم مورد نظر خود و انتخاب گزینه Get started و create a new wallet به سراغ ساخت حساب کاربری خود در این کیف پول کاربردی بروید.

پس از وارد کردن اطلاعات اولیه، وارد کردن رمز عبور مورد نظر خود و موافقت با مقررات و شرایط این کیف پول می‌توانید شروع به استفاده از این کیف پول و فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال کنید.

البته فراموش نکنید که باید اقدامات امنیتی لازم برای تایید SEED (کلمات بازیابی کیف پول) را نیز پشت سر بگذارید تا امکان استفاده از کیف پول متامسک با امنیت بالا برای شما فراهم شود.

مقاله پیشنهادی: ۴ راه افزایش امنیت کیف پول ارز دیجیتال برای جلوگیری از هک

دانلود و نصب کیف پول متامسک برای مرورگر کروم، اندروید و iOS

بسیاری از کاربران و معامله‌گران فعال در بازار ارزهای دیجیتال برای تبادل رمزارزها و سایر فعالیت‌های خود در این بازار تمایل دارند که به نصب کیف پول متامسک و استفاده از امکانات آن بپردازند.

بیشتر مطالعه کنید:  هاوینگ بیت کوین چیست؟ تاریخ هاوینگ بیت کوین و تاثیر آن بر قیمت

دانلود کیف پول متامسک اندروید

بیشتر کاربرانی که قصد نصب و استفاده از این کیف پول را دارند، از مرورگر کروم یا سیستم‌های عامل اندروید و iOS استفاده می‌کنند. خوشبختانه شما می‌توانید افزونه یا اپلیکیشن متامسک را بر روی مرورگر کروم یا سیستم‌های عامل اندروید و iOS نصب کرده و از امکانات آن استفاده کنید.

آموزش نصب کیف پول متامسک

مراحل دانلود کیف پول متامسک برای مرورگر کروم در کامپیوتر بسیار ساده است. شما برای نصب کیف پول Metamask در مرورگر کروم تنها باید به وبسایت رسمی متامسک مراجعه کنید و سپس با کلیک بر روی گزینه Download for به صفحه دانلود هدایت شوید.

برای اضافه کردن افزونه متامسک به مرورگر کروم، ابتدا باید روی گزینه Add to Chrome و سپس روی گزینه Add extension کلیک کنید. سپس نوبت به ساخت حساب کاربری و استفاده از امکانات کیف پول MetaMask می‌رسد.

مراحل دانلود و نصب کیف پول متامسک برای سیستم‌های عامل اندروید و iOS تقریبا یکسان است و راه‌اندازی اپلیکیشن برای هر دوی این سیستم‌های عامل شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارد.

در گام اول شما باید اپلیکیشن متامسک را از اپ استور یا گوگل پلی دانلود کنید. سپس با اجرای برنامه و انتخاب گزینه Get Started می‌توانید وارد مراحل ساخت کیف پول متامسک بروید. 

از طریق دکمه های زیر میتوانید به صفحه دانلود کیف پول متامسک در اپ استور یا گوگل پلی وارد شوید:

دانلود اپلیکیشن از گوگل پلیدانلود اپلیکیشن از اپ استور

نکته جالبی که در مورد اپلیکیشن و نسخه تحت وب متامسک وجود دارد، این است که رابط کاربری اپلیکیشن متامسک هیچ تفاوتی با نسخه افزونه مرورگر کروم ندارد و شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی از تمامی آن‌ها استفاده کنید. مهم ترین نکته ای که هنگام نصب و راه‌اندازی متامسک باید به آن توجه داشته باشید، تهیه نسخه پشتیبان از ۱۲ کلمه بازیابی میباشد.

کیف پول متامسک از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

همان‌طور که اشاره کردیم، کیف پول MetaMask به عنوان کیف پول اختصاصی بلاک چین اتریوم شناخته می‌شود. این کیف پول در ابتدا تنها به صورت پیش‌فرض از ارز دیجیتال اتریوم و توکن‌های مبتنی بر استانداردهای ERC-20 ٍو ERC-721 پشتیبانی می‌کرد.

دانلود کیف پول متامسک برای کامپیوتر

اما با گذشت زمان کیف پول متامسک بسیار توسعه پیدا کرده است و شما می‌توانید برای نگهداری ارزهای دیجیتال مبتنی بر سایر شبکه‌های بلاک چین مانند شبکه آربیتروم، شبکه پالیگان، بایننس اسمارت چین و … نیز از کیف پول متامسک در ۳ نسخه افزونه گوگل کروم، اندروید و iOS استفاده کنید.

شما میتوانید با خرید تتر، خرید بیت کوین و سایر رمزارزها و انتقال آن به کیف پول متامسک، از امنیت تقریبا بالای دارایی خود اطمینان داشته باشید.

البته به این نکته توجه داشته باشید که برای نگهداری این رمزارزها، باید شبکه بلاک چین مورد نظر خود را به کیف پول متامسک اضافه کنید.

برخی از معروف‌ترین رمزارزهایی که والت متامسک از آن‌ها پشتیبانی می‌کند عبارتند از:

استیک کردن رمزارزها در کیف پول متامسک

کاربران و معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال می‌توانند از کیف پول متامسک برای سپرده‌گذاری یا استیکینگ ارز دیجیتال استفاده کنید. در واقع استیک کردن رمزارزها به عنوان یکی از کاربردهای اصلی این کیف پول شناخته می‌شود. به همین علت کاربرانی که از کیف پول MetaMask استفاده می‌کنند، تمایل دارند که با روش استیک کردن ارزهای دیجیتال در این کیف پول کاربردی آشنا شوند.

سایت های استیک ارز دیجیتال

استیک کردن توکن‌های مختلف در شبکه‌های بلاک چین متفاوت در کیف پول MetaMask شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند. در واقع شما می‌توانید با یادگیری مراحل استیک کردن یک توکن مشخص در این کیف پول، مراحل استیکینگ ارزهای دیجیتال مختلف در شبکه‌های بلاک چین مختلف را یاد بگیرید.

در ادامه با مراحل استیک کردن توکن MATIC در کیف پول متامسک آشنا می‌شویم:

  • در گام اول شما باید وارد کیف پول MATIC شوید و آن را به افزونه متامسک متصل کنید. برای این منظور از میان گزینه‌های موجود باید بر روی گزینه Metamask کلیک کنید
  • در مرحله بعدی، باید رمز عبور کیف پول خود را وارد کرده و سپس روی گزینه Unlock کلیک کنید
  • در گام بعدی، نوبت به انتخاب حسابی می‌رسد که قصد دارید توکن‌های MATIC را در آن ذخیره کنید. پس انتخاب حساب باید روی گزینه Next و سپس روی گزینه Connect کلیک کنید
  • در مرحله آخر برای انجام تراکنش‌های کیف پول توسط MATIC باید روی گزینه Sign کلیک کنید

نحوه اضافه کردن ارزهای دیجیتال به کیف پول متامسک

پس از این که مراحل دانلو د ونصب کیف پول متامسک با موفقیت به پایان رسید و توانستید حساب کاربری خود را در این کیف پول کاربردی افتتاح کنید، می‌توانید ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را از صرافی ارز دیجیتال به کیف پول Metamask منتقل کنید.

دانلود کیف پول متامسک

به دلیل ساده بودن رابط کاربری اپلیکیشن و افزونه متامسک، مراحل اضافه کردن ارزهای دیجیتال به این کیف پول بسیار ساده است و با طی کردن چند مرحله ساده، ارزهای دیجیتال خود را از صرافی یا سایر کیف پول‌ها به والت متامسک منتقل کنید.

در ادامه با مراحل اضافه کردن رمزارزها به ولت متامسک آشنا می‌شویم:

  • در گام اول شما باید برنامه متامسک را روی مرورگر یا گوشی موبایل خود اجرا کرده کنید
  • آدرس عمومی شما در بخش بالایی صفحه به نمایش در می‌آید. شما می‌توانید با کلیک بر روی گزینه Account 1 آدرس عمومی خود را کپی کرده یا با انتخاب هر رمزارز و کلیک روی گزینه Receive آدرس را کپی کنید
  • در گام بعدی شما باید آدرس عمومی کپی‌شده در مرحله قبلی را در پلتفرمی که قصد انتقال ارزهای دیجیتال از آن را دارید وارد کنید. پس از تایید مقررات و شرایط روی گزینه Send کلیک کنید
  • در مرحله آخر توکن‌های مورد نظر شما پس از تایید بلاکچین به کیف پول متامسک شما منتقل خواهند شد و شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید

نحوه برداشت ارز دیجیتال از کیف پول متامسک

همان‌طور که اشاره کردیم، معمولا برای ذخیره ارزهای دیجیتال به صورت بلندمدت از کیف پول‌های گرم استفاده نمی‌شود. به همین علت بسیاری از کاربران تمایل دارند که ارزهای دیجیتال خود را در کیف پول‌های سخت‌افزاری یا به اصطلاح سرد ذخیره کنند.

مراحل برداست ارز دیجیتال از کیف پول متامسک به سایر کیف پول‌ها بسیار ساده است و شما می‌توانید در عرض چند دقیقه این فرایند را تکمیل کنید.

در ادامه با مراحل برداشت و ارسال ارز دیجیتال از کیف پول متامسک آشنا می‌شویم:

  • در گام اول، اپلیکیشن متامسک را باز کنید
  • ارز دیجیتال مورد نظر خود برای انتقال به سایر کیف پول‌ها را انتخاب کنید
  • آدرس عمومی کیف پول مورد نظر را وارد کنید و سپس بر روی گزینه Send کلیک کنید. منتظر باشید تا آدرس مقصد تایید شود
  • مبلغ مورد نظر و مقدار کارمزد را تعیین کنید. توجه داشته باشید که هر چه مقدار کارمزد بیشتر باشد، تراکنش با سرعت بالاتری انجام خواهد شد. سپس روی گزینه next کلیک کنید
  • پس از بررسی دقیق جزئیات و اطمینان از صحت آن‌ها، گزینه Confirm را انتخاب کنید
بیشتر مطالعه کنید:  تراست ولت چیست؟ آموزش کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

کیف پول متامسک چقدر امن است؟

بدون شک امنیت کیف پول یکی از معیارهای اصلی کاربران فعال در بازار ارزهای دیجیتال برای انتخاب یک کیف پول دیجیتال به شمار می‌رود. کیف پول متامسک از امنیت قابل قبولی برخوردار است و تا به حال مورد حمله سایبری هکرها قرار نگرفته است.

امنیت کیف پول متامسک

متامسک از یک تیم توسعه‌دهنده حرفه‌ای و باتجربه برخوردار است که به صورت پیوسته در حال عیب‌یابی و به‌روزرسانی هستند. به همین علت، متامسک یک اپلیکیشن ایمن را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

همچنین این کیف پول دیجیتال از تنظیمات HD Backup برخوردار است که کاربران در صورت بروز مشکلات مختلف برای سیستم یا اپلیکیشن متامسک می‌توانند از آن برای بازیابی سرمایه خود استفاده کنند.

البته نمی‌توان این موضوع را انکار کرد که متامسک نیز یک کیف پول گرم است و برخلاف کیف پول‌های سرد یا سخت افزاری بیشتر در معرض خطر حملات سایبری و هک شدن قرار دارد. اصلی‌ترین خطری که کاربران کیف پول متامسک را تهدید می‌کند، حملات فیشینگ است.

حملات فیشینگ از سوی هکرها و به منظور سرقت اطلاعات شخصی کاربران مانند رمزهای عبور و نام کاربری انجام می‌شوند که در خصوص کیف پول‌های گرم بسیار متداول هستند. برای جلوگیری از اسیر شدن در دام حملات فیشینگ، شما نباید تبلیغات یا ایمیل‌های مشکوک را باز کنید.

به طور کلی پیشنهاد می‌شود که مبالغ ذخیره‌شده در کیف پول متامسک و سایر کیف پول‌های دیجیتالی گرم را تا حد امکان محدود کنید و برای ذخیره ارزهای دیجیتال خود به صورت بلندمدت به سراغ کیف پول‌های سرد بروید.

چگونه شبکه های بلاکچین دیگر را به متامسک اضافه کنیم؟

در ابتدای مطلب به این نکته اشاره کردیم که کیف پول متامسک MetaMask به صورت اختصاصی برای بلاکچین اتریوم طراخی شده است. البته شما می‌توانید از این کیف پول برای ذخیره ارزهای دیجیتال مبتنی بر سایر شبکه‌های بلاکچین نیز استفاده کنید اما چگونه؟

پشتیبانی کیف پول متامسک

برای این منظور، باید شبکه بلاکچین مورد نظر را به کیف پول متصل کنید. قابلیت اتصال سایر شبکه‌های بلاکچین به کیف پول متامسک یکی از قابلیت‌های مثبت این والت به شمار می‌آید.

برای اضافه کردن سایر شبکه‌های بلاکچین به متامسک، باید وارد قسمت تنظمیات شد و روی گزینه Networks کلیک کرد. سپس باید صفحه باز شده به سراغ گزینه Add Networks بروید. در این بخش، شما باید اطلاعات مربوط به شبکه بلاکچین مورد نظر خود مانند نام شبکه، URL، آیدی بلاکچین، نماد فعلی و سایر اطلاعات خواسته‌شده را وارد کنید. سپس برای اضافه کردن شبکه مورد نظر به کیف پول خود، کافی است روی گزینه Save کلیک کرده و اطلاعات را ذخیره کنید.

پس از ذخیره سازی اطلاعات، شبکه بلاکچین به صورت خودکار به شبکه واردشده تغییر خواهد کرد. شما می‌توانید از این روش برای متصل کردن انواع شبکه‌های بلاکچین مانند شبکه بایننس اسمارت چین، پالیگان، فانتوم اپرا و … استفاده کنید. 

متامسک بهتر است یا تراست ولت؟

کیف پول تراست ولت یکی از جدی‌ترین رقبای کیف پول متامسک است که در میان کاربران بازار ارزهای دیجیتال محبوبیت زیادی دارد. به همین علت، بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران نمی‌دانند که برای ذخیره ارزهای دیجیتال خود از کدام یک از این کیف پول‌های دیجیتال رایگان استفاده کنند. برای راحت‌تر شدن کار شما در انتخاب والت مناسب، در ادامه به بررسی شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو کیف پول می‌پردازیم.

کیف پول‌های دیجیتال رایگان

کیف پول های متامسک و تراست ولت هر دو با ارئه امکانات و قابلیت‌های متنوعی مانند پشتیبانی از توکن‌های غیرقابل معاوضه یا همان NFT و امکان متصل شدن به وب 3، توانسته‌اند در میان کاربران دنیای کریپتو به محبوبیت زیادی برسند.

هر ۲ این کیف پول‌های دیجیتال دارای رابط کاربری ساده‌ای هستند و امکان ذخیره‌، خرید، دریافت، ارسال و مبادله توکن‌ها را برای کاربران خود فراهم می‌کنند. شما می‌توانید اپلیکیشن هر دوی این کیف پول‌های دیجیتالی را برای سیستم‌های عامل اندروید و iOS دانلود کرده و حتی در صورت نیاز از افزونه مرورگر آن‌ها استفاده کنید.

یکی از بزرگترین تفاوت کیف پول متامسک با کیف پول تراست ولت به بحث پشتیبانی از شبکه‌های بلاک چین مربوط می‌شود. پس از این که صرافی بایننس کیف پول تراست ولت را خریداری کرد، پشتیبانی از توکن‌های ساخته‌شده بر بستر بلاک چین‌های مختلف به یکی از اولویت‌های این کیف پول تبدیل شد.

توسعه‌دهندگان تراست ولت در دستیابی به این هدف عملکرد موفقی داشته‌اند و به همین دلیل امروزه کیف پول تراست ولت از بیش از 50 شبکه بلاک چین پشتیبانی می‌کند. در صورتی که متامسک به صورت پیش‌فرض تنها از بلاک چین اتریوم پشتیبانی می‌کند و حتی در زمینه اضافه کردن شبکه‌های جدید نیز با محدودیت‌های زیادی مواجه است.

چگونه دارایی خود در کیف پول متامسک را بازیابی کنیم؟

شاید شما در گذشته از کیف پول متامسک استفاده می‌کرده‌اید و اطلاعات ورود به آن را فراموش کرده اید یا گوشی همراه شما دچار مشکل شده است و اپلیکیشن کیف پول متامسک اجرا نمی‌شود و اکنون قصد دارید که کیف پول خود با دارایی‌های موجود در آن را بازیابی کنید. همچنین شاید شما از نسخه تحت وب متامسک استفاده می‌کرده‌اید و اکنون قصد دارید که از اپلیکیشن این کیف پول دیجیتالی استفاده کنید.

بازیابی کیف پول متامسک

در چنین شرایطی، شما پس از دانلود و نصب کیف پول متامسک باید به جای گزینه Create New Wallet، به سراغ گزینه دیگری تحت عنوان Import Seed Phrase بروید. در این روش می‌توانید با وارد کردن کلمات بازیابی 12 رقمی و رمز عبور جدید، دارایی‌های موجود در کیف پول قبلی خود را بازیابی کنید.

مزایا و معایب استفاده از کیف پول متامسک

ولت متامسک نیز درست مانند سایر کیف پول رمزارزها موجود دارای نقاط ضعف و قوت منحصربه‌فرد خود است. شما برای تصمیم‌گیری در خصوص استفاده از این کیف پول دیجیتالی باید تمامی نقاط ضعف و قوت آن را مورد بررسی قرار دهید و مزایا و معایب متامسک را با سایر کیف پول‌های دیجیتالی مقایسه کنید. به همین علت، قصد داریم تا شما را با مهم‌ترین مزایا و معایب کیف پول متامسک آشنا کنیم.

مهم‌ترین مزایای والت متامسک عبارتند از:

  • سهولت در استفاده به دلیل رابط کاربری ساده
  • امنیت بالا
  • امکان بازیابی دارایی‌ها
  • یک کیف پول منبع باز
  • پشتیبانی فنی

البته متامسک در کنار مزایای خود، معایبی نیز دارد که عبارتند از:

  • دسترسی مرورگر به برخی از اطلاعات کاربران
  • آنلاین بودن کیف پول MetaMask (جزء کیف پول های گرم می‌باشد) که آن را در معرض خطر حمله هکرها قرار می‌دهد که البته با توجه به تیم توسعه دهندگان بسیار قوی این کیف پول، احتمال آن بسیار پایین است اما شما باید احتیاط کنید

ورود به اکوسیستم عظیم اتریوم با متامسک

متامسک به دلیل امکانات و قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود به بخش جدایی‌ناپذیری از اکوسیستم اتریوم تبدیل شده است. فراهم کردن امکان دسترسی به اپلیکشین‌های غیرمتمرکز یکی از دلایل اصلی محبوبیت متامسک به شمار می‌آید.

همچنین کاربران می‌توانند از کیف پول متامسک برای ذخیره، خرید، ارسال و تبادل ارزهای دیجیتال استفاده کنند. امنیت کیف پول متامسک یکی از دلایلی است که آن را از سایر کیف پول‌های دیچیتال گرم متمایز می‌کند.

در پایان به این نکته تاکید میکنیم که این مقاله صرفا آموزش نصب و راه اندازی کیف پول متامسک و بررسی ویژگی ها، نقاط ضعف و قوت آن بوده و هیچ گونه توصیه ای جهت نصب یا استفاده از این اپلیکیشن نبوده و در هیچ زمانی مسئولیتی متوجه صرافی دیجیکس۲۴ نخواهد شد.